• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

ترفندهای کلاهبرداری مجرمان سایبری در بحران کرونا

  • کد خبر : 18675
  • 24 فروردین 1399 - 14:01
ترفندهای کلاهبرداری مجرمان سایبری در بحران کرونا

رئیس پلیس فتا کیش در خصوص شگردهای جدید مجرمان سایبری از زمان شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: مجرمان سایبری با سوء استفاده از موقعیت به وجود آمده اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ “محمدرضا رضایی” رئیس پلیس فتا کیش در این خصوص اظهار داشت : با شیوع ویروس  کرونا در کشور اکثر شهروندان اقدام به قرنطینه نمودن خود در خانه کرده اند و اکثر مایحتاج خود را از طریق اینترنت و خریدهای اینترنتی انجام می دهند که این امر زمینه را برای مجرمان سایبری و افراد سودجو فراهم آورده تا با شگردهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از هموطنان عزیز کنند.

سرهنگ محمدرضا رضایی برخی از راهکارها در جهت جلوگیری از قرار گرفتن در دام مجرمان سایبری را شامل باز نکردن ایمیل و پیام های ناشناس در پست الکترونیک و یا شبکه های اجتماعی  و استفاده نکردن از برخی اپلیکیشن های تست کرونا برشمرد و گفت : تنها سامانه رسمی برای تست کرونا از طرف وزارت بهداشت معرفی شده سایت SALAMAT.GOV.IR است . 

این مقام مسئول در ادامه به شهروندان توصیه کرد :همواره از فروشگاه های اینترنتی داری نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، در زمان برخود با فروشگاه های نا معتبر آنها را از طریق سایت پلیس فتا به ما معرفی نمایند ،مواد شوینده و بهداشتی را از فروشگاه های معتبر و دارای مجوز فروش خریدارای نمایند و مراقب پیامک هایی که در زمینه کمک های انسان دوستانه برای شهروندان ارسال می شود ،باشند چراکه برخی از این پیامک ها با هدف کلاهبرداری است . 

وی درپایان با تاکید بر خدمات رسانی آنلاین پلیس فتا در حوزه های مختلف به ویژه دریافت مشاوره خاطر نشان کرد: همشهریان گرامی می توانند هر گونه مشاوره و راهنمایی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت آنلاین دریافت کنند .

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18675
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.