• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

بی قانونی جدید از سازمان منطقه آزاد کیش؛ دعوت از بلاگرها در نشست‌های خبری به‌عنوان خبرنگار!

  • کد خبر : 31284
  • 22 شهریور 1403 - 7:40
بی قانونی جدید از سازمان منطقه آزاد کیش؛ دعوت از بلاگرها در نشست‌های خبری به‌عنوان خبرنگار!

سازمان منطقه آزاد کیش در بدعتی تازه برخی از بلاگرها را که تا دیروز و همین امروز اقدام به انتشار کلیپ رقص، طنزهای سخیف و بدون پوشش اسلامی می‌کردند حالا با چهره‌هایی جدید و موقتی به عنوان خبرنگار در نشست های خبری دعوت می کند.

به گزارش کیشوندنیوز، در روزهایی که دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگیر تغییر و تحولات است، سازمان منطقه آزاد کیش بدعتی عجیب را آغاز کرده و در نشست‌های خبری از “بلاگرها” که اکثر آنها را زنان و دختران تشکیل می‌دهند به عنوان خبرنگار استفاده می‌کند.

گرچه اغلب این بانوان قابل احترام هستند اما برخی از آنها که تا دیروز و همین امروز اقدام به انتشار کلیپ رقص، طنزهای سخیف و بدون پوشش اسلامی می‌کردند حالا با چهره‌هایی جدید و موقتی در جلسات سازمان منطقه آزاد کیش ظاهر می‌شوند. (بیشتر بخوانید)

گستاخی و بی قانونی روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش به همین جا ختم نمی‌شود و در برخی نشست‌های خبری جایگاه ویژه‌ای برای بلاگرها دیده می‌شود و خبرنگاران به حاشیه فرستاده می‌شوند و فاجعه بار تر از همه اینکه در روز خبرنگار نیز از آنها تقدیر شد!

در حالی این افراد بدون داشتن هیچ گونه مجوزی به راحتی وارد برخی نشست‌های خبری می‌شوند که برخی افراد فعال و علاقمند در حوزه خبر به بهانه نداشتن مجوز از حضور در این جلسات منع می‌شوند و همچنین برای اخذ مجوز یک پایگاه خبری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود یک سال زمان نیاز است و باید فیلترهای مختلفی عبور کرد.

این اقدام بعد از این صورت می‌گیرد که سازمان منطقه آزاد کیش طی سالیان اخیر در اقدامی سلیقه‌ای به برخی صفحات اینستاگرامی تنها به صرف اینکه آنها را همراه این سازمان کند مجوز داده است.

گرچه این اقدام سازمان منطقه آزاد کیش با اعتراض چندین تن از خبرنگاران همراه بوده اما نبود صنف خانه مطبوعات و عدم نظارت وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی بر جزیره کیش و سو استفاده سازمان منطقه آزاد کیش از شرایط موجود و حمایت خبرنگاران جیره خوار و پادوی این سازمان باعث شده روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش افرادی را بدون هیچ گونه مجوز در نشست‌های خبری راه بدهد که امری کاملاً غیرقانونی است.

به نظر می‌رسد سازمان منطقه آزاد کیش صلاحیت اعطای مجوز رسانه حتی به صورت مکتوب و محدود به جزیره را ندارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید قاطعانه به این موضوع ورود کند و جلوی این وضعیت را بگیرد.

مدیران سازمان منطقه آزاد کیش هم که روزهای آخر خود در جزیره را می‌گذرانند، بهتر است به جای یارکشی غیر اصولی و  فرار از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های محلی، رفتار صحیح و حرفه‌ای از خود نشان دهند تا با خاطره‌ای خوش آنها را بدرقه کنیم.

یادداشت از: مرتضی رضائی مدیرمسئول پایگاه خبری کیشوندنیوز

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=31284
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.