• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

توافقی برای برگزاری کنسرت خیابانی در کیش صورت نگرفت/ نامگذاری ۲۰ آبان به‌عنوان روز کیش / سورپرایز جزیره برای هفته وحدت

  • کد خبر : 12319
  • 22 مرداد 1397 - 13:00
توافقی برای برگزاری کنسرت خیابانی در کیش صورت نگرفت/ نامگذاری ۲۰ آبان به‌عنوان روز کیش / سورپرایز جزیره برای هفته وحدت

تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان منطقه آزاد کیش امضا شد.

سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم امضای تفاهم نامه وزارت ارشاد با منطقه آزاد کیش گفت: در طی بررسی‌های انجام شده در چهار ماه گذشته به این نتیجه رسیدیم که کیش می‌تواند پایگاه مناسبی برای توسعه هنرهای معاصر باشد، طی بازدیدهای انجام شده از مکان‌های مختلف این جزیره و جلساتی که برگزار شد و طرح‌های پژوهشی به انجام رسیده این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و مجموعه اقدامات چهارگانه با برنامه‌های قابل طرح‌ریزی و عملیاتی طراحی شد که می‌تواند به ایجاد: ۱-موزه هنرهای معاصر، ۲-مدرسه ویژه هنری، ۳-پایگاه توسعه اقتصاد هنر و ۴-حمایت از صنایع وابسته به هنر در جزیره کیش منجر شود.

وی افزود: در رابطه با موضوع ایجاد محل دائمی برای هنر معاصر، قرار شد ساختمان مناسبی با استانداردهای لازم در جزیره کیش بازسازی شود و موزه هنرهای معاصر کیش در ماه‌های پیش رو به بهره برداری ‌رسد که این موزه توان همکاری با موزه‌های معاصر تهران و ایران را داشته باشد و مبادله آثار برای نمایشگاه‌های موقت در بین این موزه‌ها صورت بگیرد.

حسینی عنوان کرد: مدرسه عالی هنر قرار نیست با دستگاه‌های آموزش عالی و آموزشگاه‌های آزاد هنری رقابت کند، بلکه قرار است یک فضای آموزشی را پوشش دهد، این خبر برای استفاده از ظرفیت هنرمندان ایران و جهان است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در کنار این تفاهم‌نامه کلی، تفاهم‌نامه‌های دیگری هم در حوزه هنرهای تجسمی در سازمان منطقه آزاد کیش و هم در جشنواره‌ها در حوزه موسیقی به‌صورت تخصصی مورد گفت‌وگو قرار گرفت و مجموعه اقداماتی برای آنها نیز در نظر گرفته شده است، بر این باور هستیم که کیش می‌تواند یکی از قطب های گردشگری هنری در ایران تبدیل شود و گردشگری هنری به مقصد کیش از رخدادهای است که در آینده با توسعه بیشتری روبرو خواهد بود.

ویژه برنامه موسیقی نیاز به بررسی بیشتر دارد

علی ثابت نیا مدیر عامل انجمن موسیقی ایران گفت: حوزه موسیقی یکی از هنرهای بسیار جذاب است که در برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال‌های جزیره زیبای کیش می‌تواند هم به فضای هنری کمک کند و هم باعث جذب گردشگر شود.

وی افزود: در مذاکرات امروز ۲ ویژه برنامه و یک جشنواره مورد بررسی قرار گرفت که برگزاری ویژه برنامه موسیقیایی پیامبر رحمت یکی از آنها بود به تصویب رسید که برای اجرای آن در ایام هفته وحدت از جلوه‌های مختلفی در جزیره کیش شاهد خواهیم بود.

ثابت نیا ادامه داد: یک ویژه برنامه و یک جشنواره هم مطرح شد ولی چون این دو مورد بسیار جذاب هستند و تاکنون سابقه برگزاری آنها در کشور وجود نداشته است اجازه می‌خواهیم تا مطالعات بیشتری را در رابطه با این ویژه برنامه و جشنواره در حوزه موسیقی صورت بگیرد و ان‌شالله در فرصت مقتضی به اطلاع رسانه‌ها برسد.

