• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

جمع آوری ۴هزار و ۵۰۰ تن مواد بازیافتی از درب منازل/ صدور ۷هزار و ۵۸۳ مجوز ساخت و پایان کار

  • کد خبر : 15279
  • 27 فروردین 1398 - 8:05
جمع آوری ۴هزار و ۵۰۰ تن مواد بازیافتی از درب منازل/ صدور ۷هزار و ۵۸۳ مجوز ساخت و پایان کار

در طول سال ۹۷، حدود ۲۸ هزار و ۲۱۰ تن زباله شهری وارد سایت بازیافت جزیره کیش شده است.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، علاوه بر زباله های شهری، ۶ هزار و ۲۴۶ تن مواد فضای سبز، ۴ هزار و ۲۱ ‌تن ضایعات حجیم شهری و۲۶ ‌تن زباله های بیمارستانی از سطح جزیره جمع آوری و به سایت بازیافت منتقل شده است.

بنابر این گزارش، حدود ۲۰۰۰ تن کارتن و کاغذ و بیش از دو هزار و ۵۰۰ تن مواد بازیافتی که شامل اقلامی از جمله شیشه، پت و فلزات است، از درب منازل جمع آوری و وارد سایت بازیافت کیش شده است.

این زباله ها توسط عوامل خدمات شهری به صورت مکانیزه جمع آوری و پس از توزین وارد کارخانه تفکیک  و پردازش می شود. مواد تفکیکی قابل بازیافت، پس از مراحل جدا سازی به چرخه تولید بر می‌گردد و مواد آلی پس از فرایند ، جهت تولید کود کمپوست استفاده می شود.

همچنین ، طی این مدت  در مجموع ۵ هزار و ۶۰۸ تن ضایعات از جمله کارتن، فلزات، پلاستیک، مس، نایلون، آلومینیوم، پت (PET) به خارج از جزیره کیش فرستاده شده است.

این گزارش حاکی است، به طور متوسط ماهانه تعداد ۲۳۲ نفر در بخش رفت و روب و ساماندهی شهری، تعداد ۱۴ نفر در بخش جمع آوری زباله و تعداد ۶۸ نفر در بخش خدمات بازیافت و دفع پسماند در نه ماهه نخست امسال فعالیت کردند.

در جزیره کیش، بیش از ۲ هزار کانتینر برای جمع آوری زباله وجود دارد و بطور متوسط در هر ماه ۹ خودرو جمع آوری پسماند و ۱۷خودرو جمع آوری ضایعات قابل بازیافت، برای انجام عملیات فرایند مدیریت پسماند در حال فعالیت هستند.

راه اندازی و بهره برداری ازخط بازیافت لاستیک های فرسوده با ظرفیت روزانه ۷ تن تولید چیپس لاستیک، خرد کردن کل ضایعات فضای سبز، تولید چیپس چوب، بازیافت بخش عمده ای اط ضایعات حجیم شهری، دفن روزانه مواد غیر قابل بازیافت، امحاء زباله های عفونی بیمارستانی توسط کوره زباله سوز در سایت، سرند کود کمپوست ، بسته بندی و پرس مواد بازیافتی و ضایعات کارتن جهت خروج از جزیره، بازیافت نخاله‌های ساختمانی در سایت و نظارت روزانه ناظران بر سطح شهر و تمام مراکز تجاری ، سایت های بازیافت و نخاله از دیگر اقدامات این بخش در سال گذشته است.

لازم به ذکر است، در جلسات فرهنگ کیشوندی که هر ماه دو بار برگزار می شود، فرهنگ ترویج جدا سازی زباله از مبدا با هدف حفظ محیط زیست به ساکنان تازه ورود جزیره کیش آموزش داده می شود.

صدور مجوز ساخت و پایان کار برای ۷ هزار و ۵۸۳ واحد 

در سال ۹۷، برای تعداد  ۹۸۳ واحد با کاربری های مختلف بالغ بر ۴۶۱ هزار متر مربع مجوز ساخت و برای ۶۶۰۰  واحد،  ۷۴۰ هزار متر مربع پایان کار صادر شده است.

این تعداد مجوز ساخت و پایان کار مربوط به کاربری های مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی، ورزشی، فرهنگی و سایر فعالیت های واحدهای صنعتی، گردشگری، هتل، رستوران و کارگاه و انبار، بوده است.

همچنین، با توجه به استقبال سرمایه گذاران به فراخوان شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد مبنی بر تعیین تکلیف مجوزهای ساختمانی و مساعدت شرکت با آنها تا پایان سال ۹۷، بیش از ۶۰ درصد پایان کارهای صادر شده در سال ۹۷ مربوط به اسفند ماه و برای ۳۱۰۰ واحد با کاربری های مختلف بوده است.

گفتنی است، برگزاری منظم جلسات شورای شهرسازی و معماری به منظور پاسخگویی به درخواست های سرمایه گذاران و مالکان، تسهیل سرمایه گذاری در جزیره کیش، تعیین تکلیف مدت اعتبار مجوزهای اضافه ساخت و نحوه تمدید آن در راستای رضایتمندی ارباب رجوع و کاهش مراجعات به این معاونت، تعیین زمان مشخص برای طرح موضوعات در شورای معماری و شهرسازی و برگزاری دوره های تخصصی و آموزشی برای ارتقاء دانش کارشناسان حوزه مذکور و مهندسان ناظر فعال در جزیره از دیگر اقدامات معاونت معماری و شهرسازی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزادکیش بوده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15279
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.