• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

تاکسی خطی سرمایه‌ای که در فقدان مدیریت تلف می‌شود/ جنجال در مصوبه ۲۵۰ میلیاردی شورای ترافیک/تاکسی اینترنتی، حلقه مفقوده تاکسیرانی کیش

  • کد خبر : 11929
  • 01 مرداد 1397 - 8:30
تاکسی خطی سرمایه‌ای که در فقدان مدیریت تلف می‌شود/ جنجال در مصوبه ۲۵۰ میلیاردی شورای ترافیک/تاکسی اینترنتی، حلقه مفقوده تاکسیرانی کیش

در این گزارش سعی شده آخرین وضعیت حمل و نقل عمومی در جزیره کیش مورد بررسی قرار گیرد، وضعیتی که همچنان نامطلوب است و با تغییر مدیریت نیز نتوانسته بهبود یابد.

حمل و نقل عمومی در جزیره کیش دچار چالش‌هایی است که در این گزارش سعی شده به ‌آن نگاه شود، بدین منظور مباحث زیر مورد بررسی قرار داده شده است:
۱-تعریف تاکسی خطی و تلفنی
۲-تاکسی اینترنتی یا تاکسی بیسیم؟

۳-تاکسی‌های خطی سرمایه‌هایی که در فقدان مدیریت تلف می شوند.

۴-آژانس‌های تاکسی تلفنی(بیسیم) و خطی در جزیره کیش

۵-مصوبه ۲۵۰ میلیارد ریالی شورای ترافیک کیش که جنجال به پا کرد
۶-مسئولیت نظارت بر فعالیت تاکسی به عهده چه ارگانی است؟

۷-جمع بندی

تعریف تاکسی خطی

این نوع تاکسی‌ها اغلب به رنگ زرد خورشیدی که منقوش به آرم و علائم شرکت تاکسیرانی خصوصی تحت پوشش بر روی درب‌های جلوی خودرو می‌باشند. ضمناً علاوه بر آرم و علائم مذکور بر روی درب این تاکسی‌ها مبدأ و مقصد خط درج شده است. این تاکسی‌ها همگی دارای مبدأ و مقصد معینی بوده و در ایستگاه مشخص که در پایانه‌های تاکسیرانی و یا پهلوگاه‌هایی که به‌عنوان ایستگاه خط تعیین شده و دارای تابلو معین می‌باشد، مستقر شده و به شهروندان خدمات رسانی می‌نمایند. این قبیل تاکسی‌ها امکان فعالیت به‌صورت دربستی و یا خارج از مسیر تعیین شده را ندارند.

تعریف تاکسی تلفنی

تاکسی‌های تلفنی اغلب در ایستگاه‌های مشخصی در سطح شهر متوقف بوده و براساس تماس شهروندان با مرکز پیام شرکت بهره‌بردار و اعلام درخواست شخص و متعاقباً اعلام اپراتور مرکز پیام به نزدیکترین خودروی مستقر در ایستگاه مبدأ مسافر، اعزام می‌گردند و مقصد این تاکسی‌ها براساس درخواست مسافر تعیین می‌شود. پس از رسیدن مسافر به مقصد خویش، تاکسی مذکور در نزدیکترین ایستگاه محل پیاده شدن مسافر مستقر شده و منتظر اطلاع رسانی مجدد مرکز پیام و مسافرگیری جدید می‌شود. این قبیل تاکسی‌ها امکان فعالیت به‌صورت گردشی در سطح شهر را ندارند.

تعاریف بیان شده برای همه شهرهای ایران صدق می‌کند و بر طبق تعاریف تاکسی خطی و تلفنی کاملاً مشخص هست و تاکسی تلفنی و خطی در کیش کاملاً طبق ضوابط موجود فعالیت نمی‌کنند و باید دید چه کسی حق دیگری را ضایع می کند یا اینکه حق با تاکسی تلفنی هست یا تاکسی خطی؟

.
تاکسی اینترنتی یا تاکسی بی‌سیم؟

 

برای پاسخ به این سوال باید مشکلات استفاده از بیسیم در تاکسی‌های کیش مورد بررسی قرار بگیرد:
۱-برقراری ارتباط سخت مسافران با چندین آژانس برای یک سرویس

۲-سر و صدای مزاحم بیسیم و بعضاً پیامهای نامتعارف برخی از رانندگان که مسافر را آزرده خاطر می‌کند.
۳-بعضاً استفاده نابه‌جا از بیسیم برای اعلام کرایه‌های نامتعارف و اخذ هزینه اضافی از مسافر
۴-ایجاد نزاع‌های دسته جمعی به‌وسیله فراخوانی سایرین به‌وسیله بیسیم

۵-ایجاد تجمعات بیش از حد در یک نقطه و بی‌نظمی‌های عمومی

۶-به‌خاطر ازدحام بیش از حد پیام درهنگام اعلان سرویس مرکز، میانگین سرویس گیری راننده از بیسیم در هر شیفت کاری بیشتر از ۵ سرویس نمی‌باشد.

۷-تحمیل هزینه اضافی به دوش رانندگان برای خرید تاکسی بیسیم.

۸-تحمیل هزینه شارژ مضاعف برای تعمیر، نگهداری و استخدام اپراتور برای رانندگان

تنها مزیت بیسیم اعلام ازدحام مسافر در نقاط مختلف جزیره هنگام تعطیلی مراکز تجاری و تفریحی توسط تاکسی‌های مستقر در موقعیت می‌باشد تا بقیه خود را سریعتر برسانند، که آن هم در برنامه‌های تاکسی اینترنتی قابل پیش بینی می باشد.

