• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

هوشنگ کامکار: بعد از ۲۷ سال فعالیت، مردم کیش از من تقدیر کردند/ وضعیت کنونی موسیقی فاجعه آمیز است

  • کد خبر : 14638
  • 13 بهمن 1397 - 20:07
هوشنگ کامکار: بعد از ۲۷ سال فعالیت، مردم کیش از من تقدیر کردند/ وضعیت کنونی موسیقی فاجعه آمیز است

هوشنگ کامکار وضعیت کنونی موسیقی کشور را فاجعه بار توصیف کرد و افزود: در تهران هیچ جایی به‌جز خانه موسیقی سراغ ندارم که دلش به‌حال موسیقی بسوزد و متأسفانه همه به پول فکر می‌کنند.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از فارس، مراسم اختتامیه اولین جشنواره موسیقی کیش شب گذشته در سالن همایش‌های این جزیره برگزار شد.

در حاشیه این مراسم از هوشنگ کامکار آهنگ‌ساز برجسته کشورمان و عضو شورای‌عالی خانه موسیقی ایران تقدیر به‌عمل آمد.

کامکار ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران جشنواره موسیقی کیش گفت: بسیار کار زیبایی است که از پیشکسوتان موسیقی و هنر ایران تقدیر شود، یک دلگرمی‌ است برای هنرمندانی که در این عرصه زحمت می‌کشند.

وی وضعیت کنونی موسیقی کشور را فاجعه بار توصیف کرد و افزود: این روزها وضعیت موسیقی مخصوصاً در تهران فاجعه آمیز است و به‌مرور به قهقرا می‌رود.

عضو شورای‌عالی خانه موسیقی ایران ادامه داد: هیچ‌ سازمان، ارگان و یا اسپانسر شخصی، از هنرمند واقعی حمایت نمی‌کند، در تهران هیچ جایی به‌جز خانه موسیقی سراغ ندارم که دلش به‌حال موسیقی بسوزد و متأسفانه همه به پول فکر می‌کنند، برای نمونه از اول سال تمام برنامه‌های تالار رودکی را به هرکسی و با هر کیفیتی که باشد می‌فروشند.

وی اظهار داشت: در جلسه‌ای که در خانه موسیقی برگزار شد، از یکی از بزرگان تلویزیون پرسیدم که چرا همیشه موسیقی پاپ بی‌ارزش پخش می‌کنید و با آدم‌هایی که نه فرهنگ و نه دانش موسیقی دارند مصاحبه و او را به مردم معرفی می‌کنید، گفتند که ما به پول احتیاج داریم.

کامکار تصریح کرد: گروه‌های جوان را در تهران هیچ کسی حمایت نمی‌کند تا رشد پیدا کنند و موسیقی سنتی را به مردم معرفی کنند، امروز که چنین جشنواره‌ای برگزار شده قابل تقدیر است.

وی موسیقی را یک نوع عادت دانست و گفت: بهتر است نوع خوب آن از نظر شعر، اجرا و موسیقی متعالی در معرض مخاطب قرار بگیرد، به‌جرأت می‌توانم بگویم که ۹۵ درصد مردم تهران به موسیقی‌هایی که نه هویت و نه شعر و موسیقی درستی دارد، عادت کردند، چون هر شب و هر روز این موسیقی‌های مختلف برای آنها پخش می‌شود، در چنین شرایطی این جشنواره‌ای ارزشمند است و امید دارم به همین شکلی که شروع شد ادامه پیدا کند.

این پیشکسوت و استاد موسیقی خاطر نشان کرد: مطلبی را برای اولین بار می‌خواهم بگویم، حدود ۲۷ سال پیش پدرم فوت کرد و استاد گنجه‌ای سی دی پدرم را برای پخش به تلویزیون داد تا در بخش ساعت یک آنرا پخش کند، همه ما منتظر پخش بودیم، آقای حیاتی اعلام کرد که استاد حسن کامکار فوت کرد و تا دقایقی دیگر سی‌دی آنرا پخش می‌کنیم، بعد از ۴ دقیقه آقای حیاتی گفت که به‌دلیل مشکل فنی معذوریم و پخش نمی‌شود.

کامکار در پایان گفت: هیچکدام از ما آن‌روز چیزی نگفتیم ولی امروز بعد از ۲۷ سال این اولین باری است که مردمان خوب جزیره کیش و دست‌اندرکاران جشنواره موسیقی کیش از من تقدیر می‌کنند، این تقدیر، تقدیری است که از پدر من و گروه کامکارها شده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=14638
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.