• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری طرح جامع توسعه فرهنگی و اجتماعی کیش

  • کد خبر : 1839
  • 07 آذر 1395 - 18:54
برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری طرح جامع توسعه فرهنگی و اجتماعی کیش

با هدف تبدیل کیش به بخش ایده آل فرهنگی و اجتماعی و با حضور جمعی از چهره های شاخص فرهنگی جزیره کیش و اساتید و پژوهشگران جلسه شورای سیاستگذاری طرح جامع توسعه فرهنگی و اجتماعی کیش برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری کیشوندنیوز وبه نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جلسه شورای سیاستگذاری طرح جامع توسعه فرهنگی و اجتماعی کیش با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه جزیره، جمعی از روسای بخش های مختلف فرهنگی و اجتماعی و اعضای کمیته نظارت، کمیته راهبردی و پژوهشی طرح جامع توسعه فرهنگی و اجتماعی کیش در سالن رازی مرکز همایش های کیش برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه دکتر حسینعلی تهرانی به عنوان عضو ارشد کمیته راهبردی طرح جامع توسعه فرهنگی و اجتماعی کیش به ارائه توضیحاتی درباره نحوه اجرایی شدن این بخش و زیر مجموعه های پژوهشی و نظارتی آن پرداخت.

وی با اشاره به زیر مجموعه های گسترده این طرح بیان کرد: در فاز نخست این طرح تحت عنوان شناخت و آسیب شناسی مورد مطالعه قرار گرفته است لذا در این راستا کلیه اسناد مصوب کشور شامل قانون برنامه پنجم و ششم توسعه در آن مد نظر قرار گرفته است.

تهرانی تاکید کرد: در فصل دوم این برنامه شناسایی توانمندی ها و مطالعه نظری مورد توجه قرار گرفته اما در بخش سوم کار تجزیه و تحلیل و تحول آسیب ها و در واقع خروجی آسیب شناسی مد نظر قرار خواهد گرفت که در نهایت مطالعات تطبیقی و مستند سازی را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه جلسه ابراهیم رضوانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تاکید بر اهمیت بخش های فرهنگی و اجتماعی در ساختار شکل ایده آل کیش به عنوان یک بخش گردشگری گفت: همه ما به عنوان یک مسلمان انتظاراتی داریم که تا امروز به صورت کامل محقق نشده است لذا با تاکید بر مسائل فرهنگی و اجتماعی ما به دنبال این هستیم که انتظارات فرهنگی و اجتماعی جامعه را پوشش دهیم.

وی افزود: کیش می تواند با توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی به شهری تبدیل شود که بسیاری از ایده آل های ما را در خود دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: کیش به عنوان شهری که بیش از ۱۴ هزار خودرو در آن تردد دارند، چراغ راهنمایی ندارد چرا که به لحاظ فرهنگ والای مردم این نیاز احساس نمی شود، کیش شهری است که به محیط زیست اهمیت بسیار می دهد بهداشت محیط آن زبانزد است، طلاق در این شهر بر خلاف آمار کشوری کاهش داشته و میزان بیکاری آن زیر ۴ درصد است اما با این وجود ما به دنبال آن هستیم که کیش را بیش از آنچه که امروز هست پیش ببریم لذا در این راستا اقدامات فرهنگی و اجتماعی را به صورت زیرساختی و پژوهشی مد نظر قرار داده ایم.

رضوانی الگو معرفی کردن کیش در بخش های مختلف فرهنگی و اجتماعی را یک هدف خواند و اظهار کرد: قصد ما این است که کیش را به عنوان همان شهر ایده آلی معرفی کنیم که در بخش های مختلف خود الگو می شود کما اینکه کیش با داشتن زیر ساخت های آماده قابلیت تبدیل شدن به این بخش را داراست.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام علیدادی، امام جمعه کیش نیز ضمن تشکر از طرح ریزی این طرح جامع گفت: امیدوارم که در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی نگاه خود را فیلسوفانه کنیم زیرا نگاه متکلمان صرفا تاکید بر مواضع فکری خود است و در این راستا منطق را نمی پذیرند اما فیلسوفان همواره پذیرای منطق و ایده های بهتر هستند لذا امیدوارم که نگاه های موجود در این راستا فیلسوفانه عمل کند.

وی ضمن ابراز امیدواری از اجرایی شدن این طرح بیان کرد: این طرح قابل تحسین است اما من معتقدم که باید برای اجرای درست آن در بدو امر فرهنگ را به درستی تعریف کنیم چرا که بدون تعریف، حدود کار مشخص نیست ضمن اینکه نیاز است که در بخش هایی از این طرح وجوه اجتماع و افتراق فرهنگ و اجتماع را نیز مد نظر قرار دهیم یا به نوعی چینش کنیم که این وجوه برجسته و متمایز شوند.

امام جمعه کیش وسعت گسترده طرح را مانعی در اجرای کامل آن خواند و گفت: وسعت زیاد طرح و مفاهیم زیبا و خاص آن قابل تحسین است اما قطعا این حجم بالا کار را برای اجرایی شدن سخت می کند لذا شاید لازم باشد که مباحث را کمی کوچکتر دنبال کنیم ضمن اینکه من معتقدم که ما در این بخش نیازمند تعیین افق این طرح هستیم چرا که عدم تعیین افق این طرح باعث می شود که پیشرفت یا پسرفت آن مشخص نشود.

در ادامه این جلسه، حاضران به بحث و کنکاش پیرامون اجرای بهتر و کاملتر این طرح در کیش پرداختند و پیشنهادات متعددی برای اجرای بهتر این طرح ارائه شد.

شایان ذکر است که در این جلسه، معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش، رئیس آموزش و پرورش کیش، رئیس مرکز سلامت و جمعی از اساتید دانشگاهی در کنار گروه کمیته راهبردی و پژوهشی تحت عنوان کمیته نظارت حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1839
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.