امروزه دیگر تاکسی‌های اینترنتی به‌خوبی جای خود را باز کرده‌اند و برتری آن نسبت به تاکسی بیسیم برای همه مشخص شده است و هیچ کدام از معایب بالا را ندارد و از مزایای تاکسی اینترنتی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

۱-دسترسی آسان و سریع و بدون دخالت انسانی به نزدیکترین تاکسی

۲-امکان پرداخت آسان کرایه از طریق گوشی همراه و اجرای عدالت به‌نحوی که نه مسافر ضرر کند و نه راننده

۳-امکان دریافت بازخوردهای مسافران در پایان شیفت کاری و رتبه بندی تاکسی مورد نظر

حال جای این سؤال مطرح است که چرا با وجود مشکلات متعدد بیسیم شورای ترافیک کیش هنوز به این نتیجه نرسیده که سیستم حمل ونقل عمومی کیش دیگر نیازی به تاکسی بیسیم و تاکسی خطی ندارد و با یکسان سازی و راه اندازی تاکسی اینترنتی می‌تواند به همه طعم شیرین عدالت اجتماعی را در شیوه نوین مدیریت تاکسیرانی بچشاند؟

 .

تاکسی خطی سرمایه‌هایی که در فقدان مدیریت تلف می‌شود

مشکلات تاکسی خطی چیست و چرا تاکسی خطی بالاجبار از مسیر تعیین شده خارج می‌شود؟

جواب این سوال را می‌توان در موارد زیر یافت:

۱-به نظر می‌رسد مسیرهای تعیین شده جوابگوی این تعداد تاکسی خطی نیست و مسیرهای تعیین شده برای رفع تکلیف بوده و هیچ کاربردی ندارد، مثل پردیس به گیلان کیش یا شهرک صدف به مرجان و نوبنیاد به پارک دلفین ( فقط یک مسیر برای چند ساعت شروع و پایان بازار قابل استفاده هست که آن هم جوابگوی همه‌ی تاکسی‌های خطی با هم نیست)

۲-افزایش تعداد مینی بوس و ون‌های پلاک سفید که روزانه سرویس رفت و برگشت بازاریان و کارمندان را انجام می‌دهند.

۳-تعداد بالای تاکسی خطی

۴-جلوگیری از مسافرگیری تاکسی خطی در ایستگاه‌های موجود و در مسیرهای تعیین شده.

۵-وجود تعداد بالای تاکسی تلفنی در مسیرهای آنها که به صورت گردشی فعالیت می‌کنند.
۶-درخواست مسافر از راننده تاکسی

۷-نوع ساختار جمعیتی و شهرسازی

۸-مسافرانی که تاکسی خطی در جزیره کیش ندارند: در بسیاری از شهرهای ایران به دلیل مجاورت شهرها و روستاها به یکدیگر روزانه تعداد بالایی مسافر در حال ورود و خروج به شهر هستند که علاوه بر شهروندان ثابت، آنها نیز نیاز به استفاده از تاکسی خطی دارند که همین نکته باعث صرفه اقتصادی برای فعالیت تاکسی خطی می‌شود و بعضاً تاکسی خطی از سایر تاکسی‌ها گرانتر می‌باشد. البته در کیش بیشتر این مسافران و گردشگران نصیب تاکسی‌های تلفنی می‌شود.

مسائل بررسی شده نشان دهنده اتلاف سرمایه‌های اقتصادی و نیروی انسانی در نبود برنامه‌ای جامع با نگاه به آینده می‌باشد.

و در ادامه؛

.

مروری بر عملکرد آژانس‌های تاکسی تلفنی(بیسیم) و خطی در جزیره کیش

متأسفانه عملکرد برخی آژانس‌های تاکسی در کیش به‌جای اینکه در جهت بهبود سرویس دهی و بالا بردن کیفیت خدمت رسانی تلاش کنند، دائم در تلاش هستند تعداد تاکسی بیشتری به خود جذب کنند و هتل‌های بیشتری را تصاحب کنند ولی چرا؟ نکته مهم اینست که آنها تبدیل به بنگاه اقتصادی شده‌اند، تاکسی بیشتر مساوی با شارژ بیشتر و خرید و فروش بیشتر. شارژ منصفانه جزء حقوق هر آژانس تاکسی هست ولی دریافت کمیسیون معامله تاکسی برای آژانس تعریف نشده است و دریافت آن غیر قانونی و متأسفانه همه مجبور به پرداخت آن می‌شوند و در قبال پرداخت نیز رسیدی صادر نمی‌گردد و در دفاتر رسمی آژانس هم ثبت نمی شود.

افزایش بالای ۱۰۰ میلیونی قیمت تاکسی که در بازه زمانی شهریور ۹۶ تا اواخر سال اتفاق افتاد نشانه بارزی از سودجویی است. در حالیکه بار این افزایش قیمت به دوش خریدارن تاکسی افتاد و باعث شد تا خریداران را برای خلاصی از محدودیت تاکسی خطی به سمت آژانس‌های تاکسی بیسیم سوق دهند.

متأسفانه آژانس‌های تاکسی کیش به خاطر منافع شخصی به شدت با یکسان سازی و تاکسی اینترنتی مخالفت می‌کنند در حالی که می‌دانند دوره بیسیم به سر آمده است.

.

