• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

منطقه آزاد کیش به دنبال گسترش روابط تجاری با مسقط است

  • کد خبر : 9770
  • 12 اسفند 1396 - 19:48
منطقه آزاد کیش به دنبال گسترش روابط تجاری با مسقط است

دکتر محمد رضا سعیدی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در نشست های جداگانه با سفیر ایران در عمان و رییس اتاق بازرگانی عمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش کیشوند نیوز از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر محمد رضا سعیدی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان گفت: کشور ایران و عمان می توانند از ظرفیت های موجود برای گسترش همکاری های دو جانبه استفاده کنند.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بیان اینکه برقراری پرواز کیش- عمان به عنوان اقدامی موثر در جهت ارتقاء روابط سیاسی – اقتصادی بین جزیره کیش و عمان مورد توجه مسئولان جزیره کیش است گفت: مشارکت در پروژه های مشترک حمل و نقل هوایی، هتل سازی، ساختمان سازی، گردشگری، توریسم سلامت و خدمات پولی و بانکی از زمینه هایی است که می تواند محور همکاریهای دو جانبه کیش و عمان باشد.

محمدرضا سعیدی در این نشست که چند تن از تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران بخش خصوصی عمان حضور داشتند  در خصوص بهره برداری از ظرفیت های موجود برای گسترش روابط تجاری ایران و عمان ابراز امیدواری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نوری شاهرودی نیز در این دیدار با اشاره به تاریخ روابط دو کشور افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران و دولت سلطنتی عمان به لحاظ مشترکات فرهنگی، دینی و جغرافیایی و پیشینه تاریخی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و بدون شک نقش رهبران دو کشور در گسترش این روابط دوستانه بسیار حائز اهمیت است.

سفیر کشورمان در عمان برقراری پرواز بین کیش و عمان را اقدامی ارزشمند برشمرد و گفت: با توجه به حضور بسیاری از سرمایه گذاران بخش خصوصی ایران در عمان و ابراز ارادت بسیاری از شیعیان عمان به شهرهای مشهد و شیراز برای زیارت حرم امام هشتم شیعیان امام رضا(ع) و شاهچراغ، گردشگران و زوار عمانی می توانند با سفر به جزیره کیش و اقامتی چند روزه در این جزیره برای گرفتن ویزا و سفربه مشهد و شیراز اقدام کنند.

یاد آور میشود از ۹ اسفند خط پروازی کیش – مسقط  مجددا راه اندازی شد و در این پرواز معاونان اقتصادی و گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به همراه گروهی متشکل از ۲۰ فعال حوزه بازرگانی و تجارت جزیره کیش حضور داشتند.

افزایش تعاملات اقتصادی و گردشگری میان جزیره کیش و کشور عمان

در نستی دیگر معاونان اقتصادی و گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص مراودات اقتصادی و بازرگانی بین جزیره کیش و عمان با رییس اتاق بازرگانی عمان دیدار کردند.

در این دیدار معاونان اقتصادی و گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با معرفی جاذبه های گردشگری، فرهنگی و تاریخی جزیره کیش در خصوص ظرفیت های اقتصادی این منطقه آزاد و برگزاری نمایشگاههای مشترک در مسقط و کیش با رشد بن عامر بن محمد المصلحی گفت و گو کردند.

محمدرضا سعیدی با بیان اینکه در جزیره کیش به دنبال نگاه نو و خلاقانه در بخش های اقتصادی و گردشگری هستیم گفت: توسعه گردشگری حلال و توریسم درمانی از موضوعاتی است که می تواند محل تعامل بین جزیره کیش و کشور عمان باشد.

وی افزود: جزیره کیش پتانسیل های لازم را دارد تا به عنوان سکوی صادرات کالا به عمان فعالیت کند. همچنین برقراری پروازهای مشترک در حوزه های تجارت و صنایع های تک از موضوعاتی است که می تواند بستری برای تعامل دو طرف باشد.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش یاد آور شد: بخش خصوصی عمان می تواند در صنعت هتل سازی، صنایع های تک، ساخت مجموعه های گردشگری و برگزاری نمایشگاه های مشترک اقتصادی و بازرگانی با کیش همکاری کند.

در این نشست رییس اتاق بازرگانی عمان نیز از آمادگی برای همکاری همه جانبه با جزیره کیش خبر داد و افزود: دولت عمان در زمینه واردات سیمان و آهن آلات همکاری خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارد.

قیس بن محمد الیوسف گفت: کشور عمان و جزیره کیش می توانند در زمینه های احداث رستوران، سازه های مختلف و هتل، حمل و نقل، برقراری پروازهای مشترک و نمایشگاه ها همکاری های مشترک داشته باشند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9770
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.