• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

نمایشگاه عکس «کشورهای بالکان، میراث مشترک» گشایش یافت/ سفیر بلغارستان: عاشق جزیره زیبای کیش شدم

  • کد خبر : 12676
  • 14 شهریور 1397 - 16:39
نمایشگاه عکس «کشورهای بالکان، میراث مشترک» گشایش یافت/ سفیر بلغارستان: عاشق جزیره زیبای کیش شدم

سفیر بلغارستان گفت: این اولین بار است که به کیش آمده‌ام، یک جای بسیار خوب با پتانسیل بالا برای گردشگری است و از ظهر امروز که به کیش آمدم، عاشق این جزیره زیبا شدم.

به گزارش کیشوند نیوز، شب گذشته با حضور سفیر بلغارستان در ایران، مدیرعامل و برخی مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و برخی هنر دوستان در جزیره کیش، نمایشگاه عکس « کشورهای بالکان، میراث مشترک» افتتاح شد.

در این مراسم آقای کریستو پولنداکوف سفیر بلغارستان، کشورش را دارای مناظر بسیار جالب و زیبا، معماری تاریخی و آثار و جواهرات مختلف توصیف کرد و افزود: دو کشور ایران و بلغارستان چیزهای مشابهی همچون فکر، فلسفه دارند، ما دوستی، صلح، عشق و زیبایی دوست داریم و سعی می‌کنیم نشان دهیم که اگر با صلح در همسایگی یکدیگر زندگی کنیم می‌توانیم میراث فرهنگی را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه آثار دوربین یک عکاس معروف بلغاری به‌نام «ایوو حاجیمیشف» را خدمت شما آوردیم، امیدواریم که لذت ببرید و بهتر تاریخ کهن بلغارستان و منطقه بالکان را از نزدیک درک کنید.

سفیر بلغارستان گفت: این سومین سال است که در ایران حضور دارم ولی اولین بار است که به کیش آمده‌ام، یک جای بسیار خوب با پتانسیل بالا برای گردشگری است و از ظهر امروز که به کیش آمدم، عاشق جزیره زیبای شما شدم، از همه شما صمیمانه تشکر می کنم.

انصاری لاری: فصل زمستان فرصت مناسبی برای حضور گردشگران بلغاری در کیش است

محمد ابراهیم انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان گفت: در جزیره کیش میزبان شما سفیر محترم کشور دوست و برادر هستیم و همزمان با حضور شما نمایشگاه منتخب عکس‌های یکی از عکاسان برجسته کشور بلغارستان را در معرض دید همه قرار نهاده‌ایم.

انصاری لاری با بیان اینکه کشور بزرگ ایران از گذشته روابط بسیار خوبی با کشورهای حوزه بالکان به‌خصوص کشور بلغارستان داشته است، افزود: این نمایشگاه بیانگر مشترکات فرهنگی و تاریخی کشورهای حوزه بالکان است، مشترکات فرهنگی بسیاری را با مردم بلغارستان داریم و تا جایی که اطلاع دارم حتی در قاموس فرهنگ زبان بلغارستان بسیاری از واژه‌ها ایرانی و مشترک است و این نشان دهنده ارتباط قدیم و محکم فرهنگی و زبانی دو کشور است.

وی این نمایشگاه را نقطه شروعی برای مراودات و همکاری‌های بیشتر بین دو کشور خواند و افزود: شاید جزیره زیبای کیش بتواند پنجره‌ای برای ارتباط گسترده‌تر با کشور بلغارستان باشد، با آقای سفیر در زمینه تبادل گردشگر به‌خصوص آمدن مردم خوب بلغارستان به ایران و به جزیره کیش صحبت شد، سعی می‌کنیم جزیره کیش را در بلغارستان بیشتر معرفی کنیم، به‌خصوص در زمستان که آنجا پوشیده از برف است و زمستان سردی را در بالکان دارند، می‌توانند تعطیلات خوبی را در کیش داشته باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: نکته‌ای که آقای سفیر در رابطه با آن صحبت کردند نکته مهمی است و ما همیشه آنرا گفته‌ایم که امکانات، زیبایی‌ها، جاذبه‌ها، آرامش، امنیت، دوستی، صلح، عشق در جزیره کیش ناشناخته مانده و خیلی‌ها با این مشخصه‌های جزیره کیش آشنا نیستند، آقای سفیر هم که سفر اولشان است بر این نکته تاکید داشتند و در آینده‌ای نزدیک باید با همکاران در حوزه بین‌الملل و گردشگری برنامه‌هایی تدارک ببینیم که سفرای محترم همه کشورها را دعوت کنیم تا بیایند و با کیش بیشتر آشنا بشوند و بتوانیم یک جریان دادوستد مثبت فرهنگی، گردشگری و اقتصادی را از طریق کیش با این کشورها ایجاد کنیم.

لازم به‌ذکر است که در این نمایشگاه ۵۲ عکس منتخب از آثار «ایوو حاجیمیشف» عکاس صاحب نام بلغاری به معرض نمایش عموم قرار داده شده است که طی آن، میراث مشترک فرهنگی و باستان شناسی کشورهای شبه جزیره بالکان، از جمله یونان، آلبانی، بلغارستان، مجارستان، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، اسلوونی، جمهوری مقدونیه، صربستان، مونته‌نگرو، رومانی و ترکیه از دوران باستان تا قرون وسطی به نمایش در آمده است.

علاقمندان می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه همه روزه از تاریخ ۱۳ تا ۲۰ شهریور از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ و ۱۸ تا ۲۲ به مرکز همایش های بین المللی کیش مراجعه نمایند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=12676
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اسراف بیت المال.