• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

رمزهای یکبار مصرف تنها راه حل خرید ایمن اینترنتی

  • کد خبر : 17546
  • 25 آذر 1398 - 11:48
رمزهای یکبار مصرف تنها راه حل خرید ایمن اینترنتی

رئیس پلیس فتا این فرماندهی گفت: همشهریان گرامی با استفاده از رمز دوم یکبار مصرف (OPT) امنیت خود را در خریدهای اینترنتی به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا رضایی” در تشریح جزئیات این خبر افزود: در حال حاضر در کشور نزدیک به پانصد میلیون کارت عابر بانک توسط بانک ها تولید و در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

وی افزود: تعدد کارت ها باعث شده مجرمین به سوء استفاده از این کارت ها پرداخته و ترفندهایی چون فیشینگ، اسکیمینگ، استفاده از کی لاگرها را ابداع و در جهت بدست آوردن اطلاعات محرمانه کارت های بانکی اقدام نمایند.

محمدرضا رضایی گفت: یکی از روش هایی که مجرمین را در رسیدن به این هدف ناکام می گذارد، فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف توسط مشتریان بانکها در خریدهای اینترنتی است.

سرهنگ رضایی تأکید کرد: این بدین معنی است اگر اطلاعات محرمانه کارت بانکی به دست سارقین اینترنتی افتاد، رمز یکبار مصرف به سیم کارت تلفن همراه صاحب اصلی حساب پیامک می گردد و با این روش سرقت و برداشت از حساب قربانی غیرممکن می گردد.

وی گفت: با هماهنگی پلیس فتا و بانک مرکزی رمزهای دوم ثابت تا چند روز آینده غیرفعال و خرید اینترنتی صرفاً با رمزهای یکبار مصرف امکان پذیر می باشد و کاربرانی که خرید اینترنتی انجام میدهند می بایست سریعاً نسبت به فعال سازی رمزهای یکبار مصرف خود اقدام نمایید.

رئیس پلیس فتا کیش با تاکید بر خدمات رسانی آنلاین پلیس فتا در حوزه های مختلف به ویژه دریافت مشاوره خاطر نشان کرد: همشهریان گرامی می توانند هر گونه مشاوره و راهنمایی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت آنلاین دریافت نمایند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17546
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.