مصوبه ۲۵ میلیارد تومانی شورای ترافیک کیش که جنجال به پا کرد

شورای ترافیک کیش در طرحی افزایش ۱۰۰ دستگاه تاکسی را مصوب کرد و با مشخص شدن نحوه واگذاری جنجال‌ها به پا شد و تعداد زیادی تاکسی بیسیم در محل ساختمان شماره ۹ به صورت جمعی به این طرح اعتراض کردند. باید گفت که تصویب این طرح در این زمان و با این تعداد ورودی مسافر به کیش آیا درست بوده یا پای منافع در میان بوده است؟ در ادامه به بررسی موافقان و مخالفان طرح می پردازیم. رانندگان معترض به چند دسته تقسیم می‌شوند:

دسته اول مخالف: رانندگانی که از کمبود مسافر و افزایش هزینه‌ها به این طرح اعتراض داشتند.

دسته دوم رانندگان مخالف نحوه واگذاری: رانندگان کمکی که با تاکسی اجاره‌ای در حال فعالیت هستند.

دسته سوم رانندگان مخالف نحوه واگذاری: مالکان تاکسی که تاکسی به نام آنها نیست و به نام آژانس است و مدت هاست منتظر چنین روزی بودند تا بتوانند خود را به عنوان راننده کمکی جا بزنند و امتیاز بگیرند. پر واضح هست وقتی امتیاز تاکسی بیسیم ۲۵۰ میلیون تومان در آن روز بود نحوه واگذاری آن جنجال به پا می‌کند.

امتیاز ۱۰۰ دستگاه تاکسی قرار بود به دو شرکت واگذار گردد و آن دو شرکت اقدام به واردات خودرو کنند. در اصل اگر این اتفاق می‌افتاد تأمین منابع مالی آن از طریق رانندگان تاکسی با مبلغ ۱۴۰ میلیون رهن انجام می‌شد و بعدها ممکن بود با تغییر مدیریت‌ها این تاکسی‌ها به‌فروش برسد و سود کلانی را به جیب این شرکت‌ها سرازیر می‌کرد. ولی به‌نظر می‌رسد تضاد منافع باعث عقیم ماندن این طرح شد.

در زمانی که همه چیز در حال یکپارچه سازی هست آیا درست است که به‌جای ادغام آژانس‌های تاکسی کیش با هم و راه اندازی تاکسی اینترنتی، دوباره با یک مصوبه باعث ایجاد شرکت جدید شد و یک جزیره با تاکسی‌های مختلف داشت؟

.

مسئولیت نظارت بر فعالیت تاکسی  بر عهده چه ارگانی هست؟

 با توجه به مطالب بیان شده چنانکه همه رانندگان تاکسی کیش هم می‌دانند از ابتدا تا الان وظیفه نظارت و رفع موانع و مشکلات بیان شده برعهده حمل و نقل عمومی کیش بوده و هست. همانطور که مشخص شده مشکلات تاکسی خطی به مراتب بسیار بیشتر از تاکسی تلفنی هست و اگر درست قضاوت کنیم می‌بینیم که ذره‌بین نظارت بر فعالیت تاکسی خطی بسیار بزرگتر است و همه متفق القول خواهان فعالیت تاکسی خطی طبق ضوابط و تعاریف هستند به همان نسبت هم برای تاکسی تلفنی استثنا قائل هستند و تخلفات آن نادیده گرفته می‌شود و تکرار آن به مرور زمان باعث تضییع حقوق قانونی تاکسی خطی شده است، تا آنجا که نه همه بلکه تعدادی از رانندگان تاکسی تلفنی گمان کرده‌اند که آن رانندگان هیچ حق و حقوقی در جزیره کیش ندارند و خودشان مستقیماً وارد عمل می‌شوند و دائم برای رانندگان تاکسی خطی مزاحمت ایجاد می کنند که بعضا همً آسیب هایی رسانده اند.

 این نوع رفتار و به خطر افتادن امنیت جانی و روحی رانندگان تاکسی خطی کیش نتیجه عملکرد نامناسب و یکطرفه حمل و نقل کیش بوده که باید هرچه سریعتر برای جبران آن دست به کار شود.

جمع بندی

مطالب بالا بیانگر این واقعیت است که تاکسیرانی کیش در یک بحران به‌سر می‌برد و ادامه راه گذشته نشانه ناتوانی در برخی برنامه ها می‌باشد که در آن هم تاکسی بیسیم و هم تاکسی خطی دچار مشکلات فراوانی هستند و این مشکلات خود به خود فشار بیشتری را به مسافران و حمل و نقل عمومی کیش وارد میکند. سازمان منطقه آزاد کیش نیاز به شورای ترافیک فعال و به روز و با توان بالا در حمل و نقل عمومی کیش دارد تا بتواند با آینده نگری و کنار زدن موانع  تاکسی اینترنتی را راه اندازی کند تا در کنار آن فرهنگ تاکسیرانی ارتقاء یافته، و عدالت اجتماعی را گسترش دهند تا هم کیشوندان و هم تاکسیرانان جزیره در فضایی خوشبو از تنفس رایحه عدالت لذت ببرند .

