• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

گفت و گوی اختصاصی سایت کیشوند نیوز با دکتر خلخالی رئیس بیمارستان کیش

  • کد خبر : 926
  • 04 مهر 1395 - 23:00
گفت و گوی اختصاصی سایت کیشوند نیوز با دکتر خلخالی رئیس بیمارستان کیش

معرفی دکتر خلخالی برای کیشوندان، بیماری های شایع در جزیره کیش، تشریح تحولات بیمارستان کیش در چند سال اخیر، جایگاه طب سنتی اسلامی در بیمارستان کیش و … در مصاحبه اختصاصی سایت کیشوند نیوز با جناب آقای دکتر خلخالی

سایت کیشوند نیوز در نظر دارد گفت و گوی اختصاصی با افراد حقیقی یا حقوقی ساکن در جزیره کیش داشته باشد. این مصاحبه ها به منظور آشنایی هرچه بیشتر کیشوندان با این عزیران و در نتیجه رفع نیازها و خدمات رسانی هرچه بهتر به کیشوندان صورت می گیرد.

انتقادات، پیشنهادات و یا سئوالات شما از فرد مصاحبه شونده از طریق سایت کیشوندنیوز، به این عزیزان ارجاع داده خواهد شد.

– جناب آقای دکتر خلخالی لطفاً برای خوانندگان خودتان را معرفی کنید و بفرمائید از چه زمانی مسئولیت این بیمارستان را بر عهده گرفتید؟

عرض سلام دارم خدمت کلیه عزیزانی که این صحبت‌ها را می‌خوانند و همچنین خدمت شما هم عرض سلام و خسته نباشید دارم. به مناسبت هفته دفاع مقدس وظیفه دارم که این هفته را خدمت تمامی مردم عزیز ایران و بخصوص ایثارگران دوران دفاع مقدس، خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان عزیز تبریک عرض کنم. ان‌شالله که تلاش کنیم آرمان‌های شهدا همیشه پا برجا و استوار بماند.

محمد خلخالی هستم، پزشک هستم و رشته تحصیلی‌ام متخصص داخلی هست. دوره فلوشیپی گوارش، اندوسکوپی و کلروسکوپی را گذرانده ام و در حال حاضر ان‌شالله تا دو ماه دیگر سومین سال هست که در خدمت کیشوندان عزیز به‌عنوان مسئول بیمارستان و مسئول گردشگری سلامت در جزیره زیبای کیش، بدستور مدیر عامل محترم سازمان جناب آقای دکتر مونسان مشغول به فعالیت هستم. قبلاً هم در سال‌های متمادی از سال‌های حدود ۷۶ که بیمارستان کیش به‌صورت یک درمانگاه کوچک بود به‌عنوان پزشک متخصص و پروازی جهت ویزیت و معاینه بیماران به کیش می‌آمدم. از سال ۸۶ الی ۸۹ به‌صورت مقیم در جزیره حضور داشتم و از اول آذر ۹۲ دوباره به کیش آمدم و تا کنون به‌عنوان مسئول بیمارستان مشغول فعالیت هستم.

دکتر خلخالی کیش

– خلاصه‌ای از سوابق اجرایی خود را برای خوانندگان شرح دهید و بگوئید چطور به کیش آمدید؟

