• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره آموزش و پرورش و اداره استاندارد کیش / آموزش و پرورش موتور محرکه توسعه در جامعه/ فرهنگ سازی رکن نخست در ارتقاء استاندارد

  • کد خبر : 9309
  • 18 بهمن 1396 - 17:38

روز سه شنبه، ۱۷ بهمن ۹۶ تفاهم نامه همکاری بین زینالی رئیس آموزش و پرورش کیش و سعید صومعه رئیس اداره استاندارد کیش با هدف ترویج فرهنگ استاندارد امضاء شد.

به گزارش خبرگزاری کیشوندنیوز، روز سه شنبه، ۱۷ بهمن ۹۶ تفاهم نامه همکاری بین زینالی رئیس آموزش و پرورش کیش و سعید صومعه رئیس اداره استاندارد کیش با هدف ترویج فرهنگ استاندارد امضاء شد.

*محمد رضا سعیدی سرپرست معاونت اقتصادی سازمان کیفیت زندگی مردم را نقش کلیدی در جهت توسعه استاندارد خواند و گفت : توسعه کیفیت زندگی مردم از اهداف عمومی مدیریتی برای تمام مدیران در هر سازمان و هر شهر است و هدف اختصاصی، استفاده ارتقاء بهره وری سازمان است.

وی دانش و فرهنگ را جزء سرمایه های نامحسوس هر کشور قلمداد و تاکید کرد:امروزه یکی از سرمایه های بزرگ هر کشور سرمایه های نامحسوس هستند که اهمیتشان از سرمایه‌های فیزیکی قطعاً و تحقیقات ارزش بسیار بالایی دارد و دانش و فرهنگ جزء سرمایه های نامحسوس هر کشوری و هر ملتی و هر سازمان قلمداد می شود و هر کس بیشتر در این حوزه فعالیت کند در عرصه رسیدن به کیفیت زندگی و در عرصه رقابت های اقتصادی بدون تردید دارای جایگاه بهتری خواهد بود و ما هم مستثنا نیستیم.

محمدرضا سعیدی افزود: در منطقه آزاد کیش ما باید همه تلاش و ابتکار مان را بنا بر این بگذاریم که کیفیت زندگی درست برای شهروندان علی‌الخصوص کیشوندان فراهم کنیم و یا هر کس به عنوان توریست وارد منطقه آزاد کیش می‌شود باید از این سطح بالای کیفیت زندگی برخوردار باشد، این نمی‌شود و امکان پذیر نیست مگر اینکه ما توجه
جدی در عرصه های مختلف دانش و فرهنگ و توسعه دانش و فرهنگ داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در توسعه کشور گفت : موتور توسعه هر کشوری آموزش و پرورش است و برای اینکه استاندارد بتواند در جایگاه درست برسد باید ابتدا زمینه‌های فرهنگی این موضوع فراهم گردد.

استاندارد در کشور ما توسعه پیدا نخواهد کرد مگر اینکه فرهنگ استاندارد توسعه پیدا کند

سرپرست معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش گفت : ما منابع فیزیکی فراوانی داریم این حال لازم است اما چه فایده نمی‌کنند آنچه مهم است این است که ما آن نرم افزارهای لازم را برای استفاده بهینه از این منابع را داشته باشیم که مهم ترین آنها دانش و مقوله فرهنگ است بخصوص در حوزه استاندارد و مردم و همه ما باید زمینه‌های فرهنگی و رفتاری مناسبی را در حوزه استاندارد پیدا کنیم که با رفتارمان مقاوم توسعه استاندارد باشیم.

سعیدی تاکید کرد : هرچه در سنین پایین‌تر به این موضوع پرداخته شود می‌توانیم در آینده بهره وری بالاتری داشته باشیم، بنابراین آموزش و پرورش به عنوان مرکزی که هم روی توسعه دانش و هم روی توسعه مهارتها نقشه کلیدی را به عنوان موتور توسعه بازی می‌کنند القاعده در مقوله ای به نام استاندارد هم می‌تواند این نقش را ایفا کند.

سعید صومعه، رئیس استاندارد کیش در رابطه با وظایف اداره استاندارد گفت : صادرات و واردات، نظارت و آموزش و ترویج فرهنگ استاندارد از وظایف مهم و کلی اداره استاندارد است.

