روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد: ناوگان حمل و نقل مسافری کیش در دو بخش تاکسیرانی و مینی بوسرانی توسط ۸ شرکت حمل و نقل شهری با ۷۶۷ خودرو و یک هزار و ۲۴۵ راننده خدمات رسانی به شهروندان و گردشگران را بر عهده دارد.
در شش ماه گذشته، ۲ هزار و ۱۳۱ دفترچه تردد، یک هزار و ۷۸۳ معرفی نامه برای استعلام در حوزه های اماکن، راهور و بهداشت صادر و ۲۶ مجوز فعالیت اقتصادی شرکت های حمل و نقل از جمله تاکسیرانی، مینی بوسرانی، باربری و رنت کار، تمدید شده است.
در بخش کنترل و نظارت بر عملکرد خودروهای عمومی از طریق سیستم هوشمند واحد مونیتورینگ، تاکسیمتر، GPS و دستگاه کارتخوان، تعداد ۷۶۹ مورد از این خودروها بررسی شدند.
با توجه به شرایط زیست محیطی جزیره و تصویب شورای ترافیک، تعداد ۱۰۰ خودرو با پایان یافتن عمر مفید خودرو تعویض شدند تا با ورود خودروهای جدید خدمات شایسته تری به مسافران ارائه کنند.
در خصوص پیگیری و تحویل لوازم به جا مانده در وسایل نقلیه شهری به مسافران نیز تعداد یک هزار و ۲۵۹ مورد مفقودی، ۳۸۶ مورد مکشوفه، ۱۸۳ مورد تحویلی در این مدیریت اعلام شده و علاوه بر این تعداد ۵ هزار و ۸۱۰ تماس با سامانه ۱۴۱ بررسی و به نتیجه رسیده است.
برگزاری کلاس های آموزشی از جمله تشریفات، آداب معاشرت، اعمال قانون خودروی رانندگان متخلف و تشویق رفتارهای مثبت رانندگان، ساماندهی ایستگاه های وسایل نقلیه عمومی، تعیین خط سیر و کرایه های جدید برای وسایل حمل و نقل مسافری و برگزاری مراسم معرفی رانندگان نمونه بصورت ماهیانه از دیگر اقدامات مدیریت حمل و نقل در معاونت امور شهری شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در این مدت بوده است.
در بخش کنترل و نظارت بر عملکرد خودروهای عمومی از طریق سیستم هوشمند واحد مونیتورینگ، تاکسیمتر، GPS و دستگاه کارتخوان، تعداد ۷۶۹ مورد از این خودروها بررسی شدند.
با توجه به شرایط زیست محیطی جزیره و تصویب شورای ترافیک، تعداد ۱۰۰ خودرو با پایان یافتن عمر مفید خودرو تعویض شدند تا با ورود خودروهای جدید خدمات شایسته تری به مسافران ارائه کنند.
در خصوص پیگیری و تحویل لوازم به جا مانده در وسایل نقلیه شهری به مسافران نیز تعداد یک هزار و ۲۵۹ مورد مفقودی، ۳۸۶ مورد مکشوفه، ۱۸۳ مورد تحویلی در این مدیریت اعلام شده و علاوه بر این تعداد ۵ هزار و ۸۱۰ تماس با سامانه ۱۴۱ بررسی و به نتیجه رسیده است.
برگزاری کلاس های آموزشی از جمله تشریفات، آداب معاشرت، اعمال قانون خودروی رانندگان متخلف و تشویق رفتارهای مثبت رانندگان، ساماندهی ایستگاه های وسایل نقلیه عمومی، تعیین خط سیر و کرایه های جدید برای وسایل حمل و نقل مسافری و برگزاری مراسم معرفی رانندگان نمونه بصورت ماهیانه از دیگر اقدامات مدیریت حمل و نقل در معاونت امور شهری شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در این مدت بوده است.