پزشکی عمومی خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران گذراندم و دوره تخصص را نیز در همین دانشگاه اخذ نمودم. دوره‌ی فلوشیپی گوارش در بخش آندوسکوپی را در بیمارستان دکتر شریعتی تهران گذراندم. بعد از آن فعالیت‌هایی در بحث دفاع مقدس داشتم و در مناطق جنگی آبادان، شلمچه، اهواز، خرمشهر و ایلام فعالیت داشتم. به عنوان پزشک طرحی به استان سیستان و بلوچستان رفتم و در شهرستان ایرانشهر مشغول بکار شدم. حدود ۲ سال در ایرانشهر بودم و پس از آن به مازندران رفتم و تاکنون حدود ۲۰ سال است که مشغول فعالیت به‌طور رسمی در این استان هستم که در این فاصله هم چند سالی در بیمارستان‌های تهران و کیش مشغول به فعالیت بودم. در استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان مسئول بخش داخلی بیمارستان خاتم‌الأنبیا و معاون دانشگاه آزاد ایرانشهر بودم. بعد که به شهرستان نوشهر استان مازندران رفتم و در آنجا به‌عنوان معاون بیمارستان شهید بهشتی نوشهر فعالیت کردم. سپس به‌عنوان رئیس بیمارستان تأمین اجتماعی رازی چالوس به کارم ادامه دادم. بعد از آن به‌عنوان مدیر کل درمان تأمین اجتماعی استان مازندران انتخاب شدم. بعد از آن مسئول اورژانس بیمارستان کیش را بر عهده داشتم و دوباره به تهران برگشتم و از آنجا مجدداً به شهرستان نوشهر و چالوس رفتم و همانطور که عرض کردم از سال ۹۲ تا کنون هم در خدمت کیشوندان محترم هستم.

– وظایف یک رئیس بیمارستان چیست؟

     به هر حال مسئولیت بیمارستان یک مسئولیتی هست که فرد مسئول باید یک ظرفیت چند قوه داشته باشد. یعنی هم از نظر علمی و فنی و تخصصی وارد باشد چون مجموعه‌ای که اینجا هستند کاملاً تحصیل کرده و فرهیخته هستند و هم اینکه بتواند با مردمی که بیمارستان مراجعه می‌کند تعامل داشته باشد. مراجعین به بیمارستان هم اکثراً دردمند و دچار بیماری هستند و اینجا مرکزی نیست که مردم در حالت خوشحالی و شادابی مراجعه کنند. مورد دیگر اینکه باید در قسمت‌هایی نظیر پشتیبانی، اداری و مالی بتواند بیمارستان را اداره کند.

– آیا خارج از بیمارستان هم به فعالیت دیگری مشغول هستید؟

نه، چون اینجا به‌صورت مأمور در خدمت کیشوندان هستم و استخدام بیمارستان نوشهر هستم. ولی در نوشهر مطب دارم و در ماه که ۳-۴ روز به آنجا می‌روم، به مطبم سر می‌زنم.

– تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطره‌تان در دوران ریاست بیمارستان چه بوده است؟

خاطره‌ی تلخ ما در این موارد معمولاً مواردی هستند که یک بیماری می‌آید و اقدامات درمانی برایش نتیجه نمی‌دهد و فوت می‌کند که یک الی دو مورد در بیمارستان کیش پیش آمد و این برای ما ناراحت کننده بود. بعد از این دو مورد اتفاقی که در بیمارستان رخ داد اعتراضاتی صورت گرفت و کادر بیمارستان را در این زمینه مقصر دانستند. ولی بعد که احکام از نظام پزشکی و پزشک قانونی آمد، خوشبختانه بیمارستان را تبرئه کردند. اما به‌هر حال ما دوست نداشتیم چنین اتفاقی رخ دهد حالا چه ما مقصر باشیم و چه نباشیم و این برای ما ناراحت کننده بود.

اوقات خوش و زمان‌هایی که خاطره انگیز بود، درمان‌هایی بود که به نتیجه می‌رسید و بیمار در سلامت به آغوش خانواده بر می‌گشت و یا کسانی که هیچ امیدی به زندگی‌شان نبود و با تلاش‌هایی که کادر درمان انجام دادند و به زندگی برگشتند. همچنین اقداماتی که در راستای اصلاح ساختار و تجهیزات بیمارستان صورت می‌گرفت، آن‌وقت که به نتیجه می‌رسید و مردم و مسئولین بر این مسئله صحه می‌گذاشتند و این برای ما بسیار خاطره انگیز بود.

