• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

امضای تفاهمنامه پنج جانبه حمایت از صنایع پتروشیمی

  • کد خبر : 18210
  • 30 بهمن 1398 - 2:07
امضای تفاهمنامه پنج جانبه حمایت از صنایع پتروشیمی

تفاهمنامه پنج جانبه، حمایت از صنایع پتروشیمی و استقرار شرکتهای دانش بنیان و فعال این حوزه در مرکز نوآوری کیش، روز دوشنبه در سالن همایشهای بین المللی این جزیره امضا شد.

به گزارش کیشوندنیوز ، عصر روز یک شنبه ۲۷ بهمن اولین نمایشگاه حمایت از ساخت داخلی در صنعت پتروشیمی با حضور ۱۱۲ شرکت و تولید کننده داخلی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی کیش افتتاح گردید.

در حاشیه این نمایشگاه چندین قرارداد همکاری امضا شد که مهمترین آن امضا تفاهم نامه همکاری بین بانک صادرات، سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود که در صبح روز دوشنبه ۲۸ بهمن به امضا رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به امضا رسیدن این تفاهم نامه پنج ضلعی به منظور استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و شروع خوب برای مرکز نوآوری کیش مهم دانست.

غلامحسین مظفری افزود: امیدواریم که مرکز نوآوری بتواند نقش خود را در ارتقا فنارری به درستی ایفا کند و تمامی شرکت های دانش بنیان در حوزه پتروشیمی می‌توانند در مرکز نوآوری مستقر شوند.

وی بیان کرد: علاوه بر شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز نوآوری شرکت هایی که در زمینه ساخت و تولید هم دارای فعالیت هستند می‌توانند به مجموعه شهرک نوآوری منتقل گردند و از این امکانات استفاده کرده و محصولات خود را بومی سازی کنند.

به گفته حجت الله صیدی ( مدیر عامل بانک صادرات) قرار است با امضا این تفاهم نامه، ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های تولیدکننده تجهیزات پتروشیمی و دانش بنیان اختصاص یابد که عملی شدن این تسهیلات به همت شرکت‌های داخلی بستگی دارد.

ربیعی (رئیس پتروشیمی خلیج‌ فارس) گفت: ما آمادگی حمایت از تولید کنندگان، سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان در صنعت پتروشیمی را داریم و دیگر شرکت‌های پتروشیمی نیز از این قبیل استارت‌آپ‌ها استقبال خواهند کرد.

ربیعی با عنوان اینکه عمده مشکلات شرکت‌های نوپا مالیات تعلق گرفته بر آنهاست، افزود: تمامی شرکت‌های دانش بنیان داخلی که در مرکز نوآوری جزیره کیش مستقر هستند می‌توانند خط تولیدات خود را در جزیره کیش راه اندازی کنند تا از معافیت ۹٪ مالیاتی که در مناطق آزاد وجود دارد استفاده برده و محصولات خود را به شرکت‌های پتروشیمی در این منطقه قرار دارند به فروش رسانند.

انتهای پیام/ ملیحه سادات ذاکر رضوی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18210
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.