وی افزود : در بحث ترویج فرهنگ استاندارد شاید در سرزمین اصلی برای اجرای این موضوع با موانع زیادی روبرو هستند و اما عملیاتی کردن این موضوع باید دشواری خاص خودش را داشته باشد اما در منطقه آزاد قبل از اینکه تفاهمنامه به امضا برسد به صورت پایلوت در هفته ای که هفته استاندارد بودآمدیم نشان دادیم که حقیقتاً اگر موضوع استاندارد فرهنگ‌سازی شود برای خصوصاً دانش آموزان ما موثراست و میتوانیم این تفکراستاندارد را نهادینه کنیم.

صومعه تاکید کرد :باید در نظر داشته باشیم فعالیتی که به عنوان فعالیت استاندارد مد نظر هست یک کار گروهی است و بحث ترویج فرهنگ استاندارد قطعاً باید توسط تمام مسئولین و مربیان و مدیران رقم بخورد و همه باید در این مجموعه یک نگاه و دیدگاه داشته باشیم تا بتوانیم اثر بخشی کار را ببینیم.

همچنین وی اضافه کرد :دانش آموزان آمار قابل توجه ای در منطقه را به خود اختصاص داده اند، در هفته استاندارد با همکاری اداره آموزش و پرورش کیش، جناب آقای زینالی زمینه‌ای ایجاد کردند که دانش آموزان دوران ابتدایی در مکان آموزشگاه حضور پیدا کردند و خروجی کار به صورت عکس، کارهای دستی، مجسمه سازی بود که هر کدام از آنها نشان دهنده جایگاه استاندارد و کیفیت آن در ذهن و زندگی آنهاست.

رئیس اداره استاندارد کیش نیز افزود :ما اعتقاد داریم که حقیقتاً آموزش محور توسعه است و اگر قرار است ما به تولید و صادرات توجه کنیم لازمه آن آموزش است.

سعید صومعه سرفصل های آموزشی را اعتقادی، فرهنگی و تمدنی دانست و افزود :آنچه که در حقیقت در طرح درس آماده کردیم می شود گفت که ریشه اعتقادی، فرهنگی و تمدنی دارد. همچنین تلاش ما در این است که به بچه ها آموزش دهیم که علاوه بر درسی که میخوانند یاد بگیرند همه چیز را درست انجام بدهند.
صومعه از هدف این تفاهم نامه گفت : هدف از این تفاهم نامه این بود که بتوانیم آموزش هایی که برگزار میکنیم بصورت نظام مند و تعریف شده باشد نه به صورت مقطع ای و دوره ای.
همچنین عنوان کرد : باید بتوانیم به طور پیوسته و مستمر با یک طرح درس تعریف شده برای مقاطع مختلف با زبان هر مقطع مطالب خودمان را آماده کنیم و این کار را ارائه کنیم.

*زینالی رئیس اداره آموزش و پرورش در خصوص اجرایی شدن این طرح گفت :
صحبت های متعددی انجام شد و به این نتیجه رسیدیم که با همکاری و مشارکت دانش آموزان و با داشتن آزمایشگاه های تکمیل و قابل استفاده، آقای صومعه زمینه ای را فراهم کنند تا مدیران و مربیان و دانش آموزان ما حضور پیدا کنند و با شیوه عملکرد استاندارد آشنا شوند

همچنین وی گفت : ما امروزه نمی توانیم بدون اطلاع از مهارتهای اجتماعی و عملی صرفاً آموزش صرف در نظر بگیریم، مطمئنا موفق نخواهیم شد چه بسا که در طول سالیان این اتفاق افتاده و آموزش و پرورش به سمت صرف آموزش بوده الان به این نتیجه رسیدند که در کنار آموزش حتماً باید مهارت های اجتماعی و آگاهی از امکانات موجود جامعه هم که بتوانند کمک کنند برای شناخت دانش آموزان لازمه درستور کار است.

رئیس آموزش و پرورش از شیوه های آموزشی توسط مربیان آموزش دیده خبرداد و عنوان کرد : بخشی از شیوه های آموزشی توسط مربیان و مدیران پرورش یافته و آموزش دیده است و بخشی از آن مربوط به بروشور و همایشهای است که انشاالله بتوانیم برگزار کنیم.

آقای زینالی درباره شروع کار در مدارس گفت: کارها از قبل شروع شده و دانش آموزان بازدیدهایی داشتند اما شروع کار به صورت رسمی از امروز است ودر همه مقاطع اجرا می‌شود اما اولویت اول با مقاطع ابتدایی است، اما مقاطع دبیرستان حتما استفاده خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9309
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.