• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

جمع آوری ۱۰۹۷ تن مواد بازیافتی از درب منازل/ انتقال ۱۵۰۰ تن ضایعات به خارج از جزیره

  • کد خبر : 13969
  • 22 آذر 1397 - 14:55
جمع آوری ۱۰۹۷ تن مواد بازیافتی از درب منازل/ انتقال ۱۵۰۰ تن ضایعات به خارج از جزیره

حجم فعالیت مدیریت پسماند جزیره در ۷ ماه نخست سال ۹۷ اعلام شد.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، در این مدت علاوه بر زباله های شهری، ۳ هزار و ۱۸۵ تن مواد و ضایعات فضای سبز، دو هزار و ۱۷۴ ‌تن ضایعات حجیم شهری و ۱۶ ‌تن زباله های بیمارستانی در جزیره کیش جمع آوری و به سایت بازیافت منتقل شدند.

بنابر این گزارش، یک هزار و ۱۷۶ تن کارتن و کاغذ،  یک هزار و ۹۷ تن مواد بازیافتی از درب منازل و ۷۵۹ تن ضایعات پلاستیک و نایلون نیز از سطح جزیره جمع آوری شدند. شیشه، پت و فلزات قابل باز یافت از دیگر اقلامی است که وارد سایت بازیافت کیش می شود.

این زباله ها توسط عوامل خدمات شهری به صورت مکانیزه جمع آوری و پس از توزین وارد کارخانه تفکیک  و پردازش می شود. مواد تفکیکی قابل بازیافت، پس از مراحل جدا سازی به چرخه تولید بر می‌گردد و مواد آلی پس از فرایند ، جهت تولید کود کمپوست استفاده می شود.

همچنین ، طی این مدت در مجموع یک هزار و ۵۰۰ تن ضایعات از جمله کارتن، فلزات، پلاستیک، مس، نایلون، آلومینیوم، پت (PT) به خارج از جزیره کیش فرستاده شده است.

این گزارش حاکی است، به طور متوسط ماهانه تعداد ۲۳۱ نفر در بخش رفت و روب و ساماندهی شهری، تعداد ۱۴ نفر در بخش جمع آوری زباله و تعداد ۳۱ نفر در بخش تفکیک از مبدأ و بصورت ماهیانه و مستمر فعالیت کردند.

در جزیره کیش، ۲ هزار کانتینر برای جمع آوری زباله وجود دارد و بطور متوسط در هر ماه ۹ خودرو جمع آوری پسماند ، ۱۷خودرو جمع آوری ضایعات قابل بازیافت، برای انجام عملیات فرایند مدیریت پسماند در حال فعالیت هستند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=13969

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.