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11929

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۷
  1. با عرض سلام و خسته نباشید فراوان به همه ی دستندر کاران و همکاران گرامی و زحمت کش که در این حیطه مشغول به فعالیت میباشند و از این راه معاش خود را تامین می کنند شغلی که به ظاهر آسان و بی دردسر است ولی همانند مرگ خاموش جوانی و سلامت را میگیرد و حتی به خاطر اینکه بتوانیم از پس مخارج بر بیاییم از اجتماع هم باید دوری کنیم و از همه جا و از همه چیز بی خبر و منزوی به زندگی ادامه میدهیم و در این میان خدمات مان آنچنان ضروری است که چرخه هر کجا باشد باید با این خدمات بچرخد و همه را به مقصد می‌رسانیم و خود همیشه به دنبال یک نقطه بی پایان هستیم و کسی در این میان نیست که.    سازماند هی این مجموعه را به نحو احسنت انجام دهد ما باید بدانیم که همه بر سر یک سفره هستیم حتی مدیرانی که بر این مجموعه نظارت دارند و باید به طور یکسان از این سفره بهره برداری شود واگرکسی به خاطر اینکه بیشتر بخورد حق کسی را پایمال کند این مجموعه هست که ضرر میکند یعنی به همگی ما بدهکار است و همه در یک کشتی هستیم نفرت نفرت می آورد و دوستی و عشق هم همبستگی ما نیامده ایم که برای چندرغاز با هم بد رفتاری کنیم ولی سیستم نفرت و بد بینی را دارد تقویت میکند مدیرباید آب روی آتش باشد نه هیزم آتش ما در عصر تکنولوژی زندگی میکنیم و اگر از آن در کارها استفاده کنیم بدون شک کار روان ترو سریعتر و با برنامه و نظم خواصی انجام خواهد شدو کافی است که ما این را بخواهیم و خود تکنولوژی به سراغمان می آید ما در شهری زندگی میکنیم که شهر خلاق لقب گرفته و برای چنین مدیرانی باید متاثرشد که ما از چنین سیستم پیش پا افتاده ای که در همه جا استفاده می شود ما برخوردار نیستیم و هنوز با گاوخیش شخم میزنیم. به نظر من اگر این یکسان سازی انجام گیرد مثل این است که ما گاو وخیش را رها کنیم و با تراکتور زمین مان را شخم بزنیم دیگر وقت این رسیده که تغییر کنیم تا آینده ای بهتر برای نسل های بعد رقم بزنیم به امید روزهای بهتر. خدا نگهدار.

    • باسلام وخسته نباشید اقای سقایی شما همش از قانونی نبودن کار تاکسی خطی صحبت میکنی وطوری کار کردن تاکسی سفید رو نشون میدی که کسی نفهمه فک میکنه کارشون واقعا روی روال قانونی پیش میره اگه شما راست میگی و دم از قانون میزنی هرمدرکی داری البته اگه داری رو کن ماهم قبول میکنیم.ولی خوتم میدونی که اگه قانوی باشه تاکسی سفید حق این همه گردش رو نداره و فقط بوسیله تماسی که از طرف مسافر زده میشه وظیفش که سرویس بده نه بیشتر بعدشم اقای سقایی شما اگر میتونی لطف کن بی نظمی وبی مقرراتی اژانسرخودتو جمع کن به کدهایی که داخل بیسیم اعلام میکنن اخریشم دویا شب پیش بود کد۵۵اعلام کردن ریختن سر بنده خدایی نصف شب روبرو هایپر بیسیم شما شده منبع اوباشی و غلدر بازی پس لطفا طبق ضرب ولمثل معروف قدیمی شما لطف کن کلاه خودتو بگیر باد نبره بهد برا مردم و تاکسی خطی نظر بده باتشکر از مدیریت کیشوند نیور

  2. با سلام خسته نباشید به عزیزان سایت کیشوند نیوز
    متن بالا نشان دهنده و مصداق خط گرفتن از یک مجموعه را نشان میدهد که در پی رانت برای تبدیل تاکسی خطی به بیسیم است.
    از سال ۷۷واگذاری تاکسی تاکسی خطی که برای سرویس دهی به بومیان جزیره و درآمد برای کمک به مسجد [خاتم) واگذار وراه اندازی شد و قیمت آن پائین تر از قیمت تاکسی بیسم بود.
    مثال اینکه شما پول برای خرید یک مجموعه آپارتمانی بدهید ولی انتظار از یک خانه ویلائی را داشته باشید و سرمایه گذاران تاکسی خطی چه از مالکان تاکسی هلال ماه و چه خریداران تاکسی با علم و اطلاع به خرید آن مجموعه و خودرو ها اقدام نمود اند.
    حال نویسنده محترم معلوم نکرده دلش به حال مردم سوخته یا اینکه به منافعی در تاکسی خطی دارد که بدنیال دستیابی به آن است.
    نوشته فوق نشان دهنده این نظریه معروف است که هدف وسیله را توجیه میکند و در آن میتوان به دلایلی که اشاره نمود که از بی اطلاعی نویسنده در باره حمل و نقل جزیره کیش اشاره کرد .برای مثال به گفته نویسنده آژانسی با تعداد خودرو بیشتر سعی در حق کمیسیون خرید و فروش را به میان کشیده که خوب در دفتر تاکسی خطی هم این حق خرید و فروش هم گرفته میشود و وقتی کسی برای سرمایه گذاری بدفتر تاکسی خطی برای سرمایه گذاری میاید و ماشینین را بنام دفتر میزند هزینه های متفاوتی به غیر ازنقل و انتقال دریافت میکند.؛نمونه دیگر به مصوبه شورای ترافیک و ورود خودرو و به امتیاز ۲۵۰ میلیونی اشاره کرده است از بی اطلاعی نویسنده میباشد که بدون استعلام مبادرت به درج چنین خبرهایی مینماید که بازدید سایت خود را بالا ببرد زیرا در مصوبه شورای محترم ترافیک فروش خودرو ها امکان پذیر نمی باشد. اگر آژانسیماشین را رهن داده است در حال حاضر از توانائی مالی اش استفاده کرده و نیز از قدیم گفت سزای گران فروش نخریدن است اگر از یک تحقیق میدانی استفاده کنید متوجه میشوید که رهن کنندگان محترم از همین قشر حمل و نقل بوده اند و خواست قلبی خود و بدون زور تهدید تاکسی رهن کردند . ولی نویسنده از قرائن در جزیره زندگی نمی کند زیرا متوجه نشده تنها جایی که تاکسی های خطی نیستند درون خط تعیین شده است . در پشت بازار مروارید را ندیده داخل فاز های شهرک صدف یا درون خیابان های نوبنیاد که تمام تاکسی های خطی دربستی سرویس میگیرند و مردم بینوا که همه از وجود شان دم میزنیم در این گرما در ساعات کاری روز و شب در کنار خیابان ایستاده نظاره گر تاکسی های خطی هستند .مطالب زیادی هست که اگر نویسنده قابل دانست خدمت برسیم و از نزدیک و صحت و سقم مطلب درج شده را پیگیری نمائیم . راه اندازی تاکسی اینترنتی هم به زودی انجام میشود ومدیریت حمل و نقل در پی زیر ساخت های آن میباشد زیرا در پی آزمون خطا نیست و نمی خواهد فقط کارنامه ارائه دهد.
    در جمع بندی نیز اشاره کنم از وقتی مدیریت جدید حمل ونقل منصوب گردیده و میخواهد نظم و قانون و ساماندهی به خطوط تاکسیرانی را شکل بدهد مورد بی مهری دوستان که منافع آنها در خطر است قرار گرفته و اتفاقا بحران بوجود آمده از زیاده خواهی همین دوستان است. ممکن یک سری کمبود ها وجود داسته باشد که منکر نمیشویم ولی اگر هر کسی قانون را برای خود تفسیر نکند و همه زیر قانون حرکت کنیم و زیاده خواهی نداشته باشیم میتوان کیش نازنین را بهتر از گذشته ببینیم وحمل و نقل ایده الی را داشته باشیم. باتشکر

