• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

جوابیه تهدیدآمیز سازمان منطقه آزاد کیش به خبر کیشوندنیوز + پاسخ کیشوندنیوز

  • کد خبر : 19466
  • 12 مرداد 1399 - 13:26
جوابیه تهدیدآمیز سازمان منطقه آزاد کیش به خبر کیشوندنیوز + پاسخ کیشوندنیوز

پیرو انتشار مطلبی تحت عنوان «جای خالی پیوست فرهنگی و گردشگری در نصب اِلمان‌های شهری» منتشره در سایت کیشوندنیوز، روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش جوابیه‌ای را صادر کرد.

پیرو انتشار مطلبی تحت عنوان «جای خالی پیوست فرهنگی و گردشگری در نصب اِلمان‌های شهری» منتشره در سایت کیشوندنیوز، روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش جوابیه‌ای را به شرح زیر صادر کرد:

مدیر مسئول محترم کیشوند نیوز

‎با سلام

‎پیرو درج مطلبی تحت عنوان « جای خالی پیوست فرهنگی و گردشگری در نصب المان شهری»، توضیحات ذیل جهت درج در آن رسانه وفق قانون مطبوعات ایفاد می گردد:

‎حمایت از جریان های نوگرا و جوان برای یافتن مجالی برای تحقق ایده های خلاقانه هنری و فرهنگی، از اهداف سازمان منطقه آزاد کیش در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری است. خوشبختانه رویکرد توجه به ظرفیت های داخلی و مستعد، مورد توجه سیاستگزاران و هنرمندان کشور شده است و این مسیر حسب دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب و دولت محترم ادامه خواهد یافت.

‎در خصوص ارزشمندی هر اثر هنری، انتخاب هیات داوران و کارشناسان از مهم‌ترین ملاک های پذیرفته شده در دنیاست و انتخاب آثار به نمایش درآمده ، با منوال های قانونی و عمومی صورت گرفته است. از این رو بنظر می رسد بهتر بود آن رسانه محترم درباره کیفیت آثار،  از دیدگاه صاحبنظران و متخصصان این حوزه بجای برچسب هایی چون “بی روح “برای توصیف آثار خلق شده هنرمندان جوان کشور استفاده می کرد.

‎در پایان ذکر این نکته لازم است که بیان برخی نکات، پیرامون وجود روابط در انتصاب یک مدیر یا مسئول یک جشنواره، بدون اشاره به قابلیت ها و توانایی های افراد، علاوه بر بی تقوایی  و بی انصافی در حق خادمین مردم،  تبعات حقوقی برای تهمت زنندگان خواهدداشت و سازمان در صورت اصرار بر ادامه نشر اینگونه مطالب نادرست و گمراه کننده، با عاملین نشر اکاذیب از طریق مجاری قانونی برخورد خواهدکرد.

‎براین اعتقادیم که رسانه با نگرش جامع و تحلیل شرایط می تواند مورد وثوق افکار عمومی قرار گیرد، به شرط آنکه بی طرفانه مسایل را تبیین کند و قضاوت را به مردم بسپارد. به دام حاشیه افتادن و نشستن بر کرسی اتهام زنی، از ویژگی های روزنامه نگاری زرد است و به جد امید می رود آن رسانه محترم، در ادامه فعالیت خود ، مسیر و رفتار صواب و اصولی را مد نظر قرار دهد.

سیدعلیرضا علوی رضوی

مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش

 

توضیحات کیشوندنیوز:

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش با ارسال متنی و با به کار بردن عبارت هایی چون نشر اکاذیب، بی‌تقوا، بی‌قانون، روزنامه‌نگاری زرد و پیگیری از مجاری قانونی به‌گمان خود جوابیه‌ای بر یک نقد ساده فرستاده که بیشتر شبیه به بیانیه تهدیدآمیز با چاشنی تهمت است تا یک جوابیه.

مشخص نیست دقیقاً کجای این نقد مدیر جدید روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش را بر آشفته است که اینچنین شتابزده و با چنین ادبیاتی به دور از شأن یک سازمان بزرگ به خبر منتشر شده می‌تازد و آیا آقای مظفری در جریان چنین رفتاری در مجموعه خود هست یا خیر؟

انتشار چنین متون تندی در طی مدیریت کوتاه آقای علوی مسبوق به سابقه است، در دو خبر منتشر شده (۱- تابستان کیش، نماد همکاری بازاریان با اصناف – ۲- کیش در اتاق شیشه ای شفافیت) در پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد کیش مشابه چنین ادبیاتی مشاهده می‌شود، موضوعی که در دوره‌های پیشین مدیریتی کمتر مشاهده می‌شد.

در نهایت باید گفت که مگر ذکر این نکته که نصب هر المان شهری در جزیره کیش نیاز به پیوست فرهنگی و گردشگری دارد، چه ایرادی می‌تواند داشته باشد؟

اینکه نویسنده نقد و بسیاری از کیشوندان با دیدن برخی از این آثار انرژی منفی می‌گیرند که دیگر نیازی به کارشناس ندارد.

