• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

کلاهبرداری از طریق نصب ربات یا اپلیکیشن های جعلی

  • کد خبر : 12904
  • 28 شهریور 1397 - 17:19
کلاهبرداری از طریق نصب ربات یا اپلیکیشن های جعلی

رئیس پلیس فتا کیش از اقدام تعدادی از مجرمین سایبری که با تهیه و نصب ربات یا اپلیکیشن های جعلی تحت عناوین مختلفی از جمله دوست یاب،صیغه یاب،ردیاب و… خبرداد.

سرهنگ دوم محمد رضا رضایی گفت: مستند به پرونده های واصله به این پلیس ،اخیرا”مجرمین سایبری اقدام به تهیه ربات یا اپلیکیشن های جعلی تحت عناوین مختلفی ازجمله دوست یاب،صیغه یاب،ردیاب و… می نمایند، به نحوی که پس از نصب برنامه و به منظور فعالسازی اپلیکیشن از کاربر درخواست می شود مبلغی اندک (معمولا” ۲۰۰۰ تومان) واریز نماید و با این ترفند کاربر را به صفحه جعلی پرداخت بانک هدایت می نماید.

وی افزود:در ربات های راه اندازی شده عمدتا ارجاع به درگاه وجود ندارد و مستقیما اطلاعات و رمز کارت طی چندین مرحله از کاربر اخذ می شود و درتمامی موارد پیغام صوری تراکنش ناموفق نشان داده می شود.

سرهنگ رضایی ادامه داد: در بسیاری از موارد مجرمین اقدام به تبلیغ ربات یا اپلیکیشن های جعلی خود در کانالهای پر بازدید می نمایند و به این ترتیب برنامه مورد نظر در معرض دید و دسترس تعداد زیادی از کاربران قرار می گیرد و با وسوسه و تحریک کاربران اقدام به سرقت اطلاعات محرمانه کارتهای بانکی و برداشت از حساب قربانیان می نمایند.

رئیس پلیس فتا کیش از کلیه کاربران خواست، فریب اینگونه تبلیغات مجرمین وشیادان سایبری را نخورند و در برخورد با اینگونه تبلیغات اغوا کننده توجه و اعتنایی ننمایند و همچنین هنگام هدایت و خرید از درگاههای بانکی حتما از اصالت این درگاهها اطمینان حاصل نمایند تا در دام مجرمین سایبری که با طراحی صفحات جعلی درگاههای بانکی نسبت به اخذ اطلاعات محرمانه کارتهای بانکی اقدام می نمایند، گرفتار نشوند و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک در فضای سایبر، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانیwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی به پلیس فتا گزارش نمایند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=12904
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.