    • سلام و با تشکر از کیشوند نیوز به خاطر این گزارش خوبتون
      اظهار نظری خواندم که نمی شد بی تفاوت از آن گذشت چون اگه از هر راننده تاکسی بپرسی که این گزارش واقعیت داره یا نه به شما میگه که همه آنها درسته و اتفاق افتاده .
      آقای سقائی منم تاکسی دارم شما ابتدا سعی کردید با تیتر کردن جمله « در پی رانت برای تبدیل تاکسی خطی به تاکسی بیسیم » کل متن گزارش را تحت شعاع قرار دهید و ذهن ها را از موضوعات دیگر منحرف کنید در صورتی که مدیر حمل و نقل در صدای و سیمای کیش به صراحت از مشکلات تاکسی خطی گفتن و اعلام کردند که قصد تغییرات را دارند . و گفته های ایشان نشان میده کسی در پی رانت نیست و بیشتر گزارش یادآوری مشکلات کرده.
      باید بپرسم شما چه هدفی دارید که با این تیتر شروع به صحبت می کنید؟
      در مجلس ایران هم همیشه بعضی قوانین در حال بازنگری یا لغو هستند همه جا همینه وقتی مشکلی هست دنبال راه حل میگردن. نمیشه گفت چون راننده ای تاکسی خطی خریده پس نباید اعتراض کند ، از سال ۷۷ تا الان ۲۰ سال گذشته و شرایط تغییر کرده . پس حتما چیزایی هست که نیاز به بازنگری دارد.

      شما از حق و سهم آژانس در خرید و فروش رانندگان تاکسی گفته اید ولی نگفته اید که این حق را خودشان به خودشان داده اند یا کسی به آنها داده است !
      آژانس تاکسی که نمایشگاه ماشین نیست که براش کمسیون تعریف شده باشه .
      از مردم بینوا نوشته اید !؟ تا به وسیله آن به چه هدفی برسید ؟ می خواهید احساسات خواننده را با خود همراه کنید؟
      آیا راننده ی تاکسی ای هم که به خاطر مشکلات زندگی ماشین خودش را میفروشه و مدل پایینتر میخره تا پولی دستش بگیره آیا جزءِ مردم بینوا نیست که مجبور هست حق خرید و فروش (کمسیون) بدهد؟
      مثل اینکه خود شما هم با هدف وسیله را توجیه می کنید.

      از بی اطلاعی نویسنده در مورد مصوبه شورای ترافیک گفتید!! اتفاقا اینجا منِ راننده تاکسی موافق نویسنده ام.
      نمونه های بارز امتیاز تاکسی هم به قیمت ۲۵۰ میلیون در دیوار آگهی شده یا سه دانگ ۲۰۰ میلیون
      بهتره فرافکنی نکنید و همانطور که تاکسی های امتیاز سازمانی هم اوایل مثل همین مصوبه ها قرار نبود خرید و فروش بشه ولی تا زمانی که آزاد نشده بود به صورت غیر رسمی خرید و فروش می شد اگر در آژانس معامله نمی شد پس کجا می شد؟
      آقای سقائی
      شما در جمع بندی از زیاده خواهی گفتید آیا وقتی کسانی خواهان رفع مشکلاتشان هستند زیاده خواه هستند؟
      آن هم مشکلاتی که بارها گفته شده و همه و مدیران حمل و نقل از آن خبر دارند .
      ابتدای صحبت با حمله به تاکسی خطی شروع کردید
      انتهای صحبت هم آنها را زیاده خواه خواندید و عامل بحران . ولی بدانید که رانندگان تاکسی خطی هم افرادی تلاشگر ، با شخصیت و دارای خانواده هستند که دچار مشکلات شدید اقتصادی شده اند و می کوشند تا آنها را برطرف کنند و دشمنی با شما و زیر مجموعه ندارند .
      ;چه طور می شود حمل و نقل ایده آل داشته باشیم وقتی شما مشکلات تاکسی خطی را نادیده می گیرید و آنها را زیاده خواه می خوانید؟
      به امید روزی که به خاطر منافع خودمون حقوق دیگران را ضایع نکنیم
      کیشوند نیوز سلامت باشی و پایدار

