• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

عدم حضور بانوان در ورزشگاه، نه مشکل بانوان کیش است و نه معضل فرهنگی کشور/ مردم از وعده‌های بی‌اساس مسئولان خسته شده‌اند

  • کد خبر : 9534
  • 30 بهمن 1396 - 6:45
عدم حضور بانوان در ورزشگاه، نه مشکل بانوان کیش است و نه معضل فرهنگی کشور/ مردم از وعده‌های بی‌اساس مسئولان خسته شده‌اند

اصلاً شما که دلسوز بانوان هستید چرا هیچ یک از معاونان و مشاورانتان را از بین زنان انتخاب نکرده‌اید تا حداقل دیگر مدیران مناطق آزاد کشور شما را الگوی خود قرار دهند؟

اخیراً در برخی محافل عمومی و خصوصی شنیده می‌شود که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خود و جزیره کیش را داعیه اشاعه فرهنگ در کشور معرفی می‌کند و از اینرو خواهان حضور بانوان جزیره کیش در ورزشگاه‌ها شده است تا از این طریق بتواند معضل فرهنگی را در جامعه برطرف کند. جدای از بررسی مسئله ورود یا عدم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها که خود جای بحث فراوان دارد و ان‌شالله این مسئله هم با تدبیر مسئولان کلان کشور حل شود، اما جای این سوال مطرح است که آیا اساساً مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش چنین اختیاراتی را دارد که اجازه ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را بدهد؟ و یا اینکه بانوان در جزیره کیش تنها دغدغه‌شان حضور در ورزشگاه است و دغدغه دیگری ندارند؟

جناب مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، بدانید که مردم بیش از هر چیز دیگری از تبعیض خسته شده‌اند، از بیکاری و گرانی رنج می‌برند، از وعده‌های بی اساس مسئولان دلسرد شده‌اند و خیلی چیزهای دیگری هست که مهمتر از مسئله‌ای است که به آن می‌پردازید. اگر واقعاً به فکر کار فرهنگی هستید، پس به فکر فراهم آوردن شرایطی برای ازدواج جوانان باشید، وضعیت آموزشی را در همین جزیره اصلاح کنید، به موضوع اعتیاد در جوانان کیش بپردازید.

راستی از میزان طلاق در جزیره کیش خبر دارید؟ اصلاً شما که دلسوز بانوان هستید چرا هیچیک از معاونان و مشاورانتان را از بین زنان انتخاب نکرده‌اید تا حداقل دیگر مدیران مناطق آزاد کشور شما را الگوی خود قرار دهند؟ از امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش چه خبر؟

برخی نیز همان حرف‌های تکراری مدیرعامل را تکرار می‌کنند و بعضاً تنها مشکل بانوان کیش را عدم حضور در ورزشگاه‌ها عنوان می‌کنند. باید از آنها پرسید که آیا خواسته بانوان کیش رفاه فرزندانشان نیست؟ کاش اینها کمی هم از وضعیت آموزشی فرزندان بگویند. کمی هم از هزینه بالای درمان در جزیره کیش و کمی هم در رابطه با هزینه بالای زندگی… کاش از زنانی بگویند که شوهرانشان برای کار به جزیره کیش آمده‌اند و هر چند ماه یکبار می‌توانند آنها را ببینند.

البته این افراد شاید چنین دغدغه‌هایی را نداشته باشند اما می‌توانند از اتاق گرم خود بیرون بیایند و سری به همین محله‌های اطراف بزنند. شاید زنانی را ببینند که برای جدا کردن محل خواب خود از خانواده‌ای دیگر، پرده کشیده‌اند.

آخر کدام انسان عاقلی فکر می‌کند زنی که فرسنگ‌ها آنطرف‌تر شهر و خانواده خود را رها کرده و برای کسب و کار به جزیره کیش آمده است، دغدغه‌اش رفتن به ورزشگاه و تماشای فوتبال یا هر ورزش دیگری باشد؟! نمی‌دانم اینها نماینده کدام زنان در جزیره کیش هستند؟! ولی می‌دانم حرفهایشان نه از جنس زنانه و نه از جنس دلسوزی برای پیشرفت جزیره کیش است.

به هرحال نه مشکل جزیره کیش و نه معضل فرهنگی و اجتماعی جامعه کنونی ما، عدم حضور بانوان در ورزشگاه نیست و پیشنهاد می شود مسئولانی که چند صباحی فرصت خدمت به مردم را بدست آورده‌اند، پای درد و دل زنان واقعی کیش بنشینند و واقعیت‌ها را از زبان آنها بشنوند و به فکر عملی کردن وعده‌های خود باشند تا آیندگان از آنها به نیکی یاد کنند.

مرتضی رضائی مدیرمسئول پایگاه خبری کیشوند نیوز

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9534
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درود بر شرف شما