کاش در این متن راجع به جزئیات برگزاری رویداد و نحوه انتخاب ۱۲ هنرمند و دبیر رویداد، حداقل یک سطر آورده می‌شد و به‌قول شما ابهامات مطرح شده به صورت کارشناسی و با جزئیات پاسخ داده می‌شد و از کلی گویی پرهیز می‌شد.

همچنین کاش در این جوابیه دلیل جمع‌آوری مجسمه‌ها از سطح شهر نیز آورده می‌شد!!

موضوع دیگر مطرح شده در خبر کیشوندنیوز “میزان هزینه” نصب المان‌های شهری بود که جایی در این جوابیه نداشت.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19466
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. وقتی یه خواننده توی کیش میشه مسئول همینه

    • با خداوند جهانیان
      ضمن ارزوی توفیق وموفقیت همه ایرانیان بخصوص جوانان وسرمایه های بزرگ قدرت واقتدار کشور جهت اطلاع دوستان عزیز ازبزرکترین ایراتی که برما وارد است اینکه بدونه بررسی وریشه یابی موضوعی را نقدو قضاوت میکنم قضاوت کار بسیار سخت وپیچیده ای است که متاسفانه همین دلیل برمشلاتمان میافزادید جالبه قضاوت میکنم وخیلی راحت هم از اتفاقات و وقایعی گه به اینده و زندگی ما برمیگردد را فراموش میکنم .چقدر زیبا خواهدشد که دست بدست هم مطالبات عمومی را یگ صدا در چهارچوب های مجازی کهدر کمال ارامش به خواسته های خود برسیم واز خود زنی نسبت به تمام ایرانیان برحزر چرا که همه از این خاکیم

  2. سلام آقای کیشوند نیوز محترم
    آقا، چرا رعایت نمیکند؟
    چرا به رسالت اصلی تان به عنوان خبرنگار درست عمل نمیکنید؟
    منصف باشید و به به و چه چه گید،
    خب به جای تمجید نقد میکنید انتظار دارید تهدید نشوید؟
    چرا میخواهید خلاف جریان رسانه ای و فرهنگی ای که سالهاست به همین منوال و بدون هیچ مشکلی توسط جریان سیاسی خاصی طی شده شنا کنید؟
    چرا درک نمیکنید که اینجا کیش است و مقتضیاتی دارد و جریان خبر رسانی و رسالت خبرنگاری باید تابع سیاستهایی باشد که سازوکارهای قانونی آن به شکل مقتضی و اختصاصی کیش وجود دارد و سالهای طولانی است که کیش نیازی به پیوست فرهنگی ندارد و به عنوان رسالت مهم خبرنگاری چه کار به پیوست فرهنگی دارید؟
    چرا این همه خبرهای آرامش بخش و گل و بلبل تولیدی در کیش را نمیبینید و گیر دادید به موضوع کم اهمیتی مانند پیوست فرهنگی؟
    درک نمیکنید که کیش با این حجم عظیم فعالیتهای اقتصادی اما کاملا با کل کشور متفاوت است و همه چیز هماهنگ است و شاکر باشید که هیچ خبری از اختلاس، رانت، زد و بند چند نفری داخلی ها با بیرونی ها، زمین خواری، دستورها و مصوبات ویژه، سوء استفاده از بیت المال، تخلفات، جریان سازی سیاسی فرهنگی عده ای خاص…..در هیچ خبری دیده نمیشود.
    آرام باید بزرگوار و باور کنید در کیش هیچ هماهنگی سیاسی ای از یک طیف خاصی وجود ندارد و کاری به کار پیوست فرهنگی نداشته باشید و لطفا دست به لانه زنبور نکنید.

  3. ضمن عرض سلام و خسته نباشید
    بسیار خرسندم که مدیر مسئول کیشوند نیوز فردی با خرد و فرهنگ هستند و به وقایع سطح شهر نه تنها بیتفاوت نیستند بلکه انهارا منعکس و با جسارت و شجاعت تمام نقد بجا کرده و پرسشگرند ، ازین پس با دقت و جزییات بیشتری به این پایگاه خبری دقت خواهم کرد.
    پرسش حق کیشوندان سازمان در خدمت کیشوندان

  4. درود بیکران بر مدیر شجاع و نترس کیشوند نیوز
    بسیار خوشحالیم که همیشه رسانه کیشوندنیوز به جای کیشوندان حرف میزنه و در دل ما رو به گوش مسئولین موقتی سازمان میرسونه ، سالهاست که سازمان هزینه های میلیاردی در سطح شهر میکنه که جز هزینه تراشی هیچ کاربردی نداشته و هر مسئولی که عوض میشه به سلیقه و دل خودش میخواد یک یادگاری در کیش برای خودش جا بذاره، اینا به تنها چیزی که فکر نمیکنن و کاری ندارن به کار و کاسبی مردمه!!!

  5. دوست عزیز شما به دل نگیر اینا جز بی کفایتی و بی لیاقتی کار دیگه ای ندارند و اگر یکی حرف درست بزنه زود بهشون بر میخوره
    خود آقای مظفری جز تبریک ، تسلیت ، انتصاب و عزل کار دیگه ای ازشون دیدین ؟ یه نگاه ساده به سایت سازمان میشه متوجه شد که کار دیگه ای جز این ندارند