• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

همایش بزرگ یوگا در جزیره کیش برگزار می شود

  • کد خبر : 11052
  • 09 خرداد 1397 - 0:15
همایش بزرگ یوگا در جزیره کیش برگزار می شود

همزمان با ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع)، همایش بزرگ یوگا ۱۰ خرداد ماه در محل باشگاه ساحلی ورزشهای همگانی کیش، به همراه اجرای مسابقه های هیجان انگیز برگزار می شود.

خانم نجمه دل زنده رودی مسئول برگزاری این مسابقات و سرپرست انجمن یوگای کیش به خبرنگار کیشوند نیوز گفت: اکنون انجمن یوگاى کیش مصمم است تا در فضاى پر لطف این جزیره ى زیبا که دسترسى به طبیعت و هواى سالم و محیط آرام بسى آسان است، تحت الطاف و پشتیبانى هیئت محترم ورزش هاى همگانى کیش، فعالیت هاى خویش را در ابعادى وسیع پیگیرى نموده تا بتواند این دانش غنى را در سطحى گسترده، نه تنها به کیشوندان عزیز ارائه دهد، بلکه با ایجاد زمینه اى مناسب جهت حضور و فعالیت دیگر انجمن هاى یوگا در سراسر کشور در این بستر بسیار شایسته، شاهد برپایى همایش ها و سمینارهاى مرتبط داخلى و بین المللى و برگزارى مسابقات سراسرى کشور باشیم.

وی تاکید کرد: مسابقات با حضور استاد محمد علی میرزاجانی از اساتید و پیشکسوتان بزرگ یوگا در استان هرمزگان، قهرمان جهانی آکرو یوگا و آرتیستیک یوگا برگزار میشود.

دل زنده رودی شرکت در این مسابقات را برای عموم آزاد اعلام کرد و افزود: برای شرکت در مسابقه محدودیت سنی وجود ندارد و از آنجایی که این برنامه شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار میشود هدف این است که با قرار دادن این مسابقه و با شرکت فرزند به همراه پدر در نحوه ارتباط گیری آنها کمک شود و همچنین احساس نزدیکی بیشتری به یکدیگر داشته باشند، البته امکان مشارکت برادر با برادر نیز در این مسابقات وجود دارد.

وی ادامه داد: آمادگی جسمی جهت شرکت در مسابقه نسبی است و شرکت کنندگان بعد از ثبت نام و قبل از شروع مسابقه توسط مربی به اندازه ۱۰ دقیقه یک آموزش میبینند و همچنین در پایان به افراد شرکت کننده به تعداد ۵۰ نفر کارت هدیه اهداء می شود.

یوگا چیست؟

در دنیاى پرسرعت امروز که انسان ها تحت تسلط زندگى هاى پرتنشى قرار دارند، و تحمل فشارهاى روحى و روانى، ناامیدى ها و شکست ها، روش هاى غلط زندگى، تغذیه ى ناسالم، عدم تحرک کافى و خواب نامناسب، همگان رابه سوى بیماریهاى جسمى، روحى و ذهنى سوق داده است، انسان به دنبال ابزارى محکم و در دسترس براى نجات خویش ازمیانه ى این گرداب سهمگین و رسیدن به ساحل آرامش و سلامتى مى باشد.

و در این خصوص، دانش یوگا به عنوان یکى از این ابزارهاى کارآمد و کلیدى، براى گذار از این نامناسبات و رسیدن به اقیانوس صلح درون شناخته شده است.
کلمه ى یوگا به معناى اتحاد و وصل، مشاهده، کنترل و به یوغ درآوردن است. قدمت این دانش به حدود ۵٠٠٠ سال پیش بر مى گردد که حکیم روشن بینى بنام پاتانجالى تاریخ مدون یوگا رادر کتاب یوگاسوترا نگاشت. این کتاب که اولین بار توسط ابوریحان بیرونى به عربى ترجمه شد، حاوى تمامى رموز این دانش براى گذر از فراز و نشیب هاى زندگى مادى است. این دانش همانند الماسى است که نگریستن از هر زاویه اى به آن نور جدیدى از حقیقت انسان را به بیرون منعکس مى نماید.
دانش یوگا، نقش عمده اى در هم سویى جسم، ذهن و عواطف ما داشته و بنابر آمار و تحقیقات متعدد جهانى پیرامون تاثیرات تمرین هاى یوگا، نقش عمده ى آن بر کنترل هیجانات، مدیریت استرس و خشم بر کسى پوشیده نیست. اصولا نقش یوگادر سلامتى انسان از سه بعد جسمى، احساسى و ذهنى قابل تامل است.
حرکات یا آساناهاى یوگا براى ایجاد تعادل درسیستم جسمى یا حیاتى ما بوده و مایه ى بوجود آمدن هماهنگى در طبایع،تقویت متابولیسم، و دفع سموم گردیده و از طرف دیگر عضلات و مفاصل را تقویت و اصلاح ساختار استخوان بندى بدن و عملکرد ارگان هاى داخلى را بهبود مى بخشد.

تمرینات تنفسى نه تنها اکسیژن خون را افزایش مى دهد بلکه تاثیرات بسیار مفیدى بر دستگاه تنفسى و ریه ها، دستکاه گردش خون و قلب، دستکاه اعصاب ارادى و غیرارادى و غدد درون ریز داشته، مایه ى تقویت و توازن در نیروهاى حیاتى گشته و در نتیجه شادابى، اقتدار و شور زندگى رادر ما مى افزایند.

در نهایت تمرینات ذهنى یوگا قادرند در جریانى طبیعى، هیجانات ما را آگاهانه آزاد ساخته و وانهادکى عمیق در ذهن و جسم ما حاصل کنند.این تمرینات، تاثیراتى عالى در افزایش تمرکز، مدیریت قواى ذهنى و توسعه ى آگاهى از احساسات وعواطف راایجاد مى نمایند.
امروزه یوگا در جهان داراى تشکیلاتى با عنوان فدراسیون جهانى یوگاست که از سال ١٩٨٧ به طور رسمى فعالیت خود را آغاز نموده. این فدراسیون دارى چهار اتحادیه ى قاره اى ( آسیایى ،اروپایى،آفریقایى و آمریکایى) و اتحادیه ى بین المللى مربیان یوگا مى باشد که در زمینه هاى تربیت مربى، تربیت داور و توسعه ى آن با برگزارى مسابقات جهانى یوگا که هر ساله در یکى از کشورهاى منتخب در رده هاى سنى پنج تا هفتاد سال برگزار مى گردد، مشغول به فعالیت مى باشد. در حال حاضر. بالغ بر ۵۵٠ سازمان، شامل: دانشکده و دانشکاه ها،موسسات فرهنکى، آموزشى،پژوهشى و ورزشى و انجمن هاى یوگا در سراسر جهان با مخاطبینى افزون بر ٢۵٠ میلیون نفر در حال ارائه خدمات درخصوص این دانش عمیق و اصیل مى باشند.

در ایران نیز یوگاى مدرن توسط آقاى منوچهر ذوالخیر با چاپ کتاب فلسفه ى جوکى در سال ١٣١۶ معرفى و اولین آموزشگاه رسمى در سال ١٣۴۵ تاسیس گردید. انجمن یوگاى ایران در سال ١٣٧۴ به رسمیت شناخته شده و به عنوان یکى از زیرمجموعه هاى فدراسیون ورزشهاى همگانى فعالیت خود را به طور مستمر در تمامى سطح کشور آغاز نمود.
انجمن یوگاى ایران نیز رییس مرکز جنوب و غرب آسیا و نیز عضو هیئت رئیسه اتحادیه ى آسیایى یوگا  مى باشد. این انجمن تاکنون شش کنگره سراسرى، یک کنگره ى بین المللى و چندین دوره مسابقات سراسرى برگزار نموده.

اکنون یوگا در سرتاسر جهان نه تنها به عنوان یک ورزش که به عنوان دانشى عمیق و کهن براى رها ساختن بشر از بند دردها و رنج هاى ذهنى و جسمى، در دانشگاه هاى متعددى تدریس ودر کلینیک هاى پزشکى به عنوان ابزارى مناسب جهت بهبود ودرمان بسیارى از بیماریهاى حتى صعب العلاج به کار مى رود.
با آن که پاتانجالى یوگاى هشت قسمى آشتانگا را ارائه نمود، تاکنون با تلاش عاشقانه ى اساتید بزرگ، رشته هاى مختلفى از این دانش در جهان تدریس مى گردند که همگى زیر مجموعه هاى سه شاخه ى اصلى یعنى بهاکتى یوگا، کارما یوگا، و گیانایوگا مى باشند که مى توان تعدادى از آنان نام برد: هاتایوگا،آیینگریوگا،آشتانگا یوگا، و بسیاری زیر شاخه هاى دیگر که هر کدام از آنها از زوایاى مختلفى به این الماس درخشان نگریسته اند.

دانش یوگا امروز قدم به قدم بسیارى از قهرمانان و تیم هاى صاحب نام در رشته های دیگر ورزشی را در سطح جهان یارى مى دهد تا در راه موفقیت گام هاى متمرکز و آگاهانه تری بردارند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11052
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.