  3. باسلام… و عرض ادب. نویسنده عزیز با وجود اینکه تمام تلاش را براین داشت تا متن نوشته اش بی طرف باشد… ولی جبهه گیری در هدف خاصی و نیز عنوان موضوع با غرض خاصی را کاملا محسوس بیان کردند….. لطفا کمی مطالعه و تحقیق کمی انصاف کمی به واقع بین بودن مو ضوع نگاه میکردید و مشکلات و سختی های کار و نیز محاسن و خوبی های کار را در کنار یکسره انتقادات خود برای جناههایی خاص را قرار میدادید…. تا منطقی تر بشود گفته هایتان را قضاوت کرد……………

  4. سلام دوستان عزیزی که در مورد تاکسی زرد نظر میدهند اول اینکه هر کسی بدی تاکسی زرد را بگوید هم این دنیاش را نابود کرده هم اون دنیاش شما که همش میگید تاکسی زرد بیا یک بار هم که شده پشت تاکسی زرد بنشین و کار کن ببین می تونی امرار معاش کنی با باند بازی هایی که قبلا شده جزیره را دادن به تاکسی تلفنی بیایید برای یک بار هم که شده وجدانتون را وسط بزارید و طبق قانون اساسی مملکت کار کنید بعد ببینید حق با چه کسیه ولی متأسفانه بخاطر اینکه یک موقع شارژ آژانس کم بشه یا کمسیون کم بشه و…. نمی تونید وجدانتون را وسط قرار بدید هر کسی برای تاکسی زرد زبان بد بگذارد واگزارش میکنم به خدای محمد

  5. سلام
    گزارش خوبیه همش حرفای ناگفتنی هست
    من الان ۱۰ سال هست تاکسی دارم تا حالا ۲ بار تاکسی خرید و فروش کردم هر ۲ بار هم از دو طرف معامله کمسیون گرفته شده
    البته گفتن کمسیون یک درصد هست که با خواهش تمنا بهمون تخفیف دادن.
    البته تو قرارداد میزان کمسیون قید نشد و رسیدی هم به من ندادن
    تا الان فکر میکردم قانونی
    جالب اینه تاکسی من مدل پایین بود و با همکارم معاوضه کردم و در اصل ما پول زیادی رد و بدل نکردیم فقط حدود ۱۰ میلیون به همکارم دادم
    ولی آژانس درخواست دوتا کمسیون کرد . یعنی هر طرف یک بار فروخت و یک بار خریده.
    به نظر من باید حمل و نقل یه کاری کنه یا تاکسیا استشهاد جمع کنن برن دادگاه شکایت کنن

  6. پاسخ متن نوشتاری جناب آقای محمد رضا سقایی
    مدیریت محترم آژانس تاکسی رانی کرانه
    به تاریخ ۹۷/۵/۳
    سرور گرامی جناب سقایی با سلام و عرض ادب و احترام
    در دنیای پرتحول امروز، تحول امری اجتناب نا پذیراست و ایجاب میکند که مدیران سازمان ها هم خود را و هم سازمان را به طور دائم و مستمر هماهنگ با تحولات پرشتاب جهانی تغییر دهند و در عین حال با اعمال و رفتار شان برای اطرافیان الگو و سمبل باشند، بویژه در یک فضای کوچک و محدودی مثل جزیره کیش.
    رسالت مدیرانی مثل شما که نسبتا سرشناس و شاخص میباشید
    این است که با ارزش های وجودی و ذاتی خویش در جامعه کوچک کیش محوریت صلح و دوستی و محلل مشکلات و معضلات باشید و به هم صنفی های خود بویژه به رانندگان محترم احترام بگذارید و در اجرای عدالت به نفع همه آنها چه زرد و چه سفید کوشا باشید و دیگران نیز از شما تبعیت کنند.
    این ارزشها و تمامیت اعمال و رفتار و گفتار و نوشتار و تفکر حضرتعالی به اثبات برسد .
    چه خوب است که پیوسته برای ایفای نقش مدیریتتان خود اگاهی خویش را گسترش بدهید و بجای سنگ اندازی و ممانعت از ایجاد تغییر و تحول و یکسانسازی و اینترنتی کردن کلیه تاکسی موجود در سیستم حمل و نقل جزیره‌ که حرکتی مضمون است،
    با مدیریت محترم حمل و نقل و سایر دست اندر کاران همسو و هم جهت باشید و نگرشتان، نگرش برنده برنده باشد
    نه بازنده برنده
    انگیزه نگارش جنابعالی دقیقا و مشخصا مبین این پیام است که تنها و تنها در جهت جلب توجه و گرفتن تائیدیه از مدیریت محترم حمل و نقل بوده و بس. تا بدینوسیله خود را خیلی خیلی نزدیک به ایشان جلوه دهید و چون گذشته از رانت استفاده کنید.
    ولی باید عرض کنم سخت در اشتباهید، زیرا به لطف پروردگار
    جناب نجاتی آنقدر قوی و توانمند و مدیر و مدبر هستند و از انچنان پشتوانه مستحکم و استواری برخوردار هستند که هیج نیازی به این خوش رقصی ها ندارند و رانت هم بکسی نمی‌دهند
    واکنش بسیار تند و سرشار از الفاظ نامفهوم و نابجا مثل:
    (( بینوا آپارتمان ویلایی رانت خواری زیاده خواهی بحران )) نشان از عدم اعتماد به نفس و فقدان مهارت و تجربه کافی در علم مدیریت شماست.
    این رفتار ها اغلب از کسانی سر میزند که کسب موفقیت را در تخریب و تهدید و آزار و تحقیر دیگران می بینند و در عین حال به حساب زرنگی خودشان میگذارند.
    نباید فراموش کنیم که اینگونه افراد که رقبا و اطرافیان خود را به منظور گرفتن تائیدیه از بالاسری، خوار و کوچک میکنند تا بتوانند تا بتوانند به اهداف شان دست یابند، بزودی قدرت پوشالیشان رو به زوال رفته و خود خوار و ذلیل میشوند
    و این(( قانون کار ما)) است.
    در بیانات مکتوبتان در مورد قوانین حاکم بر تاکسی های زرد و سفید خیلی دم از قانون و قانون مندی و زیر قانون رفتن
    زده اید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    این قانون یا آیین نامه ای که سنگش را به سینه زده اید کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چرا بجز جنابعالی احدالناسی در جزیره این قانون یا آیین‌نامه را ندیده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خب رونمایی کنید حد اقل مسولین ببینند
    ما کلیه تاکسی رانی ها منتظر رویت این قانون هستیم تا ببینیم شرح وظایف تاکسی های زرد و سفید را چگونه تبین کرده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واصلا این قانون نانوشته شما کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    در کجای دنیا و در کجای ایران و کدام شهر به جز جزیره کیش تاکسی های زرد در کلیه نقاط شهر تردد ندارند و محدودیت تردد دارند ولی در عوض تاکسی تلفنی که باید فقط و فقط در آشیانه و یا در یک مکان معین توقف میکند تا با تلفن و یا با بیسیم به او اطلاع دهند که به دنبال مسافر باید برود
    مجاز است مثل تاکسی های زرد در کلیه نقاط شهر تردد و مسافر گیری کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    از کجا معلوم که عامل و مسبب این این بی قانونی و عوض کردن شرح و ضایف تاکسی های زرد و سفید در گذشته شما نباشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    محمود لشگری
    رئیس هیآت مدیره شرکت هلال ماه کیش

