کد خبر : 10458
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۷:۵۰

افزایش میزان رضایتمندی از حمل و نقل عمومی /راننده تاکسی که ۱۰ میلیون پول نقد را به صاحبش برگرداند/ نیاز شدید به ایجاد تحول در حوزه حمل‌ونقل داریم

افزایش میزان رضایتمندی از حمل و نقل عمومی /راننده تاکسی که ۱۰ میلیون پول نقد را به صاحبش برگرداند/ نیاز شدید به ایجاد تحول در حوزه حمل‌ونقل داریم

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات در مراسم تقدیر از رانندگان برتر وسایل نقلیه عمومی گفت: حمل و نقل در جزیره کیش به‌شدت نیازمند تحول است و باید ابزار و زیرساخت‌های آنرا فراهم کرد.

به گزارش کیشوند نیوز، عصر روز دوشنبه مراسم تقدیر از رانندگان وسایل نقلیه عمومی نمونه در جزیره کیش با حضور معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات، و برخی مسئولان و رانندگان وسایل نقلیه عمومی برگزار شد.

رئیس حمل‌ونقل عمومی جزیره کیش در ابتدای این مراسم با اشاره به اجرای طرح تشویق و تنبیه رانندگان وسایل نقلیه عمومی، گفت: هدف از اجرای این طرح تفکیک رانندگان زحمت‌کش از دیگر رانندگان وسیله نقلیه عمومی که احیاناً دچار تخلفاتی می‌شوند، بود که تا به امروز این سومین جلسه‌ای است که در طول این ۳ ماه برگزار می‌شود.

نجاتی سلیم ادامه داد: در سه ماه گذشته حوزه حمل‌ونقل توانمندی و ظرفیت‌های خودش را در ارائه خدمات با کیفیت بالاتر نشان داد و مصداق عینی آن، رضایتمندی کیشوندان و مسافران از حوزه حمل و نقل در ایام نوروز ۹۷ بود، طبق آمار در نوروز سال ۹۶ میزان رضایتمندی ۶۳ درصد بود که این عدد در نوروز ۹۷ به ۸۴ درصد رسید، یعنی بالغ بر ۲۰ درصد افزایش رضایتمندی در این حوزه به‌وجود آمده است و این نشان دهنده تلاش شبانه روزی رانندگان و پرسنل حمل و نقل است.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش نیز با اشاره به آمارهای ارائه شده و افزایش رضایتمندی ۲۰ درصدی کیشوندان و گردشگران از وضعیت حمل‌ونقل عمومی در جزیره کیش، گفت: برای خانواده حمل و نقل جزیره کیش این یک افتخار بزرگ است که در عین حالی‌که یکی از سخت‌ترین خدمات را ارائه می‌کند، توانسته افزایش رضایتمندی مسافران را نیز به‌دست آورد و در این زمینه رتبه یک را در مجموعه حوزه‌های نظرسنجی قرار بگیرد.

محمدی گفت: متاسفانه حمل‌ونقل کیش، همگام با توسعه جزیره کیش پیش نرفته است، هرچند در این حوزه تفاوت فاحشی با دیگر نقاط کشور وجود دارد اما این کافی نیست، حمل و نقل در جزیره کیش به‌شدت نیازمند تحول است و باید ابزار و زیرساخت‌های آنرا فراهم کرد که این برعهده سازمان منطقه آزاد کیش و مدیریت حمل‌ونقل است که در این مدت کوتاه کارهای بسیار مثبتی در این زمینه صورت گرفته شده است و از جمله آن می‌توان به: تبدیل وضعیت پلاک تاکسی‌ها به شرایط خودروهای پلاک سفید به‌عنوان یک کمک مالی بعد از مدت انقضاء، بهبود در ظاهر تاکسی‌ها، در نظر گرفتن مکانیزم‌های تشویقی و تنبیهی اشاره کرد.

محمدی در رابطه با اقدامات در دست پیگیری در حوزه حمل‌و‌نقل گفت: زیرساخت‌های لازم برای توسعه آموزش عالی در مقطع کاردانی ایجاد شده که به تصویب شورای عالی ترافیک هم رسیده است، جای خالی تشکل صنفی در حوزه حمل و نقل احساس می‌شود که باید برطرف شود، همچنین در نظر داریم برای رانندگان خوشنام تسهیلاتی جهت دریافت دفترچه تردد ایجاد کنیم و این دوره‌ ۳ ماهه را برای آنها به یکسال افزایش دهیم.

معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز با اشاره به ارتقاء ۲۰ درصدی رضایتمندی مسافران از خدمات حمل و نقل عمومی در جزیره کیش، گفت: هدف‌گذاری برای دستیابی به این میزان رضایتمندی برای عده‌ای به دور از ذهن بود که نه‌تنها این امر میسر شد بلکه از میزان مورد نظر نیز فراتر رفت، بخش عمده این امر نتیجه تلاش و کوشش مدیریت‌ آژانس‌ها و رانندگان وسایل نقلیه عمومی است که از همه تشکر می‌کنیم.

پورعلی با اشاره به اینکه اولین برخورد گردشگران هنگام ورورد به جزیره کیش با سیستم حمل و نقل است، گفت: حمل و نقل عمومی یکی از زیرساخت‌های مهم در رونق گردشگری است که آنرا می‌توان از دو دیدگاه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد بررسی قرار داد، سخت افزاری و فیزیک حمل‌ونقل، به ظاهر و کیفیت خودروها بر می‌گردد که هرچه این کیفیت بهتر باشد قطعاً اثر مثبت بیشتری برای گردشگران دارد.

وی افزود: اما آنچه که از فیزیک خودروها مهم‌تر است بخش نرم‌افزاری یا همان نحوه رفتار رانندگان با مسافران است که مسافر باید احساس امنیت کند و بداند که با کرامت و خوش‌رویی با او برخورد شده است، این یک امر مهم است و و یکی از ولفه‌های جزیره کیش برای شهره و برند شدن بوده و هست و در واقع حمل‌ونقل جزیره کیش باید برای کشور الگو باشد.

در پایان این مراسم از  رانندگان برتر جزیره کیش با اهدای لوح و سکه بهار آزادی قدردانی شد.

همچنین در این مراسم از رضا شاکری راننده‌ای که میزان ۱۰ میلیون تومان وجه نقد یکی از مسافران را که در ایام نوروز در تاکسی جا گذاشته بود و آنرا به صاحبش برگرداند، تقدیر و تشکر شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

css.php