• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

درخواست لغو ممنوعیت ورود موقت خودروها از مناطق آزاد به سرزمین اصلی

  • کد خبر : 1837
  • 07 آذر 1395 - 18:19
درخواست لغو ممنوعیت ورود موقت خودروها از مناطق آزاد به سرزمین اصلی

پس از ابلاغیه گمرک مبنی بر ممنوعیت ورود موقت خودروها با پلاک مناطق آزاد به سرزمین اصلی، شورایعالی مناطق آزد خواستار اصلاح بخشنامه مذکور شد

به گزارش پایگاه خبری کیشوندنیوز:

پس از ابلاغیه گمرک مبنی بر ممنوعیت ورود موقت خودروها با پلاک مناطق آزاد به سرزمین اصلی، شورایعالی مناطق آزد خواستار اصلاح بخشنامه مذکور شد.
مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک جمهوری اسلامی ایران ۲۶ مهرماه سال جاری، از گمرکات مناطق آزاد درخواست کرد ضمن لغو دستورالعمل های سابق در زمینه تردد این خودروها، از پذیرش هرگونه درخواست ورود موقت خودروهای مزبور به سرزمین اصلی خودداری کنند تا بر اساس این بخشنامه که به گمرکات مناطق آزاد ارس، اروند، انزلی، چابهار، قشم و کیش ابلاغ شده است، دستور العملهای پیشین که ورود موقت خودروهای پلاک منطقه آزاد به سرزمین اصلی را مجاز می‌دانست، ملغی شود.

اما بعد از انتشار این بخشنامه از سوی گمرک، مدیر گسترش و تسهیلات صادرات و امور گمرکی مناطق آزاد طی نامه ای در تاریخ سوم آذر ماه سال جاری خطاب به سرپرست مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک ایران خواستار لغو بخشنامه قبلی در خصوص عدم ورود خودروهای پلاک مناطق آزاد شده است.

علاوه بر این در این نامه آمده است با توجه به اینکه مجوز ورود موقت و تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد در در سرزمین اصلی بر اساس مذاکرات حضوری دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رییس کل گمرک ایران صرفا به عنوان تسهیلات برای سرمایه گذاران در مناطق آزاد بوده است بنابراین شایسته است هرگون تغییر در توافقات بعمل آمده با نظر طرفین انجام شود.

همچنین مدیر گسترش و تسهیلات صادرات و امور گمرکی مناطق آزاد از سرپرست مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک ایران درخواست کرده نسبت به اصلاح بخشنامه ابلاغ شده اقدامات لازم را به عمل آورند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1837
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.