• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

اشتغالزایی حدود ۳ هزار نفر در میکامال/ نیاز به ستاد رفع موانع سرمایه‌گذاری داریم/ پیشنهاد پساجزیره‌ای کشتکار برای مظفری

  • کد خبر : 17966
  • 05 بهمن 1398 - 1:43
اشتغالزایی حدود ۳ هزار نفر در میکامال/ نیاز به ستاد رفع موانع سرمایه‌گذاری داریم/ پیشنهاد پساجزیره‌ای کشتکار برای مظفری

نادر کشتکار گفت: پساجزیره می‌تواند راهکاری برای کاهش هزینه زندگی کارگران کیش باشد، می‌توان در بندر آفتاب چندهزار واحد مسکونی بسازیم و کشتی ۲۴ ساعته در این مسیر تردد کند.

به‌گزارش کیشوندنیوز، دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به همراه علی عرب مدیرعامل شرکت بنادر و فرودگاهها، علی مقدس زاده مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات، ناصر آخوندی معاون اقتصادی، سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی، ملانوروزی معاون گردشگری، خانزادی معاون عمرانی و برخی مدیران این سازمان از پروژه بزرگ تجاری تفریحی میکامال بازدید کردند.

در این بازدید که در راستای بازدیدهای چهارشنبه‌ای مدیرعامل سازمان مطنقه آزاد کیش از پروژه‌ها انجام گرفت، نادر کشتکار سرمایه گذار پروژه بزرگ تجاری تفریحی میکامال و مدیرعامل شرکت پارس میکای کیش اظهار داشت: برای این پروژه تا الان حدود ۲هزار میلیارد تومان هزینه شده که پروژه شراکتی با بانک گردشگری است.

وی با اعلام اینکه تحویل واحدها در دو مرحله انجام خواهد شد، گفت: واحدهای تجاری تا شهریور آینده به بهره‌برداران تحویل موقت خواهد شد تا طراحی دکوراسیون داخلی واحدهای تجاری خود را بر اساس استاندارادهای معرفی شده از طرف میکا آغاز کنند.

کشتکار اظهار داشت: در حال حاضر نصب سیستم خنک کننده در حال انجام است که پایان سال به اتمام خواهد رسید، طی چند هفته آینده نیز ۵ مگاوات از ۱۵ مگاوات برق از شرکت آب و برق به ما تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: همه این کارها به پشتوانه پدر این شهر یعنی سازمان منطقه آزاد کیش انجام می‌گیرد، در شرایط کنونی نیاز جدی به وجود ستاد رفع موانع سرمایه‌گذاری داریم، لازم است در این شرایط سازمان منطقه آزاد کیش تصمیم‌هایی را بگیرد تا باعث جذب سرمایه‌گذاران شود، ما سرمایه را در کشور نگه داشتیم و برای کشورمان سرمایه‌گذاری کردیم.

این سرمایه گذار بخش خصوصی عنوان کرد: پروژه‌ها در کیش به‌اجبار از نیمه اسفند تا آخر فروردین به‌مدت ۴۵ روز تعطیل هستند، در سال ۳ ماه به‌دلیل مسائل آب و هوایی مشکل تردد مصالح به جزیره وجود دارد، در کل ۴٫۵ ماه در سال عملاً امکان یک سری فعالیت‌های ساخت و ساز در کیش نیست، آن‌وقت به همچنین پروژه‌ای می‌گویند باید ۵ ساله طرح را به پایان برسانید.

وی گفت: همانطور که برخی آیین‌نامه‌های اجرایی دست و پای مدیران را بسته، یکسری آیین نامه هم می‌تواند دست و پای مدیران را باز کند، آیین‌نامه‌هایی نیاز هست که ابر پروژه‌هایی مثل میکا مال هنگام مراجعه به شهرسازی با یک پروژه ۱۰۰ متری مقایسه نشود، در حالی است که خیلی تمهیدات در این زمینه انجام شده است.

کشتکار در ادامه پیشنهاد دیگری جهت کاهش هزینه سرمایه‌گذاران در کیش ارائه داد و افزود: همانطور که می‌دانید هزینه زندگی در کیش بالاست، مغازه‌دار یا سرمایه‌گذراری که بخواهد نیروی کار بگیرد، باید هزینه زیادی بابت تهیه مسکن و حقوق باید برای آنها هزینه زیادی پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در کنار شهرها و کشورهای تجاری مثل سنگاپور، دبی و مالزی و … مناطق و شهرهایی وجود دارد که هزینه زندگی در آنجا پایین است و افرادی که توان مالی کمتری دارند در آنجا ساکن می‌شوند.

وی گفت: پساجزیره می‌تواند راهکاری برای کاهش هزینه زندگی کارگران کیش باشد، می‌توان در بندر آفتاب چندهزار واحد مسکونی بسازیم و کشتی ۲۴ ساعته در این مسیر تردد کند، انواع اقسام کشتی‌ها برای این کار وجود دارد و از این بابت نگرانی نیست، اگر این کار صورت نگیرد با این روند همه پروژه‌ها به مشکل برمی‌خورند.

لازم به ذکر است که مجموعه تجاری تفریحی میکامال در زمینی به مساحت ۳ و نیم هکتار و با ۲۰۲هزار مترمربع زیر بنا در حال ساخت است.

این مجموعه در هفت طبقه شامل دو طبقه پارکینگ مسقف با ظرفیت بیش از ۱۰۰۰ خودرو و پنج طبقه با کاربری تجاری و تفریحی با تعداد تقریبی ۶۰۰ واحد تجاری و ۵ ورودی در بخش های مختلف طراحی شده است.

مجموعه میکامال ۱۸هزار متر مربع فضای تفریحی دارد که وجود این میزان فضای تفریحی از شاخصه‌های تمایز این مال با دیگر مال‌ها است و حدود ۷۰هزار مترمربع فضای مفید تجاری خواهد بود، همچنین ۹۸مترمربع از فضای مجموعه برای مکان های عمومی طراحی گردیده است.

تونل باد، تله کابین، مجتمع سینمایی، شهربازی، جنگل بارانی، آکواریوم، پانیتاژ و بازی‌های برفی، باشگاه بدنسازی، بولینگ، اسپا و زیبایی، کافه رستوران از بخش‌های این مال بزرگ در کیش هستند. 

گفته می شود در این پروژه به طور مستقیم برای حدود ۳هزار نفر اشتغالزایی می‌کند، که از این تعداد ۶۱ نفر در بخش خدمات عمومی، ۵۷نفر حراست، ۳۵ نفر در بخش مدیریت، خدمات فنی ۴۳ نفر، ۱۹۳ نفر خدمات تفریحی در ۱۱ مرکز تفریحی مشغول به‌کار می‌شوند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17966
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.