• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

۲۰ سایت متخلف خدمات مسافرتی توسط دادستانی تهران مسدود شد

  • کد خبر : 27970
  • 12 تیر 1402 - 18:34
۲۰ سایت متخلف خدمات مسافرتی توسط دادستانی تهران مسدود شد

معاون دادستان تهران گفت: ۱۱ سایت و شرکت خدمات مسافرتی را طی تشریفات قانونی مسدود و ۹ سایت را نیز ظرف مدت پایان امروز مسدود خواهیم کرد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از فارس، عباس فرزادنیا عنوان کرد: حسب اعلام سازمان هواپیمایی کشوری نرخ بلیط هواپیما در پرواز‌های داخلی در اردیبهشت سال جاری ۲۹ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: گرچه تاکنون مصوبه ستاد تنظیم بازار در این خصوص ابلاغ نشده و صرفاً جنبه اعلامی داشته است و این ۲۹ درصد نیز از ناحیه سازمان در کلیه مسیر‌های پروازی اعمال شده و به انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده است لذا همچنان شاهد عرضه بلیط در این بخش به قیمت‌های مازاد بر تعرفه‌های اعلام شده اخیر هستیم.

معاون دادستان تهران تصریح کرد: بخشی از این عرضه غیرقانونی توسط ایرلاین‌ها صورت می‌گیرد، اما بخش عمده عرضه غیرقانونی توسط چارتر کنندگان، آژانس‌ها و شرکت‌های خدمات مسافرتی، سایت‌های اینترنتی مجاز و غیرمجاز انجام می‌شود.

وی افزود: طی ماه‌های اخیر در قالب گشت‌های سیار بازرسی‌های متعددی از ایرلان‌ها و شرکت‌های خدمات مسافرتی داشته‌ایم و در این راستا نیز تذکر و هشدار لازمه را جهت اجرای قانون به مسئولان امر کرده‌ایم. همچنین برخی از شرکت‌ها را به دستگاه‌های متولی جهت برخورد قانونی نیز معرفی کردیم.

فرزادنیا گفت: طی یک ماه اخیر تصمیم گرفته‌ایم با جرایم سایت‌ها، آژانس‌ها و شرکت‌هایی که مجوز عرضه را ندارند و علاوه بر فروش به قیمت بالاتر از نرخ مصوب، اقدام به بردن مال دیگران می‌کنند و بعضاً خدماتی نیز ارائه نمی‌دهند و صرفاً ساعاتی قبل از پرواز پیامک ابطال پرواز را برای مردم ارسال می‌کنند؛ تحت عنوان کلاهبرداری با متخلفان برخورد قضایی انجام شود.

معاون دادستان تهران تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا با تمام زنجیره عرضه که اقدام به اعمال مجرمانه می‌کنند برخورد کنیم و در تمام این برخورد‌ها با سایت‌ها، آژانس‌ها و شرکت‌های خدمات مسافرتی و چارترکنندگان از ایرلاین‌ها هم تحقیق خواهد شد و اگر تخلفات احراز شود که اقدامات خلاف قانون زنجیره فروش با هماهنگی ایرلاین بوده است علاوه بر برخورد قضایی با مرتکب اصلی، مدیر ایرلاین هم به عنوان معاونت در جرم تحت تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

انسداد ۲۰ سایت شرکت خدمات مسافرتی متخلف توسط دادستانی تهران

فرزادنیا با بیان اینکه تا به امروز قریب به ۴۰ سایت و شرکت خدمات مسافرتی شناسایی شدند، اظهار کرد: ۱۱ سایت را طی تشریفات قانونی مسدود و ۹ سایت را نیز ظرف مدت پایان امروز مسدود خواهیم کرد و کار شناسایی مدیران سایت‌ها و درگاه‌های مالی و بانکی آن‌ها و … و همچنین میزان اموال برده شده و اموالی که از طریق نامشروع تحصیل شده است، ظرف ماه جاری تمام می‌شود و عملاً امر احضار قانون مدیران مربوطه جهت تفهیم اتهام کیفری آغاز خواهد شد.

وی افزود: این طرح و برنامه دادستانی تهران مقطعی نخواهد بود و مرتباً عملکرد زنجیره عرضه را زیر نظر داریم و جهت حفظ حقوق عامه و حمایت از مردم با هرگونه اقدام خلاف قانون برخورد خواهد شد.

فرزادنیا ادامه داد: شرکت‌های هواپیمای مکلف هستند بعد از فروش بلیط دستورالعمل حقوق مسافر را دقیقاً مراعات کنند و در صورت ابطال به پرواز و یا تاخیر در پرواز‌ها وظیفه خود را نسبت به مسافران طبق بند‌های دستورالعمل انجام دهند.

معاون دادستان تهران با بیان اینکه تاخیرات و ابطال پرواز‌ها دقیقاً زیر ذره بین دادستانی قرار دارد، گفت: میزان تغییرات پروازی و ابطال‌ها مرتباً از ناحیه دادسرا به صورت ماهیانه به ایرلاین‌ها منعکس می‌شود و از شرکت‌های موفق در کاهش ابطال‌ها تقدیر شده و برای شرکت‌هایی که تاخیرات پروازی آن‌ها زیاد بوده است محدودیت‌های قانونی اعمال شده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27970
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.