• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

کشتی گردشگری کیش؛ بی ناخدا

  • کد خبر : 18974
  • 28 اردیبهشت 1399 - 18:11
کشتی گردشگری کیش؛ بی ناخدا

به‌رغم انتصابات و جابه‌جایی‌های صورت گرفته طی هفته‌های اخیر، برای ایجاد تحرک و تحول لازم در مسیر توسعه، اما در حال حاضر کشتی گردشگری کیش بی ناخدا مانده است!؛ آن هم در دورانی که بحران کرونا، سایه شوم خود را بر سر کشور گسترده و کسب‌و‌کارهای گردشگری جزیره در تعطیلی و رکود به سر می‌برند.

جزیره زیبای کیش همواره یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور بوده و هست. زیرساخت‌های مناسب و شرایط اقلیمی و اجتماعی خاص و متفاوت، این جزیره مرجانی را از سایر مقاصد گردشگری کشور متمایز ساخته است، به طوریکه با برخورداری از امکانات متنوع تفریحی و گردشگری و البته ظرفیت‌های مغفول‌مانده بسیار، سالانه پذیرای صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی است.

به‌رغم انتصابات و جابه‌جایی‌های صورت گرفته طی هفته‌های اخیر، برای ایجاد تحرک و تحول لازم در مسیر توسعه، اما در حال حاضر کشتی گردشگری کیش بی ناخدا مانده است!؛ آن هم در دورانی که بحران کرونا، سایه شوم خود را بر سر کشور گسترده و کسب‌و‌کارهای گردشگری جزیره در تعطیلی و رکود به سر می‌برند.

جدا از بحران کرونا و تبعات ناشی از آن، کیش سال‌هاست با معضلات ریز و درشت بسیاری در حوزه گردشگری دست و پنجه نرم می‌کند؛ گره‌هایی که گشایش آن‌ها، بی‌شک مسیر پیشرفت و توسعه را هموارتر می‌سازد. از این رو، گردشگری جزیره این روزها بیش از هر چیز، نیازمند تحولی اساسی است؛ تحولی که بتواند این کشتی گرفتار در رکود و سکون را به سمت پویایی و رونق هدایت کند.

آنچه قریب به اتفاق کارشناسان و فعالان گردشگری جزیره بر آن اتفاق نظر دارند، ضرورت حضور فردی کارآزموده و متخصص در مسند معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش است؛ فردی که می‌بایست علاوه‌بر داشتن تخصص در حوزه گردشگری، کیش و ظرفیت‌های آن را به خوبی بشناسد و به مشکلات و کمبودهای حوزه گردشگری جزیره واقف باشد.

خانواده گردشگری کیش خانواده‌ای بزرگ است؛ بیش از هزاران نفر در صنوف مرتبط با گردشگری فعال هستند و به عبارتی بیشترین نیروی کار در زیرمجموعه‌های تحت پوشش حوزه معاونت گردشگری جزیره قرار دارند؛ از این رو معاون گردشگری کیش باید از بینش و نگرش لازم برای سازماندهی نیروها و کارشناسان شاغل در این حوزه نیز برخوردار باشد. از سویی فرد مورد نظر باید واجد توانایی لازم به منظور برقراری ارتباطات موثر با صنوف مرتبط و فعال در حوزه تحت مدیریت خود باشد. چنین فردی با ویژگی‌های یاد شده می‌تواند بر زندگی، آینده و موفقیت این خانواده بزرگ و به تبع آن جزیره کیش به شدت تاثیرگذار باشد.

تجربه ثابت کرده که یکی از فاکتورهای مهم موفقیت برخی از مدیران فعلی و پیشین کیش، ساکن بودن آن‌ها در جزیره است؛ افرادی که به عنوان بخشی از بدنه جامعه کوچک کیش، مشکلات و نیازهای آن را به عینه لمس می‌کنند و علاوه‌بر این از مقبولیت لازم در میان اهالی گردشگری جزیره نیز برخوردارند.

به هر روی، مروارید خلیج فارس روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و مشکلات ذکر شده، به موازات همه‌گیری ویروس کرونا، شرایط را بیش از هر زمان دیگری دشوارتر کرده است و خروج از بحران موجود، ناخدایی شایسته را می‌طلبد.

امید است مسئولان ارشد سازمان منطقه آزاد کیش، در فرصت کوتاه باقی‌مانده با انتخاب فردی شایسته، روحی تازه در کالبد نیمه‌جان معاونت گردشگری کیش بدمند؛ فرصتی که از یک‌سو با توجه به شروع فعالیت کسب‌و‌کارهای گردشگری از ابتدای خردادماه و در پیش بودن جشنواره تابستانی و از سوی دیگر پایان یافتن دوره دوم ریاست جمهوری آقای روحانی بسیار کوتاه است و این فرصت کوتاه جایی برای آزمون و خطا باقی نمی‌گذارد.

یادداشت | ارسالی مخاطبان کیشوندنیوز

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18974
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.