• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

بازسازی تجهیزات و استفاده از دانش روز در سایت بازیافت پسماند جزیره کیش

  • کد خبر : 9708
  • 08 اسفند 1396 - 11:25
بازسازی تجهیزات و استفاده از دانش روز در سایت بازیافت پسماند جزیره کیش

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش از بازسازی تجهیزات و استفاده از دانش روز طی چهار ماه آینده در سایت پسماند جزیره کیش خبر داد.

به گزارش کیشوند نیوز از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، دکتر محمدرضا محمدی سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در جانمایی نواحی مسکونی جزیره از گذشته می بایست فاصله مناسب آنها از سایت بازیافت و پردازش پسماند کیش مد نظر قرار می گرفت، افزود: این مهم ، برای نواحی واقع در مسیر باد غالب از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

دکتر محمدی در ادامه عنوان کرد: مدیریت اصولی پسماندهای جزیره از موضوعات اصلی مورد توجه شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش است.

وی ضمن اشاره به نوسازی ناوگان جمع آوری و انتقال پسماند به سایت دفع طی دو ماه اخیر، کار تفکیک در مبداء ، بازیافت و پردازش در سایت را از اقدامات مهم و مورد توجه این شرکت دانست.

دکتر محمدی با بیان اینکه عواملی از جمله بالا بودن سطح آگاهی عمومی در جزیره و کمک نخبگان و سازمان های مردم نهاد می تواند تا ۵۰ درصد به رفع مشکل تفکیک پسماند از مبداء موثر باشد، افزود: در این راستا ، در حال تمهیداتی برای آموزش های گسترده اجتماعی هستیم و در این راه به کمک رسانه ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی نیازمندیم.

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش یادآور شد: طی روزهای گذشته ، موانع موجود در مسیر اصلاح مدیریت غیر علمی و غیر فنی سایت بازیافت پسماند را برطرف کرده ایم و بنا داریم طی چهارماه آینده با بازسازی تجهیزات و استفاده از دانش روز، میزان پسماند بازیافت نشده را به حداقل ممکن رسانده و برای دفع آنها از متدهای روز استفاده کنیم.

وی با تاکید بر نیاز به تامین خاک شیرین در جزیره، اظهار داشت: کمپوست حاصل از بازیافت پسماند، منبعی غنی برای استفاده در فرآیند نگهداری و توسعه کیفی فضای سبز خواهد بود.

شایان ذکر است، در حال حاضر، روزانه حدود ۸۰ تن پسماند در جزیره کیش تولید می شود که سرانه آن بیش از دو برابر متوسط کشور است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9708
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.