– شایع‌ترین نوع بیماری‌هایی که کیشوندان به آن مبتلا می‌شوند چیست؟ و چه اقداماتی جهت پیشگیری از آن صورت گرفته است؟

چند نوع بیماری مهم در کیش هست که باید در مورد آن حساس باشیم و ما به آن‌ها توجه داریم. یکی بیماری است که ما به آن سندروم متابولیک می‌گوئیم یعنی بیماری‌هایی مثل فشار خون، قند، مثل چربی و چاقی و این‌ها در کیش زیاد هست دلیل آن هم به‌خاطر سبک زندگی هست که مردم در کیش دارند و این سبک به طرف صنعتی شدن رفته است.

مورد دیگر بیماری‌هایی به‌صورت پوکی استخوان و ضعف‌های این‌چنینی در میان کیشوندان شایع هست و دوست داریم کیشوندان بحث ورزش و نرمش را جدی بگیرند و در این زمینه تعلل نکنند.

سومین مسئله اینکه بیماری‌های تنفسی در کیش شایع‌تر هست و این به‌خاطر رطوبت بیش از حد هوا و مرجانی بودن خاک جزیره است.

مشکلات گوارشی در میان کیشوندان هم وجود دارد و بیماری‌های دستگاه گوارش اینجا زیاد هست به همان دلیل سبک زندگی صنعتی مردم جزیره.

مسئله بعدی که گاهاً بدلیل جزیره بودن و داشتن یک سری شرایط خاص در اینجا وجود دارد، بحث بیماری‌های روحی و عصبی هست که این را هم در کیش زیاد داریم.

بر روی این بیماری‌ها ما بحث‌ها و طرح‌های پایش سلامت و غربالگری را ارائه دادیم و پیگیری می‌کنیم. یعنی ما اینجا طرح‌های غربالگری در بحث سلامت جسمی و روحی مردان و زنان، در بحث بیماری‌های سرطانی، در بحث بیماری‌های گوارشی، در بحث پوکی استخوان، فشار خون، قند، چربی و چاقی. این‌ها کارهایی است که انجام شده و تداوم خواهد داشت. بجز این هم ما برنامه‌هایمان را به این طرف بردیم که نوع متخصصان و پزشکانی که اینجا مستقر می‌کنیم یا دعوت می‌کنیم، در راستای درمان این بیماری‌ها باشد.

– مهم‌ترین خط قرمزهای ریاست بیمارستان چیست؟

بحث خط قرمز ما عدم پاسخگویی به مردم است. من همیشه به همکاران این مسائل را گوشزد می‌کنم که ما باید شرایطی فراهم کنیم که چه حق با ارباب رجوع باشد و چه نباشد، باید پاسخگو باشیم. و اینکه هرگونه کوتاهی و سهل‌انگاری در مورد بیمار و یا همراه بیمار را به شخصه نمی‌پذیرم.

– اجرای طرح تحول نظام سلامت در این بیمارستان چگونه است و با چه چالش‌هایی مواجه است؟

