• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

کاوشگر خلیج فارس در کیش پهلو گرفت

  • کد خبر : 15464
  • 18 اردیبهشت 1398 - 17:44
کاوشگر خلیج فارس در کیش پهلو گرفت

کاوشگر خلیج فارس در ادامه پنجمین گشت علمی و پژوهشی خود در خلیج فارس در بندرگاه جزیره کیش پهلو گرفت.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از ایرنا، این کشتی زیر نظر پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی متعلق به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به مناسبت روز خلیج فارس، ۱۲ اردیبهشت جاری سفر دو هفته ای خود را با هدف بررسی آلودگی دریاهای جنوب و تاثیرات سیلاب های اخیر در آب های جنویی کشور از بوشهر آغاز کرده است. 

مدیر علمی کاوشکر خلیج فارس در گفت وگو با ایرنا، تصریح کرد که این سفر در قالب پنجمین گشت تحقیقات دریایی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم و جوی کشور در حال انجام است و در مسیر حرکت خود به جزیره ابوموسی به علت شرایط جوی در بندرگاه کیش پهلو گرفته و قرار است به زودی سفر خود را به سمت چابهار ادامه خواهد داد. 

وی افزود: در این گشت که از دهانه اروندرود در خلیج فارس تا مرزهای اقیانوس هند در دریای عمان امتداد می‌یابد، در ایستگاه های مختلف نمونه برداری‌های فیزیکی، شیمیایی، زمین شناسی و زیست شناسی انجام می شود.

ابو الفضل صالح در خصوص یافته های این کاوشگر در این سفر و چهار سفر تحقیقاتی قبلی گفت: این گشت های علمی در اجرای برنامه پایش بلندمدت پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی انجام می شود و بررسی وضعیت فعلی، شناخت دقیق و علمی از محیط دریا، رصد متغییرها و جمع آوری اطلاعات پایه مهمترین ماموریت کاوشگر است.

وی افزود: در این خصوص مناطقی مشخص در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز از نظر زیست محیطی مورد پایش اقیانوس شناسی قرار می گیرد تا با توجه به نتایج آن روند تغییرات زیست محیطی بصورت بلند مدت ثبت و با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی بررسی و تجزیه و تحلیل شود و محصول آن و در سطح ملی مورد بهره برداری قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15464
تبلیغات بنری تلگرام

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.