• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

برگزاری بیش از ۳۰ عنوان برنامه فرهنگی هنری در هفته بسیج در جزیره کیش

  • کد خبر : 20383
  • 02 آذر 1399 - 11:46
برگزاری بیش از ۳۰ عنوان برنامه فرهنگی هنری در هفته بسیج در جزیره کیش

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش از برگزاری بیش از ۳۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی به مناسبت هفته بسیج در جزیره کیش خبرداد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از فیدار، سرهنگ شهداد کناری، در نشست خبری به مناسبت اعلام ویژه برنامه های هفته بسیج با گرامی داشت یاد و نام شهدا و تبریک هفته بسیج و با اشاره به برگزاری بیش از ۳۰ عنوان برنامه مختلف اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) در ۵ آذر ۱۳۵۸ با تدبیر و اندیشه الهی و آینده نگری فرمان تشکیل بسیج مستضعفان را صادر فرمودند.

وی افزود: در طی ۴۱ سال گذشته بسیج همواره در تمامی عرصه های دفاع از انقلاب و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حضور فعال داشته و نقش آفرینی کرده و بسته به زمان و موقعیت صحنه های شگرفی از ایثارگری را به نمایش گذاشته است.

فرمانده سپاه کیش با بیان اینکه بسیج امسال با شعار« بسیج پیشرو در خدمت و امیدآفرین است» به استقبال بزرگداشت هفته بسیج رفته است افزود: با توجه به محدودیت های اعمال شده توسط ستاد مقابله با کرونا و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی بیش از ۳۰ عنوان برنامه توسط پایگاه ها و حوزه های بسیج در جزیره کیش به صورت مجازی، انفرادی و گروه های کوچک برگزار خواهد شد.

وی با تشریح عناوین روزهای هفته بسیج سال ۹۹ افزود: ۳۰ آبان ۹۹ نخستین روز بسیج با عنوان « بسیج، معنویت و سلامت» نامگذاری شده و در این روز نشست های روشنگری و بصیرت افزایی در فضای مجازی، آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی بسیجیان و همایش پیاده روی با کمترین جمعیت برگزار شد.

کناری با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی و محافل انس با قرآن ویژه جوانان و نوجوانان در فضای مجازی در دومین روز از هفته بسیج در دومین روز از هفته بسیج با عنوان« بسیج فرزند مسجد و ملت » از برگزاری کلاس های آموزشی هنری و فرهنگی و آموزشی و برگزاری گشت های رضویون درسطح محلات در سومین روز هفته بسیج با عنوان « بسیج مبتکر در حل مسئله» خبرداد و افزود: در چهارمین روز از هفته بسیج با عنوان « بسیج الگوی سبک زندگی اسلامی، ایرانی» نشست های سبک زندگی اسلامی با موضوع تربیت فرزندان، مسابقه کتابخوانی با عنوان نهج البلاغه و مراسم تجلیل از مسئئولان و فرمانده هان پایگاه های مقاومت بسیج و کارگاه توانمندسازی دبیران و مربیان آموزش دفاعی با همکاری آموزش و پرورش کیش برگزار می شود.

وی افزود: درپنجمین روز از هفته بسیج با عنوان « بسیج، ولایی_ انقلابی و تمدن ساز» توزیع بسته های فرهنگی توسط خواهران محجبه در سطح شهر، برگزاری نشست های حلقه های صالحین با حضور مربیان توسط سرمربیان حلقه ها، نشست های سبک زندگی با رویکرد افزایش جمعیت ومسابقات بومی محلی از جمله برنامه هایی است که برگزار خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در سپاه کیش در روز ۵ آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره) « با عنوان بسیج، نیروی مقاومت ملت ایران» گردهمایی بسیجیان و نمایش اقتدار بسیج و بهره گیری از بیانات رهبر معظم انقلاب به صورت تصویری انجام خواهد شد.

کناری افزود: در آخرین روز از هفته بسیج با عنوان « بسیج، خدمت مومنانه و ایثارگری» غبارروبی و عطرافشانی از مزار شهدای گمنام و شهید مدافع سلامت و بازدید از خانواده های شهدا و ایثارگران صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا، بسیج همواره با ضدعفونی معابر و خیابان ها و گشت های سلامت محور، نظارت بر نقاهتگاه های خانگی و تشکیل قرارگاه های سلامت با محوریت محلات در عرصه حضور فعال داشته است افزود: در این هفته نیز علاوه بر فعالیت های مستمر یاد شده توزیع لوازم التحریر میان دانش آموزان و اهداء ۱۰۰ تبلت به دانش آموزانی که از امکانات آموزش در فضای مجازی بی بهره بوده اند که با کمک خیرین و مسئولان این فعالیت ها همچنان ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه کیش تاکید کرد: از ابتدای شروع بیماری کرونا بسیج به صورت فعال در تمامی نشست های ستاد کرونا حضور داشته و  بیش از ۷۹ هزار بازدید و سرکشی از نقاهتگاه های خانگی صورت گرفته و در همین رابطه بیش از ۱۳ هزار خدمت خرید و انجام امور متفرقه برای افراد بیمار و در قرنطینه توسط بسیجیان انجام شده و همچنین بیش از ۴ هزار بسته معیشتی و بهداشتی و ۵ هزار جفت دستکش و ماسک با همکاری نهاد امام جمعه، مسئولان سازمان و خیرین تهیه و در میان مردم توزیع شده است.