طرح تحول نظام سلامت، یک طرح پیشرفته و نوین می‌باشد که در جامعه‌ی امروز و بخصوص در کشور ما با توجه به محرومیت‌های بهداشتی و درمانی که وجود داشت تحولی شگرف ایجاد کرد. در سرزمین اصلی بودجه این طرح توسط دولت و یا وزارت بهداشت و درمان تأمین می‌شود ولی در کیش چون بیمارستان به‌صورت خودگردان اداره می‌شود، متأسفانه از این بودجه برخوردار نیستیم. اما ما در راستای این طرح و این تحول در نظام سلامت، تمامی برنامه‌هایی که در این طرح اعمال شده بود را در این بیمارستان اجرا کردیم. ازجمله: ترویج زایمان طبیعی، کاهش سزارین، بحث استفاده از شیر مادر، بحث عدم تأمین هزینه در حوادث جاده‌ای، پیگیری در فوریت‌های پزشکی، در بحث اورژانس‌ها، در بحث بیماری‌های خاص مثل بیماری تالاسمی، خونی، سرطانی و بیماری‌های نارسایی کلیوی و دیالیز. علیرغم اینکه بیمارستان به‌صورت عمومی غیر دولتی هست و تعرفه آن، تعرفه بخش خصوصی است، اما با اکثر بیمه‌ها قرارداد داریم و اینکه تعرفه بیمارستان هم کاملاً دولتی حساب می‌شود. علاوه بر این‌ها بحث تجهیزات، تکنولوژی و نیروی انسانی مطرح شده در طرح تحول نظام سلامت را ما در این بیمارستان پیاده کردیم. همانطور که مستحضر هستید در جزیره کیش یک مرکز توسعه و سلامت وجود دارد و چون این مرکز زیر نظر وزارت بهداشت و درمان قراردارد، در واقع عمده فعالیت‌های طرح تحول نظام سلامت باید در این مرکز صورت بگیرد. ما از نظر حاکمیتی زیر مجموعه‌‌ی وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی و قوانین آن هستیم اما بودجه گذاری خاصی از آن طرف برای ما قرار داده نمی‌شود و ما باید به‌صورت‌ خودگردان و گاه کمک‌های سازمان منطقه آزاد کیش فعالیت کنیم.

– نقطه یا نقاط قوت و ضعف اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان کیش چیست؟

     ببینید بحث نقطه‌ی قوت طرح  تحول نظام سلامت همان کاهش هزینه‌ها برای مردم و فراهم آوری امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی برای آنها بود. نقطه‌ی ضعف طرح تحول سلامت، عدم مشارکت مناسب بیمه‌ها بود. بیمه‌ها باید مشارکت بهتری دراین طرح می‌داشتند. و بخصوص اینکه خدمات رسانی بیمه‌ها باید یکسان‌سازی شود. ان‌شالله اگر بشود در کل کشور بیمه‌ها را یکسان کرد و این بیمه‌ها به‌طور یکسان در این طرح مشارکت بکنند، بحث مشکلات بهداشت و درمان در کشور ما به حداقل خواهد رسید و دغدغه‌‌ی مردم به حداقل کاهش پیدا خواهد کرد. بحث دیگر این هست که ما علاوه بر یکسان سازی بیمه‌ها، متولیان اصلی بهداشت و درمان کشور در یکجا تبلور پیدا کنند، سازمان‌های بیمه‌گر در یکجا تبلور پیدا کنند، سازمان‌های ناظر در یک چارت تجمیع پیدا کنند.

بحث نظام ارجاع خیلی مهم است که همان بحث Family Medicine یا پزشک خانواده است. یعنی هر گروهی از شهروندان ما تحت پوشش یک یا چند پزشک و پرستار و کادر پزشکی باشند. راه اندازی کارت هوشمند سلامت بسیار مهم است. کارت هوشمند بیمه بسیار مهم است که اینها اگر بتوانند در این طرح ادامه پیدا کند می‌توانند بسیار مثمر ثمر واقع شود.

– توضیح مختصری در رابطه با بیمارستان کیش بدهید و اینکه از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟ و اینکه کدام‌یک از این بخش‌ها در دوره‌ی ریاست جنابعالی راه‌اندازی شده است؟

