• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

گرانی، آسیب جدی به آینده کیش وارد می کند

  • کد خبر : 22077
  • 27 اردیبهشت 1400 - 4:24
گرانی، آسیب جدی به آینده کیش وارد می کند

مونسان یکی از بزرگترین معضلات کیش را گرانی دانست و اظهار کرد که اگر گرانی مهار نشود در آینده کیش را با خطر جدی مواجه می‌کند.

به گزارش کیشوندنیوز، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و دشتی اردکانی رئیس کمیسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی صبح روز شنبه ۲۵ اردیبهشت نشستی با اصناف و سرمایه گذاران جزیره کیش در سالن رازی مرکز همایش‌های بین المللی برگزار کردند.

در این نشست وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: گردشگری در دنیا تبدیل به اقتصاد سوم شده است و از هر ۱۰ شغل در دنیا یکی از آن مربوط به گردشگری است که باعث ارز آوری زیادی برای کشورها می‌باشد.

وی افزود: در کشور ما نگاه ویژه‌ای به صنعت گردشگری نمی‌شود و بیشترین تمرکز بر روی کشاورزی و صنعت است.

علی اصغر مونسان بیان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در این چند سال رقم خورد، تبدیل سازمان گردشگری به وزارتخانه بود که باعث شد در هیئت دولت جایگاه پیدا کند تا بتواند از این صنعت دفاع کند.

وی ادامه داد: در برنامه بودجه ای سال ۱۴۰۰ تسهیلات زیادی برای بخش گردشگری دیده شده و ان شاالله سال ۱۴۰۰ ، کمک‌های بیشتری به فعالین حوزه گردشگری شود.

وی گفت: در دولت دوازدهم ۳۲۰ طرح گردشگری در کشور به بهره برداری رسیده و بیش از ۲۰۰ طرح دیگر را در چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رساند.

مونسان اظهار کرد: طبق اعلام بانک مرکزی و سازمان جهانی گردشگری میزان درآمد کشور از محل گردشگری در سال ۹۸ حدود ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برآورد شده و این میزان شامل ۲.۷ درصد تولید ناخالص داخلی بوده که تنها پنج صدم درصد با میانگین جهانی شامل ۳.۴ درصد فاصله دارد.

وی بیان داشت: انتظار داریم با توجه به توسعه گردشگری کشور در چند سال آینده سهم صنعت توریستم کشور به میانگین جهانی نزدیک شود که این روند در صورت فروکش شدن بیماری کرونا شدت بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: در بحث گردشگری خارجی در کل کشور ، سالیان متمادی ورودی گردشگر خارجی حدود۴ میلیون نفر بود که با برنامه ریزی دقیق در ۱۰ ماهه ۹۸ تقریبا دو برابر ورودی گردشگر خارجی به کشور را داشتیم.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد : لغو یک طرفه روادید کشورهای عمان و چین ، تنوع در محصولات گردشگری به طور مثال گردشگری کشاورزی ، گردشگری طبیعت ، گردشگری معدن ، استفاده از بناهای تاریخی در اسکان به شکل بوتیک هتل ها ، هتل کاروانسراها باعث افزایش گردشگر داخلی و خارجی و رونق کسب و کار شد.

علی اصغر مونسان بیان کرد: کشور در چند سال گذشته در شرایط خاص سیاسی قرار داشت، با این همه رویدادهای بین المللی تبریز ۲۰۱۸ و همدان ۲۰۱۸ برگزار کردیم و میزبان بیش از ۱۲۰ عضو سازمان جهانی گردشگری بودیم و روی آنتن گردشگری دنیا قرار داشتیم.

به گفته علی اصغر مونسان گردشگری کیش هم جدا از گردشگری کشور نیست و تمام تلاشمان در وزارتخانه این بوده و هست ، تصمیماتی گرفته شود که کیش را هم پشتیبانی کند، به طور مثال تصمیم گیری در خصوص عوارض خروج از کشور و در کنار آن افزایش نرخ ارز باعث شد که رونق کیش بیشتر شود و در بحث مالیات ، قرار بود مالیات به صورت ۱۰۰٪ عمل شود با پیگیری های وزارت گردشگری باعث پلکانی شدن اخذ مالیات شد.

مونسان یکی از بزرگترین معضلات کیش را گرانی دانست و اظهار داشت: اگر مهار نشود در آینده کیش را با خطر جدی مواجه می‌کند، این امر باعث شده اخبار خوبی را در سرزمین اصلی منعکس نکند و دفاع در خصوص مالیات را سخت تر کند.

وی به امتیازهای از بین رفته مناطق آزاد اشاره کرد که به مرور از مناطق آزاد گرفته شده و این امر موجب خروج سرمایه گذاران از این مناطق می گردد .

علی اصغر مونسان از پایان یافتن مهلت بیست ساله معافیت مالیاتی منطقه آزادکیش در دوران مدیرعاملی‌ خود دراین منطقه گفت: در آن زمان با وجود فشار های دستگاه های ذیربط، در برابر اجرای این طرح ایستادگی کردیم و معافیت مالیاتی به عنوان یک مزیت عالی در کیش حفظ شد.

وی ادامه داد: با این حال قسمت زیادی از بودجه کشور از درآمدهای مالیاتی اخد می گردد و در کیش طرح مالیات بر ارزش افزوده به تصویب رسیده و در کشور مالیات بر مسکن و خودروهای گران قیمت در حال تصویب است.

مونسان گفت: بازگرداندن طرح مالیات بر ارزش افزوده کار دشواری است با این حال با مسئولان مربوطه در این زمینه گفتگو خواهیم کرد و بخش خصوصی و سرمایه گذاران هم باید از مدیر عامل منطقه حمایت کرده و برای حذف مالیات بر ارزش افزوده تلاش کنند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی موضوع سند همکاری ایران و چین را به سود مناطق آزاد و کشور دانست.

مونسان موضوع واکسن را چالشی بین دولت و وزارت بهداشت عنوان کرد که نظر وزارت بهداشت بر این است باید بر اساس سند ملی و توسط دولت ها به مردم با عدالت تزریق شود با اینکه کار ساده ای نیست با دکتر نمکی در این خصوص صحبت خواهم کرد که در صورت رضایت از طریق شرکت دارویی کیش مدیفارم و بر اساس سند ملی این عمل صورت پذیرد.

انتهای پیام/ ملیحه سادات ذاکر رضوی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22077
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. مسول گرانی کیست مگر شما ریس سازمان کیش نبودین مگر الان مدیر عامل ندارد جای که سازمانش جوابگو نباشد سوپر دار میوه فروشش هم حساب نمی برند سازمان کیش مدیران ان شعار خوشکل میدن اما در عمل نمره صفر اول مدیر پاسخگو باشد مردم کار درست بلدن شعار که کنتور نداره شماره بده بیرون