• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

استعدادی که در فوتبال کیش سوخت ; حالا امید اول ایران برای مدال طلای دو و میدانی است

  • کد خبر : 4156
  • 26 فروردین 1396 - 21:23
استعدادی که در فوتبال کیش سوخت ; حالا امید اول ایران برای مدال طلای دو و میدانی است

استعدادی که در فوتبال کیش سوخت، حالا در دو میدانی قهرمان ایران و امید کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ شده است.

اخبار ورزشی کیش را که دنبال می‌کنیم، پر شده از افتخار آفرینی‌های دونده جوان و جویای نام این جزیره یعنی علی خدیور معروف به نبیل. خدیور که تا همین چند سال قبل لباس شماره‌دار ورزشی می‌پوشید و با کفش استوک‌دار در زمین چمن المپیک کیش فوتبال بازی می‌کرد، حالا رخت دو و میدانی بر تن کرده و در زمین‌های تارتان کشوری و بین‌المللی برای کیش و کیشوندان افتخار آفرینی می‌کند. تغییر مسیر نبیل از فوتبال به دو و میدانی به معنی نداشتن استعداد کافی او در فوتبال نبوده و نیست. کسانیکه فوتبال نبیل را در ورزشگاه المپیک کیش با تیم ریشه‌داری چون صیادان دیده‌ باشند، به خوبی یاد دارند که چگونه سرعت ویرانگر و تکنیک ناب او برای هر بازیکن و دروازه‌بانی کابوس‌وار بود.

اما ناکارآمدی هئیت فوتبال کیش در داشتن برنامه‌ای مناسب جهت حمایت از اینگونه استعدادها باعث تباهی آنها می‌شود و سرنوشتی همانند دیگر بازیکنان سوخته سال‌های گذشته فوتبال کیش همچون غلامعلی‌ها ، سعید آبادی ، عیسی ایروانی نژاد و…  پیش روی آنها قرار می داد. فوتبالی که در نابودی اینگونه استعدادها، مهارت خاصی دارد و به عقیده بسیاری از کارشناسان، “نبیل اگر در فوتبال کیش می‌ماند، تباه می‌شد”.

هئیت فوتبال کیش به عنوان متولی ورزش فوتبال کیش در طی این سال ها کارنامه ضعیفی را از خود ارائه کرده است. در سال‌های نه‌چندان دور و در دهه هشتاد، جزیره کیش علاوه بر برگزاری مسابقات لیگ یک کیش، لیگ دسته دوم کیش را به‌طور منظم برگزار می‌کرد. لیگ دسته دو فوتبال کیش به‌منظور کسب سهمیه برای لیگ دسته اول ۱۲ تیمی بود و با حضور ۶ تا ۸ تیم برگزار می‌شد. اما امروز و در فصل ۹۵-۹۶ نه تنها لیگ دسته دو کیش دیگر وجود ندارد، بلکه لیگ اصلی کیش هم فقط با حضور ۷ تیم برگزار می‌شود. لیگی که که برای به رسمیت رسیدنش دست به دامن تیم میهمان ملوان کیش (ملوان بندر چارک) شده است. تیمی که برای انجام بازی های خود در این لیگ هر هفته از مقصد بندر چارک به کیش می آمد. از لیگ کیش که بیرون بیاییم، به فاجعه‌ای به نام بانی گستر کیش در لیگ دو کشور می‌رسیم با چاشنی اتفاقات عجیب و غریب در مسابقات این تیم (که در گذشته به‌طور مفصل در رابطه با آن صحبت کردیم). ناکام ماندن تیم لیگ دسته سومی (قرمزپوشان کیش) هم از دیگر افتخارات درخشان آقای پازوکی برای فوتبال کیش در سال ۹۵ است و …..

به هر حال نبود نظارت کافی بر عملکرد هیأت فوتبال کیش منجر شده که نه کسی از آقای پازوکی بپرسد که چه شده؟ و نه کسی جوابگو باشد!

علی خدیور

اما حالا علی خدیور با هدایت فردین محمد زاده مربی نام آشنا، محبوب و بی ادعای دومیدانی کشور که چند صباحی را در کیش زندگی می‌کند، شناسایی شد و به این رشته ورزشی ورود پیدا کرد. وی با تلاش و کوشش و انگیزه فراوان و جاه‌طلبی‌های بزرگ ورزشی خود، حالا با خلق شاهکار قهرمانی در دوهای دویست متر و چهارصد متر مردان کشور فقط به قهرمانی در آسیا و حضور در سکوهای المپیک و جهانی می‌اندیشد.

درود بر تمام افرادیکه راه را بلدند و به دیگران در رسیدن به قله‌های افتخار در کمال فروتنی و بدون ادعا کمک می‌کنند تا باعث اعتلای نام ایران در دنیا گردند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4156
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.