وقتی که من به بیمارستان کیش آمدم این بیمارستان دارای ۳۲ تختخواب بود که عملاً ۲۰ تخت آن فعال بود و بخش‌های آن به‌صورت بخش‌های کاملاً تجمیعی بود. یعنی بخش‌های زنان، مردان و اورژانس آنها همه در هم و به‌صورت تجمیعی بودند و مجزا نبودند. بیمارستان در بحث طرح توسعه به ۶۴ تختخواب تجهیز شد. اورژانس بسیار مجهز راه‌اندازی شد و جداسازی مردان و زنان در این اورژانس صورت گرفت. اتاق عمل اورژانس راه‌اندازی شد. اتاق عمل ارتوپدی اتاق عمل سوختگی، و بخش ایزوله و اطفال در اورژانس فعالیت پیدا کرد. تمامی تخت‌ها به مانیتورینگ و امکانات ویژه مجهز شد. بخش ایزوله تنفسی با ۳ تخت با مانیتور راه‌اندازی گردید. کلینیک‌های ما تبدیل شد به کلینیک شماره یک، کلینیک شماره ۲ تخصصی و فوق تخصصی، کلینیک اطفال، کلینیک ویژه زنان، کلینیک پوست و مو و زیبایی، اتاق عمل پوست و مو و زیبایی، ۳ اتاق عمل اصلی (الکتیو)، بلوک زایماان کاملاً جدا شد، بخش سی‌سی‌یو (CCU) و آی‌سی‌یو (ICU) راه‌اندازی شد. بخش اطفال گسترش پیدا کرد و مجهز شد و علاوه بر آن ما بخش مراقبت‌های ویژه اطفال ( NICU ) را راه‌اندازی کردیم. بخش مردان و زنان جدا شد. یک بخش به‌صورت VIP برای بیماران در بحث گردشگری سلامت و آنهایی که می‌خواهند به‌طور ویژه تحت مراقبت باشند راه‌اندازی شد. دستگاه‌هایی مثل مانیتورهای مختلف، تهویه کننده‌های مختلف و .. نصب گردید. راه اندازی اکوکاردیوگرافی جدید، دستگاه سونوگرافی جدید، دستگاه تراکم استخوان، دستگاه OPG برای عکس‌برداری از دهان و دندان راه‌اندازی شد. دستگاه MRI با کیفیت ۱.۵ تسلا راه‌اندازی شد. یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های مجهز و کامل فعال شد و همچنین بخش اودیو متری مجهز راه‌اندازی شد. کلینیک اورولوژی راه‌اندازی شد. کلینیک چشم راه‌اندازی شد. مرکز بین‌المللی کبد خاورمیانه و مرکز هپاتیت با دستگاه ویژه فیبر و اسکن راه‌اندازی شد. ست‌های جراحی لاپاراسکوپی برای زنان برای اورولوژی و برای جراحی عمومی راه‌اندازی شد. ست آرتروسکوپی برای ارتوپدی راه‌اندازی شد. میکروسکوپ مختلط چشم و گوش و حلق و بینی در این بیمارستان مستقر شد. دستگاه آندوسکپی و کلنوسکپی جدید در بیمارستان راه‌اندازی شد و بخش آندوسکوپی و کولونوسکوپی فعال شد. در کنار همه‌ی این‌ها کلینیک امام علی(ع) که یک کلینیک فعال و ویژه هست در مرکز شهر دایر گردید. در آنجا هم بخش‌های داخلی، زنان، اطفال و جراحی دارند. همچنین در آنجا بخش‌های تغذیه، فیزیوتراپی، روانپزشکی، اورژانس، سونوگرافی و آزمایشگاه مجزا مستقر است. بجز مواردی که ذکر شد، در بحث زیباسازی فضای بیمارستان فعالیت خوبی صورت گرفت. مهمان‌سراهای بیمارستان کاملاً تجهیز شد. با هتل‌ها برای پزشکان پروازی قرارداد بسته شد. دستگاه اکسیژن‌ساز، اتوکلاو و دیزل ژنراتور جدید خریداری و نصب گردید. ۲ داروخانه مجهز در بیمارستان دایر گردید. همچنین ۲ سردخانه برای نگهداری اجساد فعال گردید. بغیر از این مسائل ما در بحث اورژانس بخش تریاژ را راه‌اندازی کردیم و متخصصین طب اورژانس در آنجا فعالیت می‌کنند. سیستم صندوق بیمارستان تبدیل به سیستم کش‌لس (Cashless) شد. مردم می‌توانند برای نوبت گرفتن به ۳ طریق: حضوری، تلفنی و اینترنتی اقدام کنند. بخش بیماران خاص و تالاسمی به‌صورت ویژه و بسیار زیبا راه‌اندازی گردید. بخش دیالیز فعال شد و علاوه بر ۲ دستگاه قبلی، ۲ دستگاه جدید نیز به این بخش افزوده شد. بخش فوریت‌های پزشکی فعال شد و ۳ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان آمبولانس بیمارستان اضافه شد که در حال حاضر مجموع این آمبولانس‌ها ۶ عدد می‌باشد. سیستم اورورفلومتری و بیماران اورولوژی و دستگاه تست ورزش ، دستگاه‌های هولتر مانیتورینگ برای بیماران قلبی، و هولتر فشارسنج، دستگاه اسپیرومتری جدید در بیمارستان راه‌اندازی شد و همچنین قسمت اتاق عمل پوست و مو و زیبایی و کاشت مو در بیمارستان راه‌اندازی شد. دستگاه‌های لیزر جدید برای بیماری‌های پوستی و اعمال ترمیمی پوستی در بیمارستان راه‌اندازی شد. اعمال جراحی لاپاراسکوپی برای چاقی و لاغری در بیمارستان فعال شد و در حال حاضر مشغول فعالیت می‌باشد. همچنین قسمت مامایی راه‌اندازی شد، بخش مشاوره برای بیماری‌های زنان راه‌اندازی شد.

