• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
7

سه توصیه سردار سلیمانی برای جوانان/ تذکر مجدد امام جمعه برای اولویت بندی پروژه‌ها

  • کد خبر : 20725
  • 13 دی 1399 - 5:22
سه توصیه سردار سلیمانی برای جوانان/ تذکر مجدد امام جمعه برای اولویت بندی پروژه‌ها

امام جمعه کیش، مطالعات علمی، نیازسنجی، اولویت بندی، صرفه اقتصادی، توجه به مسائل محیط زیستی و جانمایی مناسب را از شروط لازم برای اجرای هر طرح عنوان کرد.

به گزارش کبشوندنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و پرهیز از گناه عنوان کرد: از نظر تعالیم اسلامی هر گناهی اثر تاریک کننده‌ای بر قلب و دل انسان دارد، همچنین انسان با انجام با هر گناه میلش به کارهای نیک و خیر کاهش پیدا می‌کند و رغبتش به گناه بیشتر می‌شود، البته عبادت و بندگی هم میل انسان را به سمت کار نیک افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکای جنایتکار افزود: یک سال از این حادثه سخت می‌گذرد، روز بسیار سختی برای جامعه انقلابی و جبهه مقاومت است، کار پسندیده‌ای است که این روز را به نام روز مقاومت نامیده‌اند.

سردار سلیمانی، پایه‌گذار ارتش بین‌المللی مقاومت بود

امام جمعه کیش به تشریح برخی اقدامات ارزنده سردار شهید سلیمانی پرداخت و اظهار داشت: وقتی جنگ‌های نیابتی علیه سوریه و عراق شروع شد، یکی از ابتکارات بزرگ ایجاد ارتش بین‌المللی بود، ارتشی متشکل از نیروهایی از پاکستان، افغانستان و دیگر کشورها برای دفاع سازماندهی شدند، پایه گذار و معمار ارتش بین‌المللی سردار شهید سلیمانی بود و این ارتش جزو نیازهای جبهه مقاومت بود.

وی ادامه داد: پایان دادن به داعش از دیگر کارهای سردار سلیمانی بود، داعش دست ساخته آمریکا هیچ بویی از اسلام نبرده بود، داعش در آستانه ورود به بغداد و دمشق بود که با فرماندهی شهید سلیمانی داعش از بین رفت و پایان آن را در موصل عراق اعلام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده عنوان کرد: هدف اصلی داعش ثبات و امنیت ایران بود که با تدبیر این مرد بزرگ و هم رزمانش، مبارزه با دشمن در نقطه دورتر از مرزهای ایران اسلامی با آنها درگیر شدند و آنها را از بین بردند و تهدید داعش از مرزهای ایران دفع شد.

وی تأکید کرد: وصیت نامه شهید سلیمانی در حد وصیت نامه برخی عارفان و مراجع عالیقدر است، در یک دست نوشته به برادرزاده‌اش سه مورد سحرخیزی و نماز شب، پرهیز از دروغ، احترام به بزرگترها را توصیه می‌کند:

۱- تمام کسانیکه به کمالی رسیدند خصوصا کمالات معنوی که خود منشأ و پایه دنیوی هم می‌تواند باشد، منشأ همه آن‌ها سحر است. سحر را دریاب نماز شب در سن شما تأثیری شگرف دارد اگر چندبار آنرا با رغبت تجربه کردی، لذت آن موجب می‌شود به آن تمسک یابی.

۲- زیربنای تمام بدی‌ها و زشتی‌ها دروغ است.

۳- احترام و خضوع در مقابل بزرگترها خصوصاً پدر و مادر؛ به خودت عادت بده بدون شرم دست پدر و مادرت را ببوسی، هم آن‌ها را شاد می‌کنی و هم اثر وضعی بر خودت دارد.

هدف ترویج بی‌حجاب نفوذ استعمارگران بر ملت‌ است

امام جمعه کیش با یادآوری سالروز کشف حجاب توسط رضاخان در ۱۷ دی ۱۳۱۴، این اقدام را برای سلطه استعمارگران دانست و تصریح کرد: یکی از راهبردهای استعمارگران برای نفوذ در یک جامعه مبارزه با حجاب و عفاف است،  امروز مسئله حجاب یک مسئله شخصی نیست و به یک مسئله سیاسی تبدیل شده است، دشمن می‌خواهد دین و ارزش‌ها و کشور ما را بگیرد، آنهایی که از حجاب دور می‌شوند باید بدانند که در زمین دشمن بازی می‌کنند.

وی گفت: این برنامه مربوط به امروز هم نیست، بلکه از سال ۱۳۱۴ شروع شده است، در آن زمان وضع این قوانین پیامدهای سختی برای بانوان داشت، پاسبان‌ها با زنانی که اهل حجاب بودند با خشونت برخورد می‌کردند، اگر زن محجبه‌ای از دست آنها فرار می‌کرد او را تا خانه‌اش دنبال می‌کردند، وارد خانه می‌شدند و چادرها را می‌گرفتند و را از صندوق لباس بیرون می‌آوردند، امروز هم همین هدف را دارند اما با روش‌های جدید می‌خواهند ترویج بی حجابی کنند.

حجت‌الاسلام حسن زاده با اشاره به برگزاری جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بیان داشت: مصوبات خیلی خوبی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر به تصویب شد، کارهای خوبی مخصوصاً برای ادارات آغاز شده، از نیروی انتظامی به‌خاطر تلاش جدی در این زمینه تشکر می‌کنم.

تذکر دوباره برای اولویت بندی پروژه‌ها

حجت‌الاسلام حسن زاده در ادامه به ذکر نکاتی در رابطه با طرح‌ها در زمینه‌های مختلف در کیش پرداخت و عنوان کرد: هر طرح و پروژه‌ای که می‌خواهد در کیش اجرا شود، لازم است مواردی برای آن رعایت شود تا در آینده مشکلاتی برای آن به‌وجود نیاید.

وی ادامه داد: مطالعات علمی همه جانبه برای یک طرح صورت بگیرد، اولویت‌سنجی برای هر طرح در نظر گرفته شود و طرح‌ها در همه زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، مذهبی و… نیاز سنجی بشوند.

امام جمعه کیش گفت: صرفه اقتصادی طرح‌ها باید در نظر گرفته شود و جانمایی درستی داشته باشند، حتی اگر قرار باشد کنار یک مسجد، مسجد دیگری احداث شود این کار درستی نیست.

انتهای پیام/ مرتضی رضائی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20725
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.