• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

دروازه ورودی به کیش دارای خیابان های نامناسب

  • کد خبر : 18758
  • 01 اردیبهشت 1399 - 18:51
دروازه ورودی به کیش دارای خیابان های نامناسب

شهر بندرچارک به عنوان دروازه ورودی به جزیره کیش مدت ها است که با معضل خیابان های فرسود و دارای چاله ها و فرورفتگی های زیاد دست و پنجه نرم می کند و اسباب نارضایتی شهروندان را فراهم کرده است.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از هرمز؛ جاده و خیابان به عنوان یکی از ابتدایی ترین نیاز مردم و پایه  اصلی شهر سازی محسوب می شود که باید دارای استاندارد مناسب باشند تا شهروندان عبور و مرور بی خطری را داشته باشند؛ اما این نیاز در چند سال اخیر در استان هرمزگان به معضلی برای مردم تبدیل شده که حاکی از اتفاقات ناگواری است.

شهر بندرچارک مرکز بخش شیبکوه شهر بندرلنگه به عنوان دروازه ورودی به جزیره کیش مدت ها است که با معضل خیابان های فرسوده و دارای چاله ها و فرورفتگی های زیاد دست و پنجه نرم می کند و اسباب نارضایتی شهروندان را فراهم کرده است.

این شهر با توجه به دارا بودن ظرفیت گردشگری و اقتصادی و نیز ساحل خلیج فارس می تواند به یک شهر زیبای گردشگری تبدیل شود که در سایه بی توجهی مسئولان در این زمینه در اوضاع نامناسبی به سر می برد.

بندر چارک سالانه درآمد بالای را از محل ظرفیت های اقتصادی و گردشگری خود از قبیل اسکله و ورود مسافران به این شهر و همچنین اماکن گردشگری در چند سال اخیر کسب کرده است این در حالی است که بافت قدیمی شهر به قدرت خود باقی است و روزانه به مشکلات و معضل های آن اضافه می شود.

فرسودگی خیابان ها، عدم ترمیم مناسب و به موقع و عدم کیفیت مصالح مصرفی یکی از دلایل از بین رفتن سطح خیابان های این شهر است

بیشتر کوچه های شهر هم از آسفالت مناسب بی نصیب بوده و خاکی است که که با بارندگی ها و جمع شدن آب برای مردم مشکلاتی را ایجاد می کند.

چاله های موجود در سطح خیابان ها و معابر شهر بندرچارک به حدی است که رفت و آمد شهروندان را با مشکل مواجه ساخته است و چهره ی نامناسبی از شهر ساخته است.

اعتراض و نارضایتی شهروندان از سطح نامناسب خیابان ها و معابر شهر بندر چارک  بارها و بارها به شیوه های مختلف به مسئولان اعلام شده؛ اما هر بار با موجی از بی توجهی و عدم برنامه ریزی مناسب از سوی مسئولان مواجه شده اند.

نصیری از شهروندان بندرچارک در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به فرسوده بودن آسفالت این شهر و بروز مشکلات متعدد برای شهروندان گفت: در سالهای اخیر آسفالت شهر بندرچارک ترمیم نشده و به شکل قدیمی و فرسوده باقی مانده و موجب ایجاد چاله ها و حرفه ای عمیقی شده است.

شهروند بندر چارکی در ادامه اظهار کرد: چاله های موجود در سطح خیابان های این شهر نه تنها مشکلات متعددی برای دارندگان وسائل نقلیه ایجاد کرده؛ بلکه جان کودکانی که در کوچه های شهر مشغول بازی هستند را هم با خطر مواجه ساخته و موجب نارضایتی شهروندان شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این چاله ها و فرو رفتگی موجود در خیابان ها در هنگام بارندگی و اتفاقات ناشی از این قبیل موجب آبگرفتگی و جمع شدن گل و لای در سطح معابر می شود این در حالی است که در چند وقت اخیر شهروندان نسبت به این موضوع اعتراض کرده اند؛ اما با بی توجهی از سوی مسئولان مواجه شده اند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18758
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.