در واقع این‌ها یک سری کلیات بود که گفته شد. بسیاری از تجهیزات و امکانات و وسایل جزئی هم هست که شاید در حوصله این بحث نگنجد. در واقع این‌ها مسائلی هست که در جهت به حداقل رساندن مشکلات بهداشتی و درمانی کیشوندان عزیز در بیمارستان صورت گرفته است.

– اولویت‌های بیمارستان در حال حاضر چیست و برنامه شما برای توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی چه می‌باشد؟

علاوه بر دغدغه‌ای که در کل کشور در این رابطه وجود دارد، بحث تجهیزات، بحث امکانات، بحث ساختار فیزیکی همیشه وجود دارد. آنچه که بیشتر دغدغه بنده هست، بحث نیروی انسانی هست که ما بتوانیم نیروی انسانی پاسخگو را پرورش بدهیم. داشتن نیروی اخلاق مدار در راستای طرح تکریم ارباب رجوع، که این خیلی مهم است. ما در هر عرصه‌ای که بتوانیم در این زمینه کار بکنیم. تکنولوژی دستگاه و تجهیزات درست است ولی کاربر مناسب و کارگری که بتواند اخلاق حسنه‌ی اسلامی را داشته باشد و بتواند خدمت رسانی را به نحو احسن به مردم انجام دهد. از اصلی ترین بحث‌های موجود در بیمارستان، دادن آموزش‌های لازم به پرسنل بیمارستان در جهت توانمند شدن آنها در پاسخگویی در هر لحظه‌ به مردم است.

– آیا درآمد بیمارستان پاسخگوی هزینه‌ها هست؟ کسری بودجه از کجا تأمین می‌شود؟

نه‌خیر.  همانطور که مستحضز هستید، ما معمولاً در بحث بهداشت و درمان، هزینه‌ها بالاتر از درآمد هست. ما در این موارد یک روش اقتصاد درمان بکار میبریم. در این زمینه به نوعی فعالیت می‌کنیم که بتوان قسمت‌هایی را که درآمد بیشتری دارند را فعال‌تر کنیم و آن قسمت‌های ضرر رسان را اصلاح کنیم. به‌طور مثال فرض کنید که ما نیاز به نیروی انسانی بیشتری داشته باشیم، ولی وقتی هزینه آنرا نداریم، صرفه‌جویی می‌کنیم و از نیروهای موجود استفاده می‌کنیم. و نهایتاً در مواردی که نیاز داشته باشیم هم به‌صورت وام از سازمان اخذ می‌کنیم.