  7. درود بر شما جناب لشگری ،، حال اگر آقای سقایی درست میفرمایند قانون اجرایی تاکسی ها درست هست قانون را رو کنند که این همه مشکل از میان برداشته شود،،،آقای سقایی به عنوان مدیر سکه ای در کیش معروف هستند و از این طریق قانون اشتباه را در کیش جا انداخته اند و تلاششان برای حفظ این قانون فقط ترس از بی ارزش شدن تاکسی هایشان است .

  8. سلام به همه مردم زحمتکش کیش
    جناب اقای سقایی راست گو
    لطفا و خواهشا قانون و آیین نامه ای که از آن حرف میزنی بیا نشان بده به همه
    نا سلامتی شما مرد هستی و حرف از دهان مرد بیرون می آید اگر شما این آیین نامه را آوردی ما کلیه تاکسی داران زرد طبق آیین نامه ای که حرف میزنی عمل خواهیم کرد
    باز هم تکرار میکنم حرف از دهان مرد بیرون می آید

  9. سلام آقای سقایی مدیر آژانس کرانه
    شما نوشتید (همه زیر قانون حرکت کنیم و زیاده خواهی نداشته باشیم)
    لطف کنید این قانون و آئین نامه را که از آن صحبت میکنید هر چه سریعتر در سایت کیشوند نیوز منتشر کنید تا هم تاکسی تلفنی و هم تاکسی زرد تکلیفشون مشخص بشه در غیر اینصورت تاکسی تلفنی غیر قانونی فعالیت می کند و دارد از رانت استفاده میکند

  10. سلام جناب سقایی شماکه دم از قانون میزنید اگه میشه این قانونو منتشر کنید که همه ببینن حق کی پایمال شده

  11. اغای سقای راجب با ماشینها خطی اگر ایین نامی دارید مشخص کن

  12. با سلام خدمت تمام دوستان و رانندگان تاکسی جزیره کیش و مدیران محترم آژانسهای تاکسی در کیش .
    به نظر بنده دوستانی که در نوشته های خود صحبت از خط گرفتن تعدادی از یک جای خاص و یا رانت بازی میکنند باید چند مطلب را مد نظر قرار دهند و بعد اقدام به درج هر گونه مطلب فاقد مطالعه قبلی کنند . دوست عزیز شما با توجه به اینکه رفت و آمد بسیار در سازمان حمل و نقل کیش به منظور تخریب یک آژانس خاص را دارید میتوانید یک آمار کلی از آن سازمان در یا فت نمایید که عمده تاکسیرانان جزیره کیش جزو افراد نا آگاه نیستند که شما بتوانید با سری قانون های خود در آوردی آنها را گول بزنید . عمده آنها دارای تحصیلات عالیه و با سابقه کاری در سری ارگانهای دولتی یا خصوصی می باشند و تمام آنها از قانون خوب سر در می آورند پس لطفا قبل از اینکه دم از قانون بزنید برای یک بار که شده خود حضرتعالی قانون را مطالعه بفرمائید . البته یک مطلب را بیان کنیم که ما معنی رانت را خوب میدانیم .
    از جناب آقای نجاتی ریاست محترم سازمان حمل و نقل جزیره کیش نیز که خود در مقام مجری قانون هستند درخواست دارم در بیانات خود ابتدا خدا را در نظر داشته و بعد از آن کلام حق و بعد از آن قانون را که دوستان از آن دم میزنند در نظر داشته باشند .
    همه دوستانی که در این زمینه اظهار نظر می‌فرمائید قانون را میدانند و ما هم میدانیم .
    امید وارم کلیه مدیران مربوطه با در نظر گرفتن اصل قانون نسبت به اجرای آن اقدام نمایند نه قانون هایی که قبلا برخی از دوستان از خودشان در آورده اند و به خورد رانندگان تاکسی در جزیره داده اند .
    به قول یکی از دوستان که همینجا ارسال نظر کرده اند از مدیرانی که به شدت دم از اجرای قانون میزنند میخواهیم که این قانون را رو کنند تا دوستانی که از دید ایشان آگاهی در این زمینه ندارند شرح وظایف یک آژانس تاکسی تلفنی و یک آژانس تاکسی شهری را بدانند .
    سپاس از همه دوستان

