• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

بعد از برجام اتفاق خاصی در حوزه گردشگری نیفتاده است

  • کد خبر : 9994
  • 23 اسفند 1396 - 14:08
بعد از برجام اتفاق خاصی در حوزه گردشگری نیفتاده است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اعتراف به اینکه پس از برجام اتفاق خاصی در حوزه گردشگری رخ نداد، گفت: مجدداً به عقب برگشته‌ایم.

مونسانبه گزارش کیشوند نیوز، به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، تبلیغات ایران در جهان بسیار ضعیف است درحالی‌که برای جذب گردشگری باید تبلیغات داشت.

مونسان گفت: حتی در اجلاس جهانی چین، مسئولان چینی ایران را با مختصات عربستان می‌شناسند. چون کاری برای شناساندن ایران انجام نشده و ایران با غرفه‌های محقر در نمایشگاه‌های خارجی ظاهر شده‌ است. رئیس سازمان میراث‌فرهنگی از ارسال نامه به معاون اول رئیس‌جمهور برای اختصاص ۲۰۰میلیارد تومان برای تبلیغات کشور در جهان خبر داد و اعلام کرد: سازمان میراث فرهنگی حتی نمی‌تواند یک تیزر تبلیغاتی در شبکه‌های صداوسیما داشته باشد تا از سفرهای خارجی بکاهد و موجب افزایش سفر به استان‌های مختلف کشور شود.

مونسان در دفاع از گزارش عملکرد سازمان میراث فرهنگی و در پاسخ به انتقادات نمایندگان مجلس از عملکرد این سازمان در حفاظت از آثار و بناهای تاریخی از اختصاص بودجه اندک به سازمان میراث فرهنگی انتقاد کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی تنها با ۴۰میلیارد تومان باید میراث‌فرهنگی کشور را نجات دهد.

مونسان در نشست کمیسیون اصل۹۰ مجلس خطاب به نمایندگان گفت: از مأموریت‌های بزرگ و متنوع سازمان میراث فرهنگی تنها در کلام حرف زده می‌شود، اما این سازمان بسیارضعیف است و دولت و مجلس آنطور که باید به سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری توجه نکرده‌اند.

او از تخصیص تنها ۲۴درصد از بودجه سازمان میراث فرهنگی خبر داد و با انتقاد از کم بودن بودجه تخصیص یافته، تصریح کرد: تنها ۴۰میلیارد تومان اعتبار وجود دارد که باید سازمان میراث را با همین اعتبار نجات داد و به‌همین دلیل این بودجه صرف گسترش گردشگری و صنایع‌دستی می‌شود. رئیس سازمان میراث فرهنگی از رشد اندک بودجه سازمان میراث فرهنگی در سال‌۹۷نیز انتقاد کرد و با اشاره به جلسات متعدد خود با نمایندگان مجلس برای افزایش اعتبار سازمان میراث فرهنگی در بودجه ۹۷، گفت: با این بودجه اندک و در شرایطی که برای توسعه صنعت خودروسازی کشور با جان و مال حمایت می‌شود، نمی‌توان میراث فرهنگی را نجات داد.

او به انتقادات نمایندگان درخصوص عقب‌ماندن صنعت گردشگری از برنامه‌های توسعه نیز واکنش نشان داد و در دفاع از عملکرد سازمان میراث فرهنگی افزود: در ایران به سومین صنعت اقتصادی جهان توجه نمی‌شود درحالی که با گرفتاری‌هایی که در حوزه صنعت و کشاورزی وجود دارد با ۴۰میلیون تومان می‌توان در گردشگری شغل ایجاد کرد.

انتقاد دیگر مونسان به بازنگرداندن درآمد موزه‌ها به‌خودشان بود. او گفت که متأسفانه درآمدهای اندک موزه‌ها که به خزانه واریز می‌شود به سازمان میراث فرهنگی بازگردانده نمی‌شود و تنها ۵۳درصد از این درآمدها برگشت داده شده که رقم قابل ملاحظه‌ای نیست./روزنامه همشهری

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9994
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.