• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

چرا انتخابات این دوره مجلس برای «کیش» مهم است؟

  • کد خبر : 18206
  • 27 بهمن 1398 - 14:11
چرا انتخابات این دوره مجلس برای «کیش» مهم است؟

یازدهمین دوره انتخابات غرب هرمزگان در حالی قرار است روز ۲ اسفند در کشور برگزار شود، که بسیاری از کیشوندان شناخت و اطلاعات کافی از کاندیداهای حوزه انتخابی خود ندارند.

با انصراف خالد زمزم‌نژاد و عدم تأیید صلاحیت ناصر شریفی، میدان رقابت برای کاندیداها در حوزه انتخابیه بندرلنگه، بستک، پارسیان و کیش نسبت به دوره قبل ترکیبی متفاوت به خود دیده است.

احمد جباری، غلامحسین زارعی، سید محمدنور موسوی، حسن ابوالفتحی، افشار جهانشاهی، ابراهیم باقری، یوسف دریانورد، محمد زارعی، احمد شیبانی، سمیه قهرمانی و آرمان معروفی ۱۱ نفری هستند که تا این لحظه برای رسیدن به صندلی غرب هرمزگان در بهارستان تلاش می‌کنند.

گرچه با نزدیک شدن به روزهای پایانی انتخابات، رفته رفته چهره کاندیداهای برتر مشخص می‌شود اما گویا همه این یازده نفر برای این رقابت تلاش می‌کنند و تاکنون خبری از انصراف کاندیدای دیگر مخابره نشده است.

البته پیش‌تر سمیه قهرمانی تنها کاندیدای زن این حوزه با یک تغییر تاکتیک اشتباه و اعلام تغییر حوزه انتخابیه خود که بعداً پذیرفته نشد، عملاً از گردونه این رقابت کنار رفته است.

اعلام حمایت ناصر شریفی از یکی از این کاندیدا می‌تواند تأثیر بسزایی بر سبد رأی فرد اعلام شده داشته باشد، به‌نظر می رسد شریفی هنوز تصمیم خود را برای این کار نهایی نکرده است.

در کیش هم حال و هوای انتخابات کم کم در حال رنگ گرفتن است، این روزها با بالا رفتن بنر و افتتاح ستاد انتخاباتی و راه‌اندازی گروه‌های مجازی برخی کاندیداها در کیش، فیتیله انتخابات در این جزیره گردشگری نیز روشن شده است.

این در حالی است که دو نفر از این کاندیداها از جزیره کیش هستند، ولی بسیاری از کیشوندان اطلاعی از نام این دو نفر هم ندارند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای سلامی، برای کیش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نماینده مجلس می‌تواند کمک شایانی به این جزیره کند.

با توجه به اینکه سازمان منطقه آزاد کیش در این جزیره به‌نوعی نماینده کامل دولت است، جنس این خدمت با خدمت در دیگر شهرهای کشور می‌تواند متفاوت باشد و از جنس اشتغال زایی یا شعارهای بعضاً عجیبی که نمایندگان می‌دهند نیست و البته جنس آن در راستای همان وظایف اصلی آنها یعنی قانون‌گذاری و نظارت است.

انتقال دبیرخانه دائمی مناطق آزاد به وزارت اقتصاد و دارایی در سال ۹۶ و کم شدن قدرت این دبیرخانه، به‌وجود آمدن شرایط خاص اقتصادی کشور، انتصاب مدیران عامل بعضاً ضعیف و ناکارآمد و… این روزها منجر به سرازیر شدن تبصره‌هایی خلاف قوانین کیش شده است.

قوانینی چون تحریم ورود خودرو به کیش که صدای اعتراض فعالان اقتصادی و ساکنان جزیره کیش را در آورده است و شرایط را برای ساکنان این جزیره سخت تر از دیگر مناطق آزاد کرده است.

در این شرایط نماینده خوب با نگاه اختصاصی به جزیره کیش می‌تواند جلوی تصویب قوانین را از مجلس بگیرد و صدای فعالان اقتصادی و ساکنان کیش باشد و در حل برخی مسائل به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش کمک کند.

حال با توجه به اهمیت موضوع انتخاب نماینده مجلس برای کیش باید دید آیا یخ انتخابات در جزیره در روزهای پیش رو ذوب خواهد شد یا نه؟

یادداشت/ مرتضی رضائی؛ مدیرمسئول کیشوندنیوز

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18206
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. فقط دکتر غلامحسین زارعی

  2. دکتر غلامحسین زارعی بهتربن گزینه که میتوان به آن اعتماد کرد

  3. از بین تمام این ۱۱ نفر دکتر غلامحسین زارعی از همه با برنامه تر و از لحاظ سابقه باسابقه تر میباشد

  4. بهتر از فرماندار سابق لنگه هیچ کدام نمیشن فقط دکتر غلامحسین زارعی