• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

توصیه‌هایی برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزای فصلی

  • کد خبر : 13392
  • 13 آبان 1397 - 9:40
توصیه‌هایی برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزای فصلی

پزشک مرکز توسعه سلامت کیش گفت: رعایت بهداشت فردی و پرهیز بیماران از حضور در مکان‌های پر جمعیت از راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا است.

دکتر مائده معلم گفت: بیماری آنفلو آنزا با شروع فصل سرد شیوع بیشتری در جامعه دارد که رعایت نکات بهداشتی از ابتلای افراد به این بیماری جلوگیری می‌کند.

وی افزود: شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون به خصوص قبل ازخوردن غذا به مدت ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه، پرهیز از تماس دست ها با چشم و دهان، جلوگیری از وارد کردن اشیا خارجی مثل مداد به دهان و آموزش آداب صحیح عطسه و سرفه کردن می تواند در کاهش ابتلا به آنفلوانزا کمک کند.
معلم ادامه داد: مراجعه به پزشک، استفاده از دستمال کاغذی، رعایت فاصله حداقل ۲ متر از کسانی که تب و سرفه دارند، داشتن تغذیه مناسب ، نوشیدن آب و مایعات به مقدار لازم، داشتن خواب و استراحت کافی و عدم حضور در کلاس درس در زمان بیماری از دیگر نکاتی است که افراد و به خصوص دانش آموزان باید رعایت کنند.
پزشک مرکز توسعه سلامت کیش در مورد علایم بیماری آنفلوآنزا گفت: شروع این بیماری ناگهانی است و با علایمی مانند درد شدید عضلانی و مفصلی، بی اشتهایی، سردرد شدید، سرفه خشک و شدید، خستگی ، احساس ناراحتی شدید در قفسه سینه، گرفتگی بینی، عطسه، گلودرد و علائم گوارشی همراه است.
دکتر معلم گفت: بعضی از گروه های سنی بعد از ابتلا، در معرض آسیب شدیدتری قرار دارند که ازجمله کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران مبتلا به دیابت، مبتلایان به بیماریهای مزمن ریوی، بیماران قلبی و عروقی ، مبتلایان به مشکلات مزمن کلیوی، افراد دارای نقص ایمنی را شامل می شود.
لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=13392
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.