• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

آموزش و پرورش کیش نیاز به یک تغییر ساختاری دارد/ بالا بودن هزینه درمان و نبود مرکز درمانی تامین اجتماعی از مشکلات جزیره کیش است

  • کد خبر : 9481
  • 27 بهمن 1396 - 14:04
آموزش و پرورش کیش نیاز به یک تغییر ساختاری دارد/ بالا بودن هزینه درمان و نبود مرکز درمانی تامین اجتماعی از مشکلات جزیره کیش است

امام جمعه جزیره کیش بالا بودن هزینه درمان و نبود مرکز درمانی تامین اجتماعی را از مشکلات جزیره کیش دانست و از مسئولان تامین اجتماعی خواست تا در کنار اداره بیمه، یک مرکز درمانی نیز راه‌اندازی کنند.

حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیشبه گزارش کیشوند نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در ابتدا با سفارش همه مردم به تقوای الهی، گفت: به فرموده حضرت علی(ع) تقوای الهی بهترین چیزی است که بندگان یکدیگر را به آن توصیه می‌کنند و ما سعی کنیم تقوا را به یکدیگر توصیه و سفارش کنیم.

وی گفت: پدرها و مادرها باید سفارش تقوای الهی را جزئی از برنامه روزانه‌شان قرار دهند. متاسفانه گاهی از اوقات فرزندانمان را به بسیاری از امور مثبت از جمله ورزش و تحصیل و … سفارش می کنیم که بسیار کار ارزشمندی هستند، اما جای سفارش به تقوای الهی در خانواده‌ها کمتر دیده می‌شود و خالی است. سعی کنیم حداقل روزی یک مرتبه تقوای الهی را به فرزندان سفارش کنیم.

خطیب جمعه کیش با تسلیت ایام فاطمیه دوم و شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها افزود: راه شناخت حضرت فاطمه زهرا(س) مراجعه به کلمات نورانی معصومین در رابطه با شخصیت آن بانوی بزرگوار است. حضرت زهرا(س) شخصیتی است که امام زمان(عج) او را به‌عنوان الگوی حسنه‌ی خودش معرفی می‌کند. همانطور که قرآن کریم پیامبر عظیم‌الشأن اسلام را به‌عنوان الگوی انسان‌ها معرفی کرده است. این نشان می‌دهد که حضرت زهرا(س) در اوج معرفت الهی و کمالات معنوی است.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) نیز در جایی می‌گوید که من به زهرایم افتخار می‌کنم. پیامبر خدا هم از حضرت فاطمه(س) به روح خودش تعبیر می‌کند و می‌گوید او میوه قلب، پاره تن و نور چشم رسول خداست. اینها نشان دهنده کامل بودن شخصیت حضرت فاطمه(س) و جایگاه رفیع ایشان است.

حجت‌الاسلام حسن زاده گفت: رسول خدا خطاب به حضرت فاطمه فرمودند اگر کسی بر تو درود بفرستد، آن درود و صلوات ۲ فایده دارد، اول اینکه خداوند گناهان او را می‌بخشد و ثانیا کسی که بر تو درود می‌فرستد او را همنشین من در بهشت می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود این صلوات را همیشه و به‌خصوص در این ایام بفرستند: اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَه وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ.

حجت‌الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش در ادامه با تشکر از حضور پرشور ساکنان جزیره کیش در راهپیمایی ۲۲ بهمن، به دستاوردهای حضور تماشایی مردم ایران اسلامی در این راهپیمایی اشاره کرد و افزود: اولین دستاورد مهم این حضور تجدید پیمان و بیعت با آرمان‌های امام و انقلاب بود که می‌تواند یک پیام مهم به جهان باشد. دومین نکته اینکه حضور مردم یکی از عوامل بازدارنده توطئه بدخواهان است. ضدانقلاب رفتارهای مردم در مناسبت‌های مختلف را به صورت دائم رصد می‌کنند و می‌خواهد ببیند که آیا حضور ملت گسترده است یا خیر. سومین نکته حضور تمامی اقشار و گروه‌ها همچون سال‌های قبل بود و این حضور یکپارچه نشان می‌دهد که پس از ۳۹ سال از گذشت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مردم با بصیرت بیشتری در صحنه و جود دارند. نکته چهارم حضور گسترده و برجسته مردم در راهپیمایی حامل پیام استقلال، اقتدار، امنیت و ثبات ایران اسلامی بود.

وی در ادامه به بیان ۲ مورد از مشکلات عمومی کیشوندان پرداخت و افزود: اولین مشکلی که امروز به آن اشاره مختصری می‌کنم و در روزهای آتی به طور مفصل به آن خواهم پرداخت، مسئله آموزش و پرورش کیش است. آموزش و پرورش کیش نیاز به یک تغییر ساختاری دارد. باید تغییر ساختاری در فضای آموزش و پرورش به‌وجود بیاید تا ما دیگر شاهد مشکلات در این حوزه نباشیم.

وی گفت: مشکل دیگر در جزیره کیش بالا بودن هزینه‌های درمانی است که همه مردم و مسئولین به آن واقف هستند. اگر کسی بخواهد یک آزمایش کامل بدهد، افرادی که از اقشار کم درآمد هستند باید نصف حقوقشان را هزینه کنند که این واقعاً سخت است.

وی با عنوان اینکه نمی‌توان به مردم گفت که شما بیمار نشوید، ادامه داد: اگر کسی مریض شد نباید تمامی دغدغه‌اش پرداخت هزینه بالای درمانی باشد.

حجت‌الاسلام حسن زاده ریشه و اساس گرانی هزینه درمان در جزیره کیش را نبود بخش درمانی تامین اجتماعی در جزیره کیش دانست و افزود: اداره تامین اجتماعی در جزیره کیش دایر است ولی این اداره فقط در بخش بیمه‌ای فعال است. اکثر افراد در جزیره کیش بیمه هستند، حق بیمه را می‌پردازند اما جایی که بتوان از این بیمه استفاده کرد وجود ندارد. نبود یک مرکز درمانی در کنار مرکز بیمه‌ مشکلی است که باید با همکاری و همیاری حل شود.

خطیب جمعه کیش عدم وجود مرکز درمانی تأمین اجتماعی را مولود نگاه مرفهانه برخی مسئولین کلان به مردم جزیره دانست و افزود: می‌گویند کیش یک شهر برخوردار است اما در واقعیت اینچنین نیست و اغلب مردم کیش زندگی مرفهی ندارند. این نگاه را باید مسئولین از روی کیش بردارند و عوض کنند.

وی در پایان گفت: از مسئولین تامین اجتماعی می‌خواهیم که حتماً مرکز درمانی را تأسیس کنند تا مردم بتوانند با هزینه‌های پایین‌تر از امکانات درمانی استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9481
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.