• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

سانچی، کیش چوب، شیشلیک مدیرعامل

  • کد خبر : 8952
  • 25 دی 1396 - 4:58
سانچی، کیش چوب، شیشلیک مدیرعامل

تلگرام و فضای مجازی جزیره کیش در اولین روز کاری خود بعد از رفع فیلترینگ، روز شلوغی را سپری کرد. از غرق شدن کامل نفتکش سانچی و تأیید کشته شدن تمامی ۳۲ سرنشین آن گرفته تا اعتصاب چندباره برخی کارگران شرکت کیش چوب و اما و اگرها در رابطه با صرف شیشلیک آقای مدیرعامل سازمان با کیشوندان.

سانچی کیش چوب شیشلیکصبح روز گذشته خبر انفجار مجدد در کشتی سانچی و اعلام رسمی کشته شدن تمامی سرنشینان آن در صدر اخبار قرار گرفت که فضای مجازی کیش نیز متاثر از آن بود. نفتکش سانچی تحت مدیریت شرکت نفتکش ایران با حدود ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی ۲۵ آذرماه بندر عسلویه را با ۳۲ خدمه و سرنشین به مقصد کره جنوبی ترک می‌کند. این کشتی بعد از گذشت ۲۱ روز و در ۱۶ دیماه به دریای چین می‌رسد که به دلیل برخورد با یک کشتی که از سمت آمریکا به سمت چین در حرکت بود، باعث انفجار و ناپدید شدن سرنشینان نفتکش ایرانی می‌شود. خانواده‌های سرنشینان کشتی و مردمی که در چنین مواقعی خودشان را از اعضای یک خانواده می‌بینند، تا به‌ دیروز امیدوار به زنده‌ماندن سرنشینان بودند که به یکباره با شنیدن خبر انفجار مجدد در کشتی همه سیاه‌پوش شدند. حادثه‌ای مبهم که هنوز هم برای خیلی‌ها قابل هضم نیست و جای هزاران سوال را در ذهن مخاطبان قرار داده است.

در این سوی اخبار نیز برخی خانواده‌ها اما دغدغه‌ای دیگر داشتند. عابران سواره‌ای که از روبه‌روی ساختمان مرکزی سازمان منطقه آزاد کیش گذر می‌کردند، جمعیتی را مشاهده کردند که برای دریافت حقوقشان جلوی این سازمان تجمع کرده‌اند. هرچند با توجه به ماهیت گردشگری بودن جزیره کیش، اصل تجمع در چنین مکانی برای اخذ حقوق از یک شرکت خصوصی مورد قبول نیست و جای بحث دارد، اما کارگران کیش چوب این بار تصمیم گرفتند خواسته خود را از این طریق به گوش مسئولان برسانند. عدم پرداخت ۸ الی ۱۵ ماهه دستمزد کارگران و عدم پرداخت بیمه طی ماه‌های اخیر برای آنها، علت اصلی تجمع کارگران کیش چوب جلوی سازمان منطقه آزاد کیش بود که گفته می‌شود شرایط در حال بهبود و حل و فصل می‌باشد. خبری که صرفاً در کانال‌های تلگرامی جزیره کیش انتشار یافت.

چند ده متر آنطرف‌تر و در ساختمانی که قرار است موجب تحولات عظیمی در کیش شود، اما به‌نظر می‌رسید در یکی از اتاق‌های آن دغدغه چیز دیگری باشد و آن این بود که آقای مدیرعامل دعوت صرف شیشلیک را بپذیرد یا خیر؟ گزارش کار ۱۰۰ روزه را با صرف شیشلیک بدهد یا جوجه؟ شیشلیک را با خواص بزند یا عوام؟ و چندین اما و اگر دیگر در همین رابطه…

آخر در فضای مجازی مطلبی منتشر شده بود که می‌گفت: به همت برخی فعالین “پاک؟!” فضای مجازی کیش قرار است آقای مدیرعامل با کیشوندان دیداری فوق صمیمی داشته باشند و با هم شیشلیک ۵۵ هزار تومانی بزنند. البته جوجه ۴۰ هزارتومانی هم برای اقشار متوسط جامعه پیشنهاد داده شده و جالب‌تر اینکه برای قشر کم درآمد هم تدابیری اندیشیده شده که می‌توانند صرفاً سالاد فصل بخورند و از حضور در کنار مدیرعامل و مسئولان لذت ببرند.

همه این اما و اگرها در جریان است که به یکباره منجی سازمان از راه می‌رسد و کلاً همه چیز را کن فیکون اعلام می‌کند. وی اعلام می‌کند که منشاء این خبر خارج از سازمان منطقه آزاد کیش بوده و بدون هماهنگی لازم با این مجموعه صورت گرفته است و خیال همه به‌جز فعالین پاک فضای مجازی را راحت می‌کند.

به هر حال آقای مدیرعامل راه‌حل ایجاد تحول در منطقه آزاد کیش را به‌خوبی پیدا کرده و شنیده می‌شود که برنامه پابرجاست و قرار است به میمنت این پیروزی شیشلیکی را با خواص و بدون سالادخورها صرف نمایند.

مرتضی رضائی; مدیر مسئول پایگاه خبری کیشوند نیوز

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=8952
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.