• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

کلاهبرداری هزار دلاری با پوشش بنیاد خیریه

  • کد خبر : 19633
  • 26 مرداد 1399 - 21:32
کلاهبرداری هزار دلاری با پوشش بنیاد خیریه

رئیس پلیس فتا کیش از کلاهبرداری هزار دلاری با پوشش کمک به بنیاد خیریه از طریق فضای مجازی خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز، سرهنگ “محمدرضا رضایی” رئیس پلیس فتا کیش اظهار داشت : فردی با در دست داشتن شکوائیه ای به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد، چندین ماه است که با شخصی که خود را ایرانی الاصل و مقیم کشور ترکیه معرفی می کند در شبکه های اجتماعی آشنا شدم، او خود را فرد خیری معرفی کرد و قرار شد با کمک یکدیگر بنیاد خیریه ای در داخل کشور راه اندازی و به نیازمندان کمک نمائیم.

این مقام مسئول افزود: شاکی در ادامه بیان داشت آن فرد پس از جلب اعتماد من یک روز با من تماس گرفت و خود را نماینده و وکیل دوستم معرفی کرد و گفت در گمرک هستم و برای ترخیص کالاهای مورد نیاز که قبلاً با دوست اینترنتی ام صحبت داشته ایم نیاز به هزار دلار دارم و بنده پس از ارتباط اینترنتی و اخذ تاییدیه از دوستم مبلغ را به حساب وی  واریز کردم تا کالاها را از گمرک ترخیص کند؛ پس از آن ارتباط ما کاملاً قطع شد و او به تماس های من پاسخی نداند.

رئیس پلیس فتا کیش ادامه داد : با اقدامات پلیسی توسط کارشناسان و همکاران من در پلیس فتا مهتم شناسایی و مبلغ مورد اشاره به شاکی بازگردانده شد و پرونده جهت سیر مراحل قانون به مرجع قضایی ارسال شد.

سرهنگ رضایی در خصوص این پرونده به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: کلاهبرداران سایبری پس از ارتباط با قربانیان خود، ویژگیها و علاقمندی های آنان را زیرکانه و هوشمندانه در می یابند و از همان علایق و دلبستگی ها استفاده کرده و مسیر کلاهبرداری خود را بر پایه آنها طرح ریزی می کنند؛ این ویژگی ها می تواند، اعتقادات مذهبی، اقدام های انسان دوستانه، ویژگی های ورزشی و غیره باشد.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: مراقب افراد ناشناسی که در فضای مجازی به کاربران نزدیک شده و یا با آگهی های فریبنده سعی در فریب و هدایت کاربران به سمت کلاهبرداری را دارند، باشید.

وی با تاکید بر خدمات رسانی آنلاین پلیس فتا در حوزه های مختلف به ویژه دریافت مشاوره خاطر نشان کرد: همشهریان گرامی می توانند هر گونه مشاوره و راهنمایی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  به صورت آنلاین دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19633
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.