• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

رویداد سازی نقطه غالب در گردشگری کیش است

  • کد خبر : 13330
  • 09 آبان 1397 - 8:50
رویداد سازی نقطه غالب در گردشگری کیش است

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هدف از نامگذاری یک روز به نام کیش را رویداد سازی برای معرفی هویت و ظرفیت های کیش عنوان کرد.

به گزارش کیشوند نیوز از کیش پرس، سعید پورعلی در نشست هماهنگی روز کیش که با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان برگزار شد با اشاره به اینکه درحیات بشری هم به کرات دیده شده است که برای معرفی هویت ها و بیان احساسات و پاسداشت ارزش های محلی، منطقه، ملی و جهانی در موضوعات متفاوت ابداعی تحت عنوان « روز» صورت گرفته است اظهار کرد: هدف از روز کیش نیز رویداد سازی در راستای معرفی ظرفیت ها و نقاط غالب جزیره مرجانی است.

وی با بیان اینکه در جزیره کیش رویدادهای مختلفی چون جشنواره تابستانه، زمستانه، جشنواره طلایی، جشنواره نوروزی، مسابقات ورزشی و غیره داریم افزود: رویداد سازی از مهمترین مواردی است که می تواند در توسعه و رونق گردشگری موثر واقع شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید براینکه امروزه گردشگری یک صنعت مهم و تخصصی در جهان به شمار می رود افزود: صنعت های دیگر باید امروز در خدمت صنعت گردشگری قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد خاطره از اهداف برگزاری رویدادهاست ادامه داد: خاطره ها بخشی از زمان هستند که از ویژگی خاصی برخوردارند و به سادگی از ذهن و ضمیر انسان خارج نمی شوند و کیش می تواند با خلق رویدادهای خاص به ایجاد خاطره های خاص، دلپذیر، هیجان انگیز و ماندنی کمک کند.

پورعلی با بیان اینکه انتخاب ۲۰ آبان ماه به عنوان « روز کیش » به پیشنهاد انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش صورت گرفته است افزود: بلندی شب های پاییز و کاهش مسافر به دلیل آغاز فصل مدرسه و ایجاد فضای گردشگری خلاقانه با مشارکت عمومی و ورود به شرایط آب و هوایی مطلوب و زیبایی های فصل پاییز همچنین عدم وجود جشنواره و برنامه ای خاص در تقویم گردشگری جزیره در این فصل از جمله دلایل پیشنهاد فصل پاییز و ۲۰ آبان به عنوان روز کیش است.

وی با اشاره به اینکه آبان در فرهنگ ملی به نگهبان آب معروف بوده است تشریح کرد: در میان بومیان کیش آبان ماهی است که چشم ها به آسمان دوخته شده و مردم در انتظار باران و رحمت الهی هستند و در فرهنگ ملی نیز آبان نشانه عمران و آبادانی و سازندگی است همچنین عدد بیست نشانه کمال و بیداری و جلوه های مثبت انسانی برای کسانی است که همواره در حال تلاش و کوشش هستند.

رئیس ستاد روز کیش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از رسانه های انتظار داریم در این مسیر با ما همراهی کنند افزود: از رسانه ها انتظار داریم به ادبیات نامگذاری این روز بیشتر پرداخته و از تمام ظرفیت های تاریخی برای معرفی این روز استفاده کنند تا علاوه بر رونق و توسعه گردشگری در کیش بتوانیم با توجیهاتی که به شورای عالی فرهنگ عمومی کشورارسال می کنیم« روز کیش » را در تقویم ملی به ثبت برسانیم.

وی با تاکید بر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص روز کیش گفت: برای پیوند این رویداد با مسائل گردشگری باید از اندیشمندان، صاحبان قلم و فرهیختگان عرصه های فرهنگ و هنر بهره گرفت و با فعالان اقتصادی بخش خصوصی، تجار و فعالان عرصه های گردشگری میزگرد، مصاحبه و جلسات متعددی تشکیل داده و برای مدیریت این روز بزرگ برنامه ریزی های کاملی صورت پذیرد.

پورعلی از طراحی سه نشان به عناوین دریا، مروارید و صدف برای روز کیش خبرداد و افزود: در این روز سه نشان طراحی شده به مدیران عامل و ارشد که در رونق کیش نقش داشته اند ، فعالان اقتصادی بخش خصوصی و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه اهدا خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برخی از عناوین برنامه های متنوع روز کیش اظهار کرد: در این روز به احتمال زیاد افتتاح خانه مطبوعات و آغاز برخی از پروژه ها و بهره برداری از برخی دیگر را در برنامه خواهیم داشت.

رئیس ستاد روز کیش با تاکید بر اهمیت مشارکت عمومی در برگزاری این رویداد مهم در جزیره کیش خاطرنشان کرد: در این روز تلاش شده است تا با ارائه خدمات عمومی رایگان و ایجاد تسهیلات ویژه از تمامی ظرفیت های موجود با همکاری تمامی اصناف و سازمان ها، هتل ها، رستوران ها، شرکت هواپیمایی کیش و دانشگاه ها روزی خاطره انگیز و به یاد ماندنی برای کیشوندان و گردشگران ایجاد شده و با تکرار در سال های آینده این روز در تقویم ملی ثبت شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=13330
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.