• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

دانش آموزان بسیجی در کیش با آرمان های شهدا تجدید بیعت کردند + تصاویر

  • کد خبر : 1159
  • 07 آبان 1395 - 21:23

جمعی از دانش آموزان دختر و پسر مدارس کیش درآغاز هفته بسیج دانش آموزی با حضور در جوار مزار شهدای گمنام با آرمان های آنان تجدید بیعت کردند. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش عصر پنجشنبه در مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام در مسجد امام حسن مجتبی (ع) با گرامیداشت یاد […]

جمعی از دانش آموزان دختر و پسر مدارس کیش درآغاز هفته بسیج دانش آموزی با حضور در جوار مزار شهدای گمنام با آرمان های آنان تجدید بیعت کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش عصر پنجشنبه در مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام در مسجد امام حسن مجتبی (ع) با گرامیداشت یاد ۳۶ هزار شهید دانش آموز گفت: هفته بسیج دانش آموزی فرصتی است برای تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدا که امیدواریم بتوانیم پیرو مسلک آنها باشیم.
سرگرد ابراهیم خادمی زاده افزود: خداوند در مورد جایگاه والای شهادت و شهید در قرآن می فرماید؛ گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته می شوند مرده اند ، بلکه زنده اند و نزد خدای خود روزی می خورند.
وی با بیان اینکه برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی جلسات مختلفی با مسئولان تشکیل شد، گفت: در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی دانش آموزان با آرمان های امام راحل و شهدا و همچنین تقویت حرکت فرهنگی و تربیتی بیش از ۳۰ عنوان برنامه برای این هفته در نظر گرفته شده است.
خادمی زاده به برخی برنامه های تدارک دیده شده برای این هفته اشاره کرد و افزود: سخنرانی دانش آموز منتخب بسیجی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته، آئین صبحگاهی سراسری و نواختن زنگ ایثار و شهادت با حضور مسئولان در مدرسه فاطمیه در روز شنبه و برگزاری یادواره ۳۶ هزار شهید دانش آموز ، حضور رزمندگان در مدارس و بیان خاطرات ، اجرای پدافند غیر عامل و سخنرانی فرماندهان نظامی در مدارس ، دیدار دانش آموزان با امام جمعه ، فرمانده بسیج و رئیس آموزش و پرورش از دیگر برنامه های ویژه هفته بسیج دانش آموزی است .
وی گفت : تجلیل از دانش آموزان نخبه بسیجی در عرصه های مختلف ، مسابقه دو رهروان شهدا، نشست هم اندیشی نخبگان علمی ، هنری ، دیدار با خانواده شهدا ، جانبازان و ایثار گران از دیگر برنامه های این هفته است .
سرگرد خادمی افزود : در آخرین روز از هفته بسیج دانش آموزی و به مناسبت ۱۳ ابان ماه علاوه بر حضور سازمان یافته دانش آموزان در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، مسابقه و نمایشگاه نقاشی با موضوع ‘مرگ بر آمریکا’ در مسیر راهپیمایی در این روز برگزار می شود.
نماینده امام جمعه کیش در این مراسم نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته بسیج دانش آموزی گفت: امنیت و آسایش امروز در کشور را مدیون تک تک شهدای انقلاب ،دفاع مقدس و مدافعان حرم هستیم.
حجت الاسلام سید محمد حسینی اظهار کرد : مادران و همسران شهدا نیز رسالت بزرگی بر عهده دارند و اجر آنها در این دنیا کمتر از شهدا نیست.
وی گفت: امیدوارم خداوند توفیق مطالعه سیره و زندگی نامه شهدا را به ما عطا کند تا به رشادت ها و دلیرمردی آنان پی ببریم و به گونه ای رفتار کنیم تا شرمنده آنها نباشیم و از این نعمت بزرگ امنیت و آرامش که به برکت خون شهدا حاصل شده بخوبی امانت داری کنیم .
در ادامه برنامه دانش آموزان حاضر در مراسم به همراه مسئولان نظامی و انتظامی با حضور در مزار شهدا با نثار شاخه های گل و شست و شوی مزار آنها با گلاب یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.
هشتم آبان، سالروز شهادت ‘محمدحسین فهمیده’ به نام روز بسیج دانش آموزی و روز نوجوان نامگذاری شده است و هر ساله هفتم تا سیزدهم آبان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی یاد و خاطره این شهید و دیگر شهدای دانش آموز گرامی داشته می شود.
این مراسم با حضور شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت ، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ،روسای ادارات ، فرماندهان نظامی و انتظامی ،دانش آموزان و مردم مومن و ولایتمدار جزیره کیش برگزار شد .

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1159
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.