• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

رونمایی از اولین تاکسی هیبریدی در جزیره کیش

  • کد خبر : 13033
  • 11 مهر 1397 - 15:31
رونمایی از اولین تاکسی هیبریدی در جزیره کیش

اولین تاکسی سبز (هیبریدی) به ناوگان حمل و نقل عمومی کیش اضافه شد.

به‌گزارش کیشوند نیوز، علی عرب مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم رونمایی از اولین خودروی هیبریدی در جزیره کیش با عنوان به اینکه این نوع خودروها با سیاست‌های کاهش مصرف سوخت و حمایت از محیط زیست در جزیره کیش همگام است، افزود: قطعاً سیاست‌های آینده شورای ترافیک جزیره کیش این است که به‌تدریج به تعداد این خوردوها در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش افزوده شود و در آینده نزدیک شاهد این باشیم که هیچ خودروی بنزینی در این ناوگان وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به‌اینکه تاکنون برنامه‌ای برای ارائه تسهیلات بانکی برای خرید تاکسی‌های هیبریدی ارائه نشده است، افزود: رانندگان می‌توانند در ازای از رده خارج شدن هر تاکسی از ناوگان حمل و نقل کیش، یک خودروی هیبریدی وارد نمایند، به‌دلیل مصرف سوخت پایین خودرهای هیبریدی نسبت به بنزینی، استفاده از این خودروها در دراز مدت به‌صرفه است و با بررسی‌های به عمل آمده در جزیره کیش سالانه حدود ۳۰ میلیون تومان در مصرف سوخت صرفه جویی دارد.

سید محمدرضا سقائی مالک تاکسی هیبریدی گفت: این ماشین تویوتای هیبریدی پریوس با موتور ۱۸۰۰ است و جدیدترین نوع تاکسی است که امروز در سیستم حمل و نقل دنیا استفاده می‌شود، در هر ۱۰۰ کیلومتر ۴ لیتر بنزین می‌سوزاند و صرفه جویی ریالی بنزین آن با نرخ بنزین ۱۰۰۰ تومانی، حداقل ۳۰ میلیون تومان در سال است.

وی از هدف‌گذاری برای خرید ۵۰ دستگاه خودروی هیبریدی جهت جایگزین شدن با خودروهای بنزینی موجود در شرکت تاکسیرانی مربوطه خبر داد و افزود: مدت عمر در نظر گرفته شده برای تاکسی‌های بنزینی در جزیره کیش ۹ سال است و برای تاکسی‌های هیبریدی بین ۱۲ تا ۱۵ سال در نظر گرفته شده است که این امر نیز عامل انگیزشی دیگری برای خرید تاکسی هیبریدی در جزیره کیش است.

انتهای پیام/* مزتضی رضائی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=13033
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. صرفه جویی ۳۰ میلیونی سوخت در سال؟؟؟؟؟؟
    کل مصرف سوخت تویوتا کرولا در سال ۱۲ میلیون تومن هست.
    مصرف سوخت کرولا ۸ لیتر در هر صد کیلومتر و پریوس ۴.۵ لیتر ، به عبارتی اگر میانگین مسافت طی شده در یک روز تاکسی را ۴۵۰ کیلومتر در نظر بگیریم مقدار هزینه صرفه جویی شده توسط خودرو پریوس در روز ۱۶ هزار تومان و در سال ۵.۸۴۰ میلیون تومان میشود که در ۵ سال می شود ۲۹.۲ میلیون تومان . ولی قیمت باتری آن حدود ۴۰ میلیون تومان هست که باید کل هزینه صرفه جویی صرف خرید باتری شود.
    ماشین خوبی اما نه برای من که درآمدم به ریال هست در آمریکا یک راننده تاکسی به تنهایی با درآمد یک ماه میتونه کل پک باتری را عوض کنه ولی من و شریکم دو نفری یک سال پس انداز کنیم تا بتونیم بخریم