– تعداد پرسنل بیمارستان به تفکیک هر بخش چند نفر است؟

در حال حاضر تعداد نیروی بیمارستان ۲۳۰ نفر می‌باشد. که کادر درمان حدود ۵۵ نفر پرستار، حدود ۳۰ نفر کادر پزشکی، ۲۰ نفر نیروی خدماتی، ۹ نفر مسئل حراست و بقیه در قسمت پشتیبانی و اداری و مالی فعال هستند.

– با توجه به موقعیت بیمارستان، متوسط روزانه مراجعین به بیمارستان چند نفر است؟ و آیا امکانات و تجهیزات شما جوابگوی نیاز مراجعین می باشد؟

بله. ببینید این امکانات برای چندین برابر جمعیت جزیره کیش در بیمارستان فراهم شده است. یعنی عملاً با دستگاه‌هایی که در این بیمارستان وجود دارد می توان تا حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت را پاسخگو بود و خوشبختانه مشکلی از این نظر نداریم. تعداد بیمارانی که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند در هر فصل متغییر هست. در برخی از فصول حتی مراجعه‌ی ۲ تا ۳ هزار نفری برای یک روز هم داریم. در حالت معمول در بیمارستان روزانه ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ نفر مراجعه کننده داریم.

– برای طرح تکریم بیماران و همراهان آنها چه اقداماتی صورت گرفته و هم اکنون چه طرح‌هایی را در دست اجرا دارید؟

ما علاوه بر اینکه منابع اطلاع رسانی بیمارستان را فعال کردیم، در بحث اینترنت، تلفن، پاسخگویی

شماره همراه من و مسئول بیمارستان در کلیه‌ی نقاط بیمارستان درج شده است. صندوق‌هایی هست که مستقیم با رئیس بیمارستان می ‌توان مکاتبه کرد. مراجعین می‌توانند به‌صورت ۲۴ ساعته با بنده تماس برقرار کنند و در این صندوق‌ها می‌توانند انتقادات و پیشنهادات‌شان را منتقل کنند. بجز این‌ها ما قسمت مددکاری داریم. در ۲۴ ساعت هم سوپروایزر در بیمارستان حضور دارند. مسئولین بیمارستان به‌صورت شیفت همیشه در بیمارستان حاضر هستند تا پاسخگوی مردم باشند.

– با توجه به اینکه جزیره کیش یک منطقه‌ی گردشگری محسوب می‌شود، آیا در بحث گردشگری سلامت هم برنامه‌ریزی خاصی داشته‌اید؟

از روز اول که من به این‌جا آمدم و یکی از بحث‌هایی که دکتر مونسان بر آن تأکید داشتند بحث گردشگری سلامت (Health Tourist) بود. هم گردشگر سلامت داخلی و هم خارجی. که فعالیت‌های خوبی در این زمینه شد، بیماران خارجی زیادی را در این بیمارستان پذیرش دادیم و در این جشنواره‌ها که برگزار شد هم ما مشارکت داشتیم و طرح‌های ویژه‌ای اجرا کردیم. همانطور که مستحضر هستید جشنواره تابستانی امسال و پارسال به نام جشنواره سلامت بود. طرح‌هایی مثل چکاب، بررسی آزمایشگاهی و درمانی را به مناسبت جشنواره اجرا می‌کردیم.ارتباطاتی با برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس برقرار شده است و چون آمدن به کیش هم نیاز به روادید و ویزا ندارد، شرایط خوبی فراهم شده است. در این زمینه ما کاملاً آماده هستیم چه از نظر تجهیزات و چه از نظر نیروی انسانی.

