• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

صدور بخشنامه اخیر منطقه آزاد کیش نوعی روحیه اشرافی‎گری است/ منطقه آزاد کیش با صدور بخشنامه اخیرمسافران نوروزی را تحقیرکرده است

  • کد خبر : 10030
  • 25 اسفند 1396 - 10:27
صدور بخشنامه اخیر منطقه آزاد کیش نوعی روحیه اشرافی‎گری است/ منطقه آزاد کیش با صدور بخشنامه اخیرمسافران نوروزی را تحقیرکرده است

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به صدور بخشنامه اخیر منطقه آزاد کیش در خصوص تردد مسافران در ایام نوروز به این جزیره، گفت: منطقه آزاد کیش با این بخشنامه مسافران نوروزی را تحقیر می‌کند و این خود نمونه‌ای از روحیه اشرافی‌گری است، یعنی اینکه فقط اشراف به جزیره وارد شوند و مردم عادی نتوانند ورود پیدا کنند.

به گزارش کیشوند نیوز از خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید محمدجواد رکنی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار کرد: اسلام با شادی کردن مخالف نیست ولی این چه نوع شادی است که در آخر سال با ترقه‌بازی و سوختن باعث غم خود، خانواده و جامعه می‌شوند؟ حتی با این همه توصیه و مراقبت باز هم امسال شاهد صحنه‌های ناگوار حوادث چهارشنبه آخر سال بودیم.

وی با اشاره به دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان،  معیّت و همراهی پروردگار را وعده‌ای قطعی، اطمینان‌بخش و نشاط‌‌‌آفرین برای جبهه حق خواند و با اشاره به آینده روشن ایران تأکید کرد، شرط تحقق این وعده مسلم الهی، ادای وظایف علما، مسؤولان نظام و دستگاه‌های آموزشی و تبلیغاتی در تربیت ایمانی جامعه و پایبندی عملی آنها به تقوا، پرهیز از اشرافی‌گری و کار و تلاش و پایداری است.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: معظم‌له در ادامه سخنانشان فرمودند، البته از مشکلات معیشتی و دیگر مشکلات مردم اطلاع داریم، اما معتقدیم هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد که در چند روز آینده در این زمینه‌ها با مردم صحبت خواهیم کرد.

رکنی با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی مبتنی بر اطلاعات دقیق از حضور رویش‌های جدید و نسل جوان و امیدبخش در همه عرصه‌ها، افزودند، مجموعه عظیمی از جوانان مؤمن و فعال که امام و دفاع مقدس را هم ندیده‌اند با استحکام و اعتقاد عمیق اهداف انقلاب را پیگیری می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه، با اشاره به شرط پیروزی ما بر دشمنان، یادآور شد: شرط پیروزی ما بر دشمنان این است که از اشرافیت دست برداریم، صبر تحمل، بصیرت داشته باشیم و جلوی دشمنان ضعف نشان ندهیم و نترسیم و اینکه وعده الهی را بپذیریم و اطمینان داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به صدور بخشنامه اخیر منطقه آزاد کیش در خصوص  تردد مسافران در ایام نوروز به این جزیره، گفت: منطقه آزاد کیش با این بخشنامه مسافران نوروزی را تحقیر می‌کند و این بخشنامه خود نمونه‌ای از روحیه اشرافی‌گری است و یعنی اینکه اشراف به جزیره وارد شوند و مردم عادی نتوانند ورود پیدا کنند.

وی بیان داشت: چرا باید کرایه رفت و آمد به این جزیره را بالا ببریم کسی که که با ماشین خود رفت آمد می‌کند باید مبلغ هنگفتی و بالاتر از نرخ سال قبل  پرداخت کند؟ مگر چه چیز در این جزیره تغییر کرده و چه درآمدی بر مردم افزوده شده که این‌گونه آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند؟ در حالی که در کشورهای همسایه جذب توریست صورت می‌گیرد ولی در کشور ما وضع اینگونه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه در پایان تصریح کرد: حتی گفتند مدل ماشین هم نباید از ۹۰ به پایین باشد یعنی هر کس که مدل ماشینش از ۹۰ به پایین باشد حق ورود به این جزیره را ندارد مگر جزیره کیش خارج از ایران است؟

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=10030
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.