• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

کیش، وعده های زمین مانده و آینده مبهم!

  • کد خبر : 9787
  • 13 اسفند 1396 - 13:55
کیش، وعده های زمین مانده و آینده مبهم!

سایت پر بازدید فرارو در گزارشی میدانی به بررسی آخرین وضعیت وعده های داده شده مسئولان در جزیره کیش پرداخته است.

به گزارش کیشوند نیوز از فرارو، خبرهایی که از جزیره زیبای کیش به گوش می رسد، حکایت از آن دارد که مشهور ترین منطقه آزاد ایران با مشکلات متعدد مدیریتی دست و پنجه نرم می کند و در مسیر قهقرا قدم گذارده است.

پنج ماه از سخنرانی پر از شور و وعده ی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم معارفه اش می گذرد و در حالی که صحبت های آقای انصاری لاری، خبر از شروع یک تحول چشمگیر در جزیره کیش می داد و در دل کیشوندان، امید زیادی به رشد و پیشرفت کیش و رونق اقتصادی این جزیره ایجاد کرده بود، اکنون سکوت و سکون و بی عملی، در حال بر باد دادن امید ها ست.

یکی از فعالان اقتصادی جزیره کیش به خبرنگار فرارو می گوید: انصاری لاری در مراسم معارفه، خبر از آغاز فصلی جدید در رونق و شکوفایی کیش داد؛ این که جزیره کیش محل تحول ، تعیین نرخ ارز و رونق گردشگری در کشور می شود. حال با گذشت پنج ماه از این سخنرانی پرشور هیچ خبری از هیچ یک از این اقدامات نیست.

گردشگری کیش روزهای خوبی را نمی گذراند، وضعیت سرمایه گذاران و پروژه ها با وجود بخشودگی جرایم توسط مدیرعامل، نامطلوب است. مشکلات بسیاری در حوزه های مختلف وجود دارند و همه منتظر تصمیم گیری مدیران ومعاونان سازمان منطقه آزاد کیش اند.

فعال دیگر اقتصادی کیشوند که در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است، می گوید: ” جا دارد از مسئولان منطقه آزاد کیش بپرسیم که وعده افزایش مدت ماندگاری خودروها چه شد؟ وعده افزایش مدت زمان مجوزهای اقتصادی به کجا رسید؟ در خصوص بخشنامه گمرک که باعث افزایش بی رویه قیمت خودرو و عدم ترخیص و پلاک خودرو در کیش شده چه کردید؟ موضوع انتقال سایت بازیافت به کجارسید؟”

وی می افزاید: در بسیاری حوزه ها هنوز برای تعطیلات نوروز و جذب گردشگران هیچ اقدامی انجام نشده و هیچ نشانی از جشن های نوروزی کیش نه در جزیره که در تبلیغات شهرهای دیگر کشور هم دیده نمیشود! فستیوال طلایی خرید در چه حال است؟ حمل و نقل عمومی کیش چرا همچنان روند نزولی را طی می کند؟

او همچنین سوال می کند که چرا اولین پرواز از کیش به کشور عمان با عدم صدور روادید و توهین به فعالان اقتصادی کیش، تبدیل به یک خاطره تلخ شد؟

یافته های خبرنگار فرارو حاکی از آن است که طی چند ماه اخیر، عمده فعالیت های سازمان منطقه آزاد کیش، به برگزاری رویدادهای فرهنگی داخلی و نشست های ادبی و هنری خلاصه شده و در نشست های اقتصادی اندک هم خبری از حضور پیش کسوتان اقتصادی و سرمایه گذاران بزرگ نبوده است.

جزیره کیش و شهروندانش هر بار با حضور مدیرعامل و تیم مدیریتی جدید، به رونق و شکوفایی دلگرم می شوند اما گویا حتی مردانی هم که سخن در وصف توانمندی  هایشان زیاد است کاری از پیش نمی برند.

جزیره کیش برای تحول، چیزی بیش از سخنرانی می خواهد؛  که در پنج ماه گذشته خبری از آن نبوده است.

به نظر می رسد که انتخاب های سیاسی و قبیله ای، فقدان تجربه و تخصص و شهامت مدیریتی، روزمرگی و تلاش برای آن که امروز را به هر شکلی به فردا رساندن و فقدان برنامه ی حساب شده و واقع بینانه، از عوامل رکود و معطل ماندن تمامی امکانات کم نظیر کیش است، امکاناتی که می تواند عامل جذب سرمایه های بزرگ و گردشگران فراوان داخلی و خارجی باشد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9787
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. اینطور به نظر میاد که هدف نویسنده و شما سیاه نمایی از اوضاع باشه و اینکه چرا دنبال این هدف هستید خدا می دانه ولی کلا حرف حسابی توی این مقاله نیست ..

  2. قبلا پول می گرفتی تعریف ‌و تمجید کنی حالا یک مدیر پاکدست آمده کیش که حاضر نیست به کسی باج بده شروع کردید به تخریب ‌و سیاه نمایی و دروغ گویی … شما کافیه امار گردشگر های ورودی در این مدت را با پارسال در زمان مشابه مقایسه کنی متوجه میشی که کیش داره با مشکلات مدیریتی دست و پنجه نرم می کنه یا شما … متوجه میشی که خاطره تلخی برای سفر به عمان نبوده و خاطره تلخ برای شمایی که تا الان جیره خوار بودی و حالا دیگه نیستی خواهد بود

  3. اینم مثل بقیه فقط شعار میده هیچ کاری هم نمیکنه.