• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

پرواز‌های کیش از فردا آغاز می‌شود

  • کد خبر : 18937
  • 24 اردیبهشت 1399 - 17:20
پرواز‌های کیش از فردا آغاز می‌شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: با تشدید اقدامات پیشگیرانه و رفع محدودیت ها ،شرکت های هواپیمایی فروش بلیت پروازهای کیش از ۲۰ اردیبهشت را آغاز کردند و از فردا پرواز به این جزیره مجددا برقرار می شود.

رضا جعفرزاده، سخن‌گوی سازمان هواپیمایی کشوری، با اعلام این خبر گفت: با لغو محدودیت‌هایی که در پرواز‌های کیش اعمال شده بود، پرواز به مقصد کیش از مبدأ تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، گرگان و… از سرگرفته می‌شود.
او با اشاره به اینکه در مدت توقف پرواز‌ها به‌دلیل کرونا، شرکت‌های هواپیمایی پرواز‌های خود را به جزیره کیش متوقف کردند و فقط شرکت هواپیمایی کیش‌ایر با محدودیت پرواز‌های کیش را انجام می‌داد، اظهار کرد: بر این اساس با برداشته‌شدن محدودیت‌ها، ۱۳ شرکت هواپیمایی دیگر که در مسیر هوایی کیش فعال بودند نیز مجوز پرواز گرفتند و از فردا هر شرکت هواپیمایی، یک یا چند مسیر را از شهر‌های دیگر به کیش انجام می‌دهد.
جعفرزاده با بیان اینکه مجوز پرواز به شرکت‌های هواپیمایی به صورت هفتگی داده می‌شود، گفت: هنوز معلوم نیست چند شرکت روز پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه به مقصد کیش پرواز داشته باشد.
سخن‌گوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره خسارات وارده به شرکت‌های هواپیمایی در پی شیوع کرونا، گفت: پرواز‌ها به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرد، اما هنوز میزان خسارت‌ها دقیق برآورد نشده است.
پرواز جدید خارجی اعلام نشده است
او همچنین درباره از سرگیری پرواز‌های خارجی نیز گفت: برقراری مجدد پرواز‌ها بستگی به این دارد که کشور‌های مبدأ و مقصد برای مبارزه با کرونا چه تصمیمی اتخاذ می‌کنند و اکنون فقط پرواز تهران‌ – آمستردام آغاز شده و پرواز جدید خارجی اعلام نشده است، اما اگر محدودیت کرونایی کشور‌ها به تدریج برداشته شود، مراودات بازرگانی و پرواز‌های مسافری هم از سر گرفته می‌شود.

جعفرزاده همچنین گفت: اینکه چه زمانی را برای عادی‌شدن کسب‌وکار‌ها و برداشتن قرنطینه هتل‌ها، مراکز خرید، مراکز تجاری و سرویس‌دهی در نظر گرفته‌اند، در از سرگیری پرواز‌ها تأثیر‌گذار است. با این حال پرواز‌های داخلی در مسیر‌های پرترددی همچون مشهد در حال انجام است، اما هنوز بسیاری از مسیر‌ها بدون مسافر است./شهرآرا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18937
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.