وی با اشاره به مبحث قرارگاه تحول محلات به محوریت مسجد تحت عنوان طرح سپهبد شهید حاج قامس سلیمانی در جزیره کیش با هدف شناسایی ظرفیت ها، فرصت ها و مشکلات محلات و تنظیم سند چشم انداز محله در راستای ایجاد امنیت پایدار در محلات خاطر نشان کرد: اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و اجتماعی اثر گذار در محلات، پیوند مسجد، مدرسه و خانواده، برگزاری مسابقات ورزشی محله محور، راه اندازی گروه های جهادی در ابعاد مختلف علمی آموشی و سازندگی، راه اندازی مشاغل خانگی و میز خدمت در محله و کمک به افزایش سواد رسانه ای و فضای مجازی با کمک مسئولان، نخبگان، خیرین و مردم محله با محوریت مسجد و امام جماعت مساجد در راستای تحقق محله اسلامی بخشی از فعالیت های بسیج در برنامه های آینده است که امید است منجر به مسیر تمدن اسلامی که ابلاغی فرمانده کل قوا در گام دوم انقلاب است شود.

فرمانده سپاه کیش فعالیت در فضای مجازی را یکی از راهبردهای بسیج در دستیابی به اهداف بزرگ این سازمان و شکل گیری کارگروهی در طرح تحول محلات با این عنوان با هدف رشد و ارتقاء سواد رسانه ای برشمرد و افزود: ایجاد کارگروه های سواد رسانه ای و شبکه های محوری مجازی با بهره گیری از نخبگان این حوزه در پاسخ به شبهات یکی از مهمترین مباحثی است صورت گرفته است.

وی در رابطه با حضور کیش در نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه های طرح تحول محلات که در استان هرمزگان برگزار شد نیز افزود: کیش با دو پایگاه خاتم الانبیاء برادران و زینبه خواهران از قرارگاه خاتم الانبیاء سفین در این نمایشگاه که با حضور ۲۰ قرارگاه استانی برگزار شده بود با ارائه دستاوردها و عملکردهای پایگاه های خود حضور پررنگی داشت.

کناری اجرای نمایش های خیابانی را از دیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه برشمرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

کار بسیج به زمان و مکان وابسته نیست

حجت الاسلام صفاجوئیان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیچ سپاه کیش نیز در این نشست با بیان اینکه بسیج شجره طیبه ای است که به فرموده امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیروی کارآمد کشور در تمامی میدان هاست افزود: بسیج درخت پاکیزه ای است که همواره در تمامی عرصه های دفاع از مبارزه تا خدمت حضور فعال دارد.

وی فضای مجازی را از عرصه های مهمی برشمرد که امروز به ویژه باب شرایط خاص که جهان در حال مباررزه با ویروس کرونا می تواند تاثیر گذار باشد افزود: امروز از این فرصت می توان برای اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی، روشنگری و بصیرت افزایی استفاده کرد و با برگزاری مسابقات مختلف مانند مسابقات قرآن و نهج البلاغه از فرصت ها به خوبی استفاده کرد.

حجت الاسلام صفاجوئیان افزود: کار بسیج و بسیجی به زمان و مکان و سن و سال وابسته نیست و افرادی مانند شهید فهمیده با سن کم، شهید حججی در اوج جوانی و شهید چمران به عنوان فردی که در خارج از کشور تحصیل و زندگی کرده بود اما همواره ذهن و قلبش گرفتار ایران و اسلام بود به عنوان بسیجی در راه ایران اسلامی جانفشانی کردند.

وی در رابطه با اهمیت رسانه و فضای مجازی خاطرنشان کرد: بهترین تعبیر در این رابطه تعبیر مقام معظم رهبری است که فرموده اند:« اگر این مسئولیت را نداشتم مسئولیت رسانه را بر عهده می گرفتم » و این فرموده به دلیل اهمیتی است که این فضا در اتصال شبکه جهانی و کل گیتی به هم دارد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20383
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.