• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

مهمترین چالش بخش زیورآلات توسعه تجارت است

  • کد خبر : 2094
  • 20 آذر 1395 - 14:25
مهمترین چالش بخش زیورآلات توسعه تجارت است

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با اشاره به ظرفیتها و توانمندی های جزیره کیش، گسترش تجارت را مهمترین چالش بخش زیورآلات صنایع دستی عنوان کرد.

به گزارش کیشوندنیوز ، “بهمن نامدار مطلق” ضمن بیان رشد سطح کیفی تولیدکنندگان بخش زیورآلات صنایع دستی گفت: مشکل مهم ما در این بخش تجارت و گسترش تجاری صنایع دستی است وگرنه کارهای ایرانی در همه دنیا شناخته شده هستند و باید آن استعدادها و قابلیت های بخش تجاری مان را توسعه دهیم.

وی که از دومین نمایشگاه طلاوجواهر کیش بازدید می کرد با حضور در غرفه سایت طلا تصریح کرد: غرفه هایی که امروز بازدید کردیم ظرفیت های تولیدی آن کم نبود و شرکتهایی مشارکت کردنده اند که هم از نظر زیبایی شناسی و هم از نظر مواد اولیه کارهای خوبی ارائه کرده بودند و در آینده می توانند جایگاه خوبی را برای خودشان اختصاص دهند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فعالیت بخش تجاری جزیره کیش را خوب توصیف کرد و افزود: در این دیدار از ظرفیت های جزیره کیش، هم تجاری و هم تولیدی آن مطلع شدم و امیدوارم که بتوانیم این فرصتها را گسترش داده و از آن استفاده کنیم.

نامدار با اشاره به آمادگی معاون صنایع دستی برای همراهی و همگامی با مدیران این جزیره  و حمایت از هنرمندان و تجار صنایع دستی و زیورآلات خاطرنشان کرد: همیشه کیش را محل تجاری و استفاده برای صادرات و احیاناً برای مخاطب گردشگر می شناختیم و هنوز از این قابلیت به خوبی استفاده نشده که می توان به عنوان یکی از فرصتهای ویژه تجارت خارجی صنایع دستی از جمله زیورآلات از آن استفاده کرد.

وی با مهم دانستن ارزآوری برای کشور توسط این بخش اعلام کرد: برخی کشورها مثل تایلند، ترکیه و هند به خوبی توانسته اند از توسعه تجاری خودشان در بخش صنایع دستی ارزآوری کنند، و ما هم این آمادگی را داریم که در بخش صنایع دستی از تجار در حد خودمان با دادن تسهیلات و امکانات و هماهنگی با برخی از نمایشگاهها حمایت کنیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: ما باید با توسعه بیشتر این حوزه تجارت و ارزآوری کشورمان را قوی تر کنیم و مدیران و تصمیم گیران نیز در سطح کشور با قابلیت های این حوزه بیشتر آشنا شوند، چرا که برخی از کشورها به تنهایی در حوزه زیورآلات به اندازه نفت ما ارزآوری حاصل می کنند.

نامدار با توجه به سابقه ی تاریخی – فرهنگی و با قدمت زیورآلات و صنایع دستی کشورمان و شناخت آن در دنیا گفت: ما از دوره ی پیش از هخامنشیان یکی از قطبهای زیورآلات در دنیا بوده ایم و حیف است که به آن بی توجهی شود و امیدواریم که تصمیم گیران به این بخش توجه بیشتری کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2094

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.