  13. باسلام خدمت تمامی زحمتکشان وراستگویان وصادقان عرصه حمل ونقل کیش.جناب سقائی،انسان محترم حال که پای شمع تاریک شده ودوروبرتان ازدوستان ومدیران محبوب وموردعلاقه تان خالی شده ومدیریت جدیدکه انسانی فهیم،تحصیلکرده،آشنابه علم روزوازهمه مهمترمتدین وخداشناس واقعی هستندوحق وانصاف رامدنظر دارندوعرصه رابرباندبازان ورانت خواران تنگ کرده شمادم ازقانونمندی میزنید؟دم شماگرم،مرده و حرفش!!!اگرصداقتی هست،اگرشرافت رانندگان درستکار برایتان اهمیت دارد حتی پرسنل آژانس خودتان،اگرسخن مردازدهانش بیرون میایدبفرمائید،این گوی واین میدان!شمارابه خدای بزرگ وحق گیرسوگندمیدهم که هرمدرک،بخشنامه وآئین نامه ای که دارید به همین سایت ارسال وچاپ کنیدتاهمگان باهم ببینیم وبه قانون احترام بگذاریم وجوسازان ونامردان وباندبازان مافیای تاکسیرانان رابه همان خداواگذارکنیم که شاهدتمام ماجراست.ازعزیزان راننده وزحمتکش خواهشمندم تارسیدن به نتیجه قطعی این قضیه راپیگیری کنندوکوتاه نیایند.درودبرشرف رانندگان عزیزی که صادقانه وشرافتمندانه کارمیکنندوکسب روزی حلال چه زردوچه سفید.

  14. باسلام هیچ گونه قانونی راجع به عملکرد محدود تاکسی هلال ماه وجود ندارد و همگی جهت منافع تاکسی بیسم وآژانسها میباشد تاکسی عمومی جزیره تاکسی هلال ماه یاعامیانه تاکسی زرد است بمانند تاکسیهای سرزمین اصلی وکلا حرفهای گفته شده هیچ پایه واساسی ندارد اگر قانونی وجود دارد آئین نامه اش کجایت چرا رونمایی نمیشود ازلحاظ قانون مسافر درخواست کند راننده باید هرجایی که میگود بود ولاغیر امیدوارم بالاخره حق ضایع شده زحمتکشان هلال ماه بازپس گرفته شود

  15. روز کیش را از طرف مدریریت و هیآت مدیره و کلیه مالکانه و رانندگان محترم شرکت هلال ماه در جزیره زیبای کیش به همه کیشوندان عزیز و گرامی از صمیم قلب تبریک و تهنیت عرض میکنم ، و آرزوی موفقیت و تندرستی و فراوانی و سربلندی و سعادتمندی برای همگان دارم. امید است که در سالهای آتی برگزاری این روز با برنامه ریزی بهتر هرچه با شکوه تر در خور و شان جزیره برگزار بشه و در تمام ایام سال این جزیره زیبا و نگین خلیج همیشه فارس پر رونق سرشار از خیر و برکت و فراوانی باشه.
    جاداره از سرپرست محترم مدیریت حمل و نقل وکلیه همکاران محترم و سرفرازشون که با تلاش شبانه روزی ، که مسولییت یکی از ارکان مهم جزیره را بعهده دارن تقدیر و تشکر کنم .
    بویژه جناب آقای علیپور مدیر لایق و پیشکسوت که با اون اخلاق نیکو و برخورد های صمیمانه پیوست سنگ صبور ارباب رجوع بوده اند و همیشه با متانت و صمیمیت وصف نا شدنی به مفهوم واقعی کلمه ،اصل تکریم ارباب رجوع را به نحو احسن رعایت کردن و خوشبختانه در طول دوران خدمتتوشون در سازمان حمل و نقل از محبوبیت خاصی برخوردار بوده اند
    بویژه امروز که طبق اطلاعات در یافتی از همکارانم با حضور مستمر و خستگی ناپذیر شون در نقاط مختلف جزیره نظارت کامل و هدایت گرانه در هرچه بهتر اجرا شدن روز کیش تلاش میکنن. برای ایشان و جناب آقای مهندس نجاتی که مدیریت و کار گردانی این سازمان عظیم را بهمراه کلیه همکاران عزیز و محترمشون بعهده دارند ،از خداوند منان ارزوی پیروزی و موفقیت و شادی و نشاط و سرفرازی دارم

    با تشکر-محمود لشگری
    رئیس هیآت مدیره شرکت هلال ماه کیش