 –  آیا در بیمارستان کیش بخشی مربوط به طب سنتی اسلامی داریم؟

خوشبختانه حدود یک ماه گذشته مجوزها از طرف وزارت بهداشت و درمان برای راه‌اندازی این بخش تأیید شده است. بزودی ان‌شالله داروخانه‌ی طب سنتی و مکمل‌های دارویی که در اصطلاح به آن پزشکی آلترناتیو  و مکمل می‌گویند، راه‌اندازی خواهد شد. و در کنار آن هم از متخصصانی که در این حوزه علم و سواد دانشگاهی دارند استفاده خواهیم کرد.

– در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمائید:

خیلی تشکر می‌کنم شما، این اطلاع رسانی می‌تواند خیلی به مردم کمک کند و کسی که به کیش می‌آید دغدغه‌ی درمان و بهداشت نداشته باشد. همانطور که مستحضرید وجود امنیت، آموزش و سلامت برای احساس رفاه یک فرد در یک مکان لازم هست. مردم اگر در یک جایی می‌خواهند زندگی کنند یا به آنجا سفر کنند به‌عنوان گردشگر، دوست دارند آن حوزه‌ی امنیت جسمی، روحی و روانی و بهداشتی‌شان برقرار باشد. انشالله همه‌ی ما دست به دست هم بدهیم و این تسهیلات و امکانات برای کیشوندان و گردشگرانی که به جزیره کیش سفر می‌کنند فراهم باشد. ما بغیر از این در بحث‌های آموزشی هم بسیار فعال هستیم. کنگره‌های علمی و پزشکی در اینجا برگزار می‌شود. کتابخانه مجهز، سالن کنفرانس مجهز، که هم در جهت به‌روز رسانی اطلاعات همکاران و هم از پتانسیل‌های جزیره در جهت دعوت از اساتید بنام ایران استفاده بهینه بشود.

 

 

 

خبرنگار: جواد جعفری

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=926
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. از زحمات دکتر خلخالی و همکارانشون تشکر میکنیم.انصافا خدمات دهی خوبه.وتشکر ویژه از کیشوند نیوز به خاطر پیگیری.

  2. من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

    جناب آقای دکتر خلخالی
    ریاست محترم بیمارستان کیش

    تقدیر چنین خواست که شــیرین ترین و خـــاطره انـــگیزترین لحظه زندگیمان تولد آبـــتین عزیز در آن بــــیمارستان اتفاق بیافتد ؛
    شادمانی و سرور بدست آمده از ســلامت مــادر و نــوزاد بعد از لـطف خدای مهربان هـدیه ای ارزشمند بود که از جــانب مـــجموعه عـــوامل بیمارستان به ما ارزانی شد ؛ به همین جــهت زحمات و تلاش دلسوزانه جنابعالی و کادر محترم بیمارستان بخصوص سرکار خانــم دکتر شرفی و سرکار خانم گودرزی را ارج نهاده و صمیمانه ترین سپاس و قدردانی خود را نثارتان مینمائیم ؛ باشد که خداوند هـمواره موفقیت و سرافرازی را قرین حالتان فرماید .

    با تشکر و سپاس
    رضوان و مهدی امجدی

  3. تشکر از مجموعه دست اندرکار سایت کیشوند نیوز و تشکر فراوان از دکتر خلخالی

  4. عالی بود…تشکر از دکتر خلخالی

  5. خودتون برای خودتون نوشابه باز می کنید.

  6. سلام.ضمن تشکر از ریاست وکارکنان محترم بخش درمان خواهشمندم درموضوع تریاژ در اوقاتی که پزشک عمومی دربیمارستان حضور ندارد از پرستاران ماهر وباتجربه و دلسوز استفاده کنید.

  7. چقدر از خودتون تشکر کردیذ
    مهم اینه مردم راضی باشند که نیستند
    اینکه خودتون و واحدهای مختلف اداری تون از خودتون تعریف کنید اصلا جالب نیست