• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

گردهمایی معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در جزیره کیش

  • کد خبر : 9731
  • 11 اسفند 1396 - 4:36
گردهمایی معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در جزیره کیش

پانزدهمین نشست مشترک معاونین فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور به میزبانی منطقه آزاد کیش برگزار شد.

به گزارش کیشوند نیوز از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این نشست که از چهارشنبه ۹ اسفند با حضور محمدرضا رستمی معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی و معاونین فرهنگی سازمان های مناطق آزاد کشور در جزیره کیش آغاز شد با تبیین راهبردها و سیاست های رو به آینده حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد در خصوص دیپلماسی عمومی، دیپلماسی رسانه و برداشت از مناطق، ارائه گزارش جهانی صنایع خلاق و جایگاه ایران و مناطق و اتخاذ سیاست های پیش رو بحث و بررسی شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری نشست های معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری به عنوان فرصتی برای تقویت تعامل و گفت و گوی بین مدیران، کارشناسان و خبرگان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری گفت: دانش افزایی، بررسی سیاست ها و راهبردهای توسعه فرهنگی و اجتماعی می تواند به بهبود عملکرد و کارایی مناطق آزاد بیفزاید.

پور علی افزود: مناطق آزاد که مامور الگو سازی برای توسعه ملی کشور هستند نیاز به تعامل جدی با عرصه های ملی و بین المللی دارند.

وی با بیان اینکه فرهنگ در مسیر توسعه ملی باید در بهبود کارآیی و ارتقا فرآیندهای توسعه، نقش ایفا کند گفت: فرهنگ برای الگو سازی توسعه ملی، ارتقا شهروندی و ایجاد فضای مشارکت بخش خصوصی و نیز تقویت نهادهای مدنی و پرهیز از تصدی گری باید سهم برجسته ای در اقتصاد ملی و تولید ثروت ایفا کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: حضور و اعتماد به مردم در مناطق آزاد و تلاش جدی برای بهره مندی از مشارکت مردم در فرایندهای تصمیم سازی هم نباید فراموش شود.

پور علی بیان کرد: منطقه آزاد کیش با توجه به قدمت و ظرفیت های بالقوه و بالفعل خود می تواند نقش موثری در بین مناطق آزاد کشور ایفا کند.

تشریح و بررسی برنامه های آتی معاونت های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد، چالش ها و فرصت های مناطق آزاد در حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در راستای رشد اقتصادی، تجاری، صنعتی، جوامع محلی و اتخاذ سیاست های آتی، ابعاد و نقش راهکارهای توسعه دیپلماسی عمومی در جهت اهداف مناطق و نقش راهکارهای برندینگ در جهت اهداف مناطق آزاد کشور از دیگر محورهای برگزاری این نشست است.

همچنین در این نشست معاونین فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور گزارشی از عملکرد خود ارائه می کنند.

در روز دوم این نشست نیز کارگروه سلامت و ورزش، کارگروه صنایع فرهنگی، هنری و آموزش، کارگروه گردشگری، کارگروه اقتصاد و سرمایه گذاری و اشتغال در حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و کارگروه توسعه اجتماعی و زیست محیطی با ارائه راهبردها و سیاست های رو به آینده با حضور صاحبنظران مربوطه برگزار می شود.

گفتنی است در پایان این نشست نیز بیانیه ای با محوریت اقتصاد اخلاق، تجاری سازی و کسب و کارهای خلاق، دیپلماسی عمومی و برند سازی مناطق، اشتغال پایدار خلاق و توسعه جوامع محلی تدوین می شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9731
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.