نامگذاری ۲۰ آبان به‌عنوان روز کیش

دکتر انصاری لاری در ادامه از حسن نیت و تعامل سازنده مجموعه معاونت هنری وزارت ارشاد اسلامی با سازمان منطقه آزاد کیش تشکر کرد و گفت: در طول این چهار ماه که مذاکرات میان این دو مجموعه صورت گرفت و بعد از بازدیدی که از جزیره کیش داشتند امروز منجر به امضای این تفاهم نامه ارزشمند خواهد شد و به‌زودی هم باید قدم‌های موثری را برای اجرایی کردن و تحقیق مفاد این تفاهم نامه برداشت.

وی افزود: تفاهم نامه بسیار خوبی امروز تنظیم شده و چهار محور اساسی دارد و در کنار آن همکاری نزدیک و عملیاتی مشترک در برگزاری جشنواره پیامبر مهربانی یا پیامبر رحمت خواهد بود که در هفته وحدت به‌شکل بسیار متفاوتی این جشنواره را برگزار خواهیم کرد، یک جشنواره بین المللی با جذابیت‌های منحصر به‌فرد با اتفاقات شکلی و محتوایی جدید که بتوانیم در آینده این را به یک اتفاق دائم در کیش تبدیل کنیم و این اتفاق آنقدر جذاب باشد که تعداد بسیار زیادی از مردم مسلمان نه تنها از ایران بلکه از کشورهای اطراف را به جزیره کیش  بیاورد و علاقمند به حضور در این جزیره باشند.

انصاری لاری ادامه داد: همانطور که می‌دانید کشور کوچک همسایه که مسلمان هم هستند رویداد حضرت مسیح را جهانی کردند و پذیرای مهمانان زیادی از سراسر دنیا هستند و جای یک مراسم دیدنی با محتوا و با جاذبه‌های منحصر به‌فرد نه‌تنها در کشور بلکه در کل در جهان اسلام خالی است و این می‌تواند یک اتفاق بسیار خوبی باشد و می‌توان این رویداد را به یک برند برای جزیره کیش تبدیل کرد، در این زمینه همکاری‌های بسیار خوبی صورت گرفته شده است در واقع از این جشنواره همکاری‌های عملیاتی مان را شروع خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بنا داریم یک روز را به نام روز کیش نامگذاری کنیم و قطع به یقین ۲۰ آبان را به‌عنوان روز کیش معرفی خواهیم کرد، در این روز اتفاقات بسیار خوبی می تواند رخ دهد برنامه‌ها را دوستان تدارک خواهند دید.

 وی در رابطه با برگزاری کنسرت‌ها خیابانی در جزیره کیش گفت: موضوعی که در حوزه موسیقی به آن اشاره شد و به احتیاط از آن گذشتند و گفتند که باید مطالعه بیشتری کنند، امیدواریم به نتیجه برسد و ما بتوانیم در روز کیش میزبان کنسرت‌های موسیقی خیابانی باشیم و این نوید را می‌دهیم که با همکاری دوستان در مرکز موسیقی و سرودهای وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در بیستم آبان امسال میزبان کنسرت‌های موسیقی خیابانی باشیم.

وی افزود: شاید بتوانیم جشنواره موسیقی پاپ را هم در کیش بنیانگذاری کنیم، این اتفاق تا به حال در کشور رخ نداده است و می‌توانیم سالانه میزبان جشنواره موسیقی پاپ باشیم، همکاری مجموعه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ما بسیار محترم و ارزشمند است و نوید بخش اتفاقات بسیار مثبت و خوب در حوزه فرهنگ و ادب و موسیقی است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=12319
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۲
  1. ان شااله بعد از بازنشستگی وزارت ارشاد برای آقای انصاری رزرو شده
    این کارها فقط سیاسی بازیه نه اقتصادی و گردشگری