• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

جمع آوری روزانه ١٣٠ هزار کیلو پسماند در جزیره کیش

  • کد خبر : 22460
  • 20 تیر 1400 - 13:37
جمع آوری روزانه ١٣٠ هزار کیلو پسماند در جزیره کیش

مدیریت پسماند و امور مناطق شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش از جمع آوری روزانه ١٣٠ هزار کیلو پسماند در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، موضوع پسماند و مدیریت صحیح و اصولی آن یکی از مهمترین دغدغه‌ هایی است که ذهن تصمیم‌ گیران حوزه مدیریت شهری را به خود جلب کرده است.

اداره پسماند و امور مناطق شرکت عمران، آب و خدمات کیش نیز با توجه به ضرورت حفاظت از محیط زیست و امکان بازگشت برخی از پسماندها به چرخه تولید، از ابتدای امسال طرح تفکیک پسماند از مبدا را به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه قرار داده است.

بر اساس این گزارش در سه ماه نخست امسال حدود ١٢. میلیون کیلوگرم پسماند جمع آوری شده  که این زباله ها توسط عوامل خدمات شهری به صورت مکانیزه جمع آوری و پس از توزین وارد کارخانه تفکیک و پردازش می شود. مواد تفکیکی قابل بازیافت، پس از مراحل جدا سازی به چرخه تولید بر می‌گردد و مواد آلی پس از فرایند، جهت تولید کود کمپوست استفاده می شود.

شرکت عمران ، آب و خدمات کیش با همکاری مردم به دنبال کاهش تولید زباله و پسماندهای خانگی و تفکیک از مبدا، به صورت موفقیت امیز وکامل است . در این مدت علاوه بر زباله های شهری، و ضایعات فضای سبز، ضایعات حجیم شهری و زباله های بیمارستانی در جزیره کیش جمع آوری و به سایت بازیافت منتقل شدند.

طرح تفکیک از مبدا پسماندها، ارتقا سطح آگاهی عمومی در ارتباط با کاهش تولید زباله، جلب مشارکت شهروندان در دفع بهداشتی زباله، اطلاع رسانی درخصوص فواید بازیافت و بازگشت مواد قابل استفاده به چرخه تولید و همچنین آموزش و تشویق عموم به تفکیک پسماندهای خشک و تر از اهداف برنامه های آتی شرکت برای تقویت روند احرای طرح تفکیک پسماند از میداء با مشارکت ساکنان کیش است.

شایان ذکر است به طور متوسط ماهانه تعداد ۳۵۰ نفر در بخش رفت و روب و ساماندهی شهری، جمع آوری زباله وتفکیک زباله از مبدأ فعالیت دارند و ۲ هزار کانتینر برای جمع آوری زباله وجود دارد و بطور متوسط در هر ماه ۹ خودرو جمع آوری پسماند ، ۱۷ خودرو جمع آوری ضایعات قابل بازیافت، برای انجام عملیات فرایند مدیریت پسماند در حال فعالیت هستند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22460
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.