• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

باید یک تشکل کارگری تحت هر عنوانی تشکیل بشود /کارگران از لحاظ مسکن وضعیت خوبی ندارند+تصاویر

  • کد خبر : 10512
  • 07 اردیبهشت 1397 - 12:46
باید یک تشکل کارگری تحت هر عنوانی تشکیل بشود /کارگران از لحاظ مسکن وضعیت خوبی ندارند+تصاویر

امام جمعه کیش گفت: در جزیره کیش نیاز به یک تشکل کارگری احساس می‌شود باید یک تشکل کارگری تحت هر عنوانی تشکیل بشود تا از حقوق کارگران دفاع کند.

به گزارش کیشوند نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده خطیب نماز جمعه کیش با اشاره به نامگذاری روز سرباز گمنام توسط حضرت امام خمینی رحمت الله علیه گفت: جا دارد که روز و هفته سربازان گمنام را به کارکنان شریف وزارت اطلاعات به ویژه کارکنان حراست‌های ادارات و کارمندان اداره اطلاعات جزیره کیش که تلاش بسیاری را برای نظام جمهوری اسلامی انجام می‌دهند، تبریک گفت.

امام جمعه کیش با عنوان اینکه مجموعه وزارت اطلاعات اقدامات مهم و تاثیر گذاری را در کشور انجام می‌دهد و مردم هم برخی از این اقدامات را درک می‌کنند، گفت: تلاش برای حفظ انسجام ملی، اجتماعی و سیاسی کشور، شناسایی و کشف فعالیت‌های پنهان سرویس‌های اطلاعاتی دشمن، تأمین امنیت جامعه، مبارزه با تروریست و در واقع این امنیتی که امروز شاهد هستیم را مدیون خدمات و اقدامات مجموعه نیروهای انقلابی ازجمله نیروهای ارزشمند اطلاعات است.

وی افزود: مقابله با فرقه‌ها و جریانات ضد انقلابی یکی دیگر از اقدامات سربازان اطلاعات است که اگر این فعالیت‌ها نبود امروز معلوم نبود که فرقه‌های انحرافی در کشور چه می‌کردند و چه بر سر انقلاب می آوردند.

خطیب نماز جمعه کیش با اشاره به ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان گفت: جوانان باید بدانند که بهترین الگو برای آنها حضرت علی اکبر است و امیدواریم که آنها با الگو قرار دادن آن حضرت راه سعادت دنیوی و اخروی را در جوانی دنبال کنند و هنر این است که در این دوران انسان سالم بماند، جوانان کشور ظرفیت عظیم علمی را در خود دارد و سرمایه های عظیم نیروی انسانی کشور هستند، برنامه‌ریزان و مسئولان باید در برنامه‌های خودشان توجه ویژه‌ای به جوانان داشته باشند.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه با تبریک روز جهانی کارگر، افزود: کارگران از ارزشمندترین اقشار در جامعه هستند، گردش چرخ بشری با دستان پرتوان کارگران در چرخش است، اسلام به کارگران توجه بسیاری دارد و رسول گرامی اسلام دست کارگر را می بوسید که این نشان می‌دهد که کار هم در اسلام یک امر بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده خطاب به مسئولان جزیره کیش گفت: بسیاری از زیبایی‌های بصری که ما در کیش می‌بینیم محصول زحمات کارگران است، در جزیره کیش نیاز به یک تشکل کارگری احساس می‌شود باید یک تشکل کارگری تحت هر عنوانی تشکیل بشود تا از حقوق کارگران دفاع کنند. کمیسیون کارگری را باید مسئولان عزیزمان تشکیل دهند و نمایندگان کارگران باید در آن کمیسیون حضور داشته باشند تا بتوانند از حقوق خود دفاع کنند.

وی ادامه داد: مسکن یکی از مسائل بسیار مهم کارگران است که باید به آن توجه ویژه کرد، متأسفانه امروز کارگران ما وضعیت خوبی از لحاظ مسکن ندارند، تقاضا می‌کنم که مسکن کارگران هم تامین شود و اگر تأمین شده است بهسازی شود و تمام نکات بهداشتی در آن رعایت شود، در جزیره کیش چند کمپ کارگری وجود دارد اما کمپ‌ها نیاز به بهسازی و ایجاد فضاهای طبیعی، ورزشی، آموزشی، خدماتی و درمانی دارند.

حجه‌الاسلام حسن‌زاده افزود: یکی دیگر از تقاضای کارگران بحث معوقات مالی آنها است، کارگری که ۱۵ ماه حقوق نگرفته است چگونه می‌خواهد زندگی کند، خودمان را جای کارگران بگذاریم، اگر دوماه حقوق نگیریم نمی توانیم به درستی زندگی کنیم باید حتماً معوقات کارگری رسیدگی شود.

حجت الاسلام حسن‌زاده در پایان با تبریک گرامیداشت روز معلم گفت معلمان در جزیره کیش بدون توقع در حال خدمت هستند و فرزندان را آموزش می‌دهند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=10512
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.