• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

۲۳هزار هکتار زمین ساحلی بندرلنگه به زیر کشت میگو می رود

  • کد خبر : 19713
  • 06 شهریور 1399 - 15:21
۲۳هزار هکتار زمین ساحلی بندرلنگه به زیر کشت میگو می رود

استاندار هرمزگان گفت: مطالعه احداث بزرگترین سایت پرورش میگو به نام مهرگان با حدود ۲۳ هزار هکتار وسعت در بندرلنگه درحال انجام است.

به گزارش کیشوندنیوز، فریدون همتی روز پنجشنبه در پایان سفر یک روزه خود به بندرلنگه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهارداشت: این سایت که می‌توان ۱۸ هزار هکتار مزرعه خالص پرورش میگو را در آن ایجاد کرد به سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی نیاز دارد.

وی بیان داشت همچنین با حداقل تولید سالانه ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تن میگو می‌توان در این منطقه برداشت داشت.

استاندار هرمزگان ادامه داد: بزودی از سرمایه گذاران بزرگ برای سرمایه گذاری در این سایت دعوت می‌شود، هم اکنون نیز برخی از سرمایه گذاران بزرگ دعوت شده اند و با آن‌ها در این خصوص صحبت‌هایی شده تا کشت و صنعت بزرگ در آنجا ایجاد کنند.

همتی خاطرنشان کرد: چنین سایتی حلقه‌های مختلف سرمایه‌گذاری از تکثیر  بچه میگو، تکثیر و بسته بندی و فرآوری، کارخانه خوراک و مرکز تحقیق و توسعه، دامپزشکی مخصوص، حمل و نقل تا واحد بازرگانی و صادرات می‌تواند، داشته باشد.

وی تاکید کرد: پیش بینی شده اثر اقتصادی و اشتغال پس از راه‌اندازی این سایت از همه صنایع غرب بندرعباس بیشتر خواهد شد.

همتی بیان داشت: ‏بنابراین تکمیل این سایت با سایر سایت‌های پرورش میگو در بندرلنگه، این شهرستان هم قطب پرورش میگوی ایران و منطقه می شود و هم تولید و اشتغال و درآمد آن با صنایع غرب بندرعباس برابری می‌کند.

همتی افزود: اگر هر منطقه مستعد یک فعالیت و صنعت باشد شهرستان بندرلنگه را می‌توان قطب پرورش میگوی ایران دانست.

وی اشاره کرد: اکنون مزارع پرورش میگو بسیار خوبی در استان هرمزگان و به خصوص شهرستان بندرلنگه فعال هستند که سایت مهرگان بزرگترین آن است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19713
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.