• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

از نفوذ «بانکی‌ها» در کیش تا انتصاب یک «خواننده پاپ» در رأس شرکت عمران/ جزیره در چنگال ژن‌های خوب

  • کد خبر : 19108
  • 23 خرداد 1399 - 13:36
از نفوذ «بانکی‌ها» در کیش تا انتصاب یک «خواننده پاپ» در رأس شرکت عمران/ جزیره در چنگال ژن‌های خوب

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آخرین اقدام قابل توجه خود، طی حکمی یک خواننده پاپ را به‌عنوان مدیرعامل یکی از شرکت‌های تابعه و مهم این منطقه آزاد منصوب کرده است.

به گزارش کیشوندنیوز، داستان انتصاب‌های عجیب و غریب و صدور احکام برای ژن‌خوب‌ها در منطقه آزاد کیش پایان ندارد و گویا هیچ عزمی برای مقابله با این نوع انتصاب‌ها در کیش نیست، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز قرار نیست به کسی پاسخ‌گو باشد و صرفاً مجری دستوراتی است که از گوشه و کنار به او اعلام می‌شود.

از انتصاب ابرژن خوب، پسر عارف که به‌عنوان مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گرفته تا سعیده مهرعلیزاده دختر محسن مهرعلیزاده که با مدرک طراحی و دوخت به‌عنوان “دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت منطقه آزاد کیش” انتخاب شد، همگی در دوران مدیریت مظفری صورت گرفته است.

زوج قدسیه نجار (از اقوام نزدیک رئیس جمهوری) و علی عرب نیز پیش‌تر در دوران مونسان در این منطقه آزاد حضور یافتند که در دوره مظفری علی عرب به‌عنوان مدیرعامل بنادر و فرودگاه منصوب شد و قدسیه نجار نیز یکی از مدیران میانی معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش است.

به‌زعم بسیاری دوران مظفری، دوران جولان ژن‌خوب‌ها در کیش لقب گرفته است و دست رد به هیچ سفارشی نمی‌زند، این رویه همچنان ادامه دارد و انتصاب‌ ماه‌های اخیر هم دست کمی از این احکام ندارد. نفوذ مهره‌های «بانک» در کیش را می‌توان نمونه‌ای دیگر خواند، انتصاب مهدی نجاری(از بستگان نزدیک بانک) به‌عنوان مدیرعامل شرکت تله‌کیش و اصغر بانک عضو هیئت مدیره کیش ایر حکایت از “نفوذ بانکی‌ها در کیش” دارد.

انتصاب “خسرو نشان” با مدرک دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی در جایگاه معاونت گردشگری و افشین علاء شاعر مطرح کشور به‌عنوان مدیر بازاریابی و تبلیغات گردشگری از دیگر انتصاب‌های پربحث جزیره کیش بوده‌اند.

بعد از این انتصاب‌ها و با جابجایی‌های صورت گرفته در ایام نوروزی کرونا، حالا نوبت به سهمیه خود جناب مظفری می‌رسد تا یکی از بستگان خود را که تخصص خوبی در زمینه خوانندگی دارد، به‌عنوان مدیرعامل شرکت مهم عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش منصوب کند.

روز گذشته غلامحسین مظفری در حکمی ابوالفضل طیبی(طیب) را به‌عنوان مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش منصوب کرد.

در حکم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خطاب به ابوالفضل طیبی آمده است: “نظر به شایستگی و تجربیات ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به عنوان رئیس هیات مدیره (موظف) و مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات منصوب می شوید. امید است در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال “جهش تولید” نامگذاری شده است، با عنایت خداوند متعال پیوسته قرین توفیق باشید.”

طیبی که با آمدن مظفری به کیش آمد، پیش از این مدیر اداره پشتیبانی و تامین سازمان منطقه آزاد کیش بود.

این خواننده جوان نیشابوری ترانه‌هایی چون نوستالژی، جوونی، دریای عشق، لب چشمه(ترانه خراسانی)، بهار و عطر یاس، حواست هست، باغ گمشده، ابر کبود، ۱۷۵ ماهی قرمز، پرنده زخمی، زندگی مشترک، عطر خدا، باغ گم شده، وطن را در کارنامه خود دارد.

از نکات جالب توجه اینکه مظفری مستقیماً حکم مدیرعاملی را برای طیبی به‌کار برده و از عنوان “سرپرستی” خودداری کرده است، همچنین صفحه اینستاگرام طیبی که عموماً در پوسترهای این خواننده ذکر شده، اکنون در دسترس نیست!

تقریباً همه این انتصاب‌های ذکر شده در سال‌های اخیر رسانه‌ای شده‌اند اما به‌جز شفاف‌سازی برای مخاطبان، هیچ ترتیب اثری داده نشده است و حتی به‌نظر می‌رسد قبح این نوع انتصاب‌ها و احکام ریخته شده است، این در حالی است که در طول دوران حدود ۱۸ ماهه مظفری در مدیریت منطقه آزاد کیش وعده‌های بزرگ بسیاری داده شده که تقریباً هیچ ‌کدام از آنها حتی به مرحله اجرا هم نرسیده است.

اخیراً نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از مناطق آزاد این استان را آغاز کرده‌اند، پیشنهاد می‌شود نمایندگان مجلس جدید به این قضیه ورود کنند و اولاً بررسی نمایند که آیا دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد بازنشسته است یا خیر؟ و اینکه این انتصاب‌ها و احکام بر چه پایه و مبنایی صورت گرفته است؟ حقوق بالا و نجومی مدیران این سازمان از دیگر مواردی است که لازم است به آن رسیدگی شود.

لازم به‌ذکر است که شرکت‌های بنادر و فرودگاه کیش، عمران، آب و خدمات کیش، سرمایه‌گذاری و توسعه کیش، کیش‌ایر، تله‌کیش، مؤسسه علوم و فنون کیش از شرکت‌های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش هستند که شرکت مهم عمران، آب و خدمات حکم شهرداری را در جزیره کیش دارد./فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19108
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۳
  1. یا رب روا مباد که…

  2. علی برکت اله

  3. اینا ژن های خوب و قشر خاصن که خونوادگی تو کاره اختلاصن ههه هه ههه ههه