• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

اجاره خانه و خودرو، شگرد جدید کلاهبرداری از گردشگران

  • کد خبر : 17114
  • 12 آبان 1398 - 0:53
اجاره خانه و خودرو، شگرد جدید کلاهبرداری از گردشگران

رئیس پلیس فتا کیش گفت: با بهاری شدن آب و هوا جزیره کیش و افزایش ورود گردشگران، مجرمان سایبری نیز به دنبال شکار از بی سامانی وضعیت اجاره خانه های شبانه و خودروهای بدون راننده شدند.

سرهنگ “محمدرضا رضایی” رئیس پلیس فتا کیش در یکصد و نوزدهمین همایش فرهنگ کیشوندی که در سالن سینما لبخند کیش برگزار شد، اظهار داشت: برخی از مجرمان با اعلام شماره تلفن یا آدرس های جعلی در فضای مجازی اقدام به اجاره دادن منازل غیر یا منازلی می کنند که در اصل وجود ندارد و به این شیوه با دریافت بخشی از اجاره، مسافر زمانی که به جزیره وارد می شود مشاهده می کنند که نه از شخص اجاره دهنده و نه از خانه اجاره شده خبری هست .

این مقام انتظامی ضمن هشدار به گردشگران در هنگام اجاره منزل و خودرو برای اینکه در دام مجرمان فضای سایبری گرفتار نشوند ، بیان داشت : اجاره منازل و خودرو از طریق چند پیام و پیامک در فضای مجازی و مراجع غیر رسمی و قانونی نمی تواند مالکیت حقیقی و واقعی برای افراد ایجاد کند و کسانی که قصد اجاره دارند باید در محل و از نزدیک با شناخت و دقت کامل اقدام به اجاره کنند.

رئیس پلیس فتا کیش خاطر نشان کرد:  زمانی که بی توجهی و ناآگاهی از گستردگی و عمق جرم در فضای مجازی وجود نداشته باشد و مردم به هشدارهای پلیس در حوزه های مختلف وجود جرم توجه نکنند و زمینه همراهی و همکاری بیشتر با پلیس به وجود نیاید مجرمان و کلاهبرداران با استفاده از شیوه ها و شگردهای مختلف مرتکب جرم خواهند شد.

وی با تأکید بر خدمات رسانی آنلاین پلیس فتا در حوزه های مختلف به ویژه دریافت مشاوره خاطر نشان کرد: همشهریان گرامی می توانند هر گونه مشاوره و راهنمایی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir ، بخش فوریت های سایبری